Spelrum
Giraffen47
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade67
Mobilspel
Pågående18 924

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2011-06-16 11:47
Antal inlägg: 17500

ta studenten = svineri
Vad har hänt med studenten nu för tiden? Det är ju värsta fylleslaget och svineriet? ett gäng fyllebuntar som sitter på en lastbil utrustad med det fetaste Oljud som pengar kan inbringa. Åker runt och grisar ner är vad de har gjort här i alla fall. Vi har plockat glasflaskor, fimpar, mänsklig avföring från gräsmattan och allt möjligt smått och gott efter packet i natt/morse. De parkerar sina otroligt fula flak i bostadsområden mitt på natten och drar upp volymen till max medan de inte ens är på flaket...utan inne kåkarna: VARFÖR? Och vad är det för ballt att bete sig som idioter dagen man slutar gymnasiet? Funkar det inte att fira utan att svina?

Vetenskap - Ej medlem längre2011-06-16 11:49
Antal inlägg: 887

Äh, en dag kan de vara värda. Chilla, le-lou, som ungdomarna säger. :)

hothothot2011-06-16 11:49
Antal inlägg: 145

det var bättre förr eller? du känns gammal och trött...

le-lou2011-06-16 11:51

ok är jag också värd att svina på säg - min födelsedag? studenten är ju DERAS dag - men innebär det att bara för att man vill fira nåt att man slipper visa respekt för andra? oki.

hothot - jag är gammal och trött. du känns lite korkad, så jag antar att du är det också.

Vetenskap - Ej medlem längre2011-06-16 11:52

Om du fyller år en gång i livet, ja då tycker jag att det är okej.

dreamon2011-06-16 11:53
Antal inlägg: 14

Instämmer med le-leou inte var det så sånt svineri som det är idagsläget när jag tog studenten. Då firade man fint med middag och lugnt och sansat. Inte alls någon fylleri som idag fast vi också drack alkohol.

Vart är samhället på väg? Varför måste man skrika och supa så extremt? Kan dagens ungdomar inte ta studenten utan att supa sig redlösa? Jag märker i alla fall skillnad på de olika klassamhällena, de med arbetar bakgrund eller som kommer ifrån lägenheter låter oftast mest....

hothothot2011-06-16 11:55

Håller med vetenskap. Moralkärringar dödar lusten till att leva. Och om du Le-lou baserar att jag är korkad på en enda mening där jag kritiserar dig, skulle jag nog säga detsamma om dig :)

le-lou2011-06-16 11:55

det tycker inte jag. Vad har en gång i livet med att göra att det är plötsligt ok att skita i folks trädgårdar, trasha stolar och bord, dundra på med musik kl 05.00 på morgonen på ett parkerat flak under två timmar mitt i ett villaområde - utan att man ens befinner sig på flaket?
Liksom - vad fan ger det mer än förbannade grannar?

hothothot2011-06-16 11:57

Men nu utgår du Le_lou från dig själv och din ålder. När man är 18-19 tänker man inte lika rationellt som en medelålders person exempelvis.

Lillstölla2011-06-16 11:58
Antal inlägg: 23831

Är ju verkligen inte okej att bete sig så jävla illa! Hade ringt polisen!

le-lou2011-06-16 12:00

de får gärna åka omkring med sina fula flak och spela musik. Men KÖR omkring med skiten då och fira er. Folk tror att de har rätt till precis allt bara för att de gått ut lilla gymnasiet. VI HAR TAGIT STUDENTEN! Ja hurra, varsgo och slå sönder vår bil också eftersom du faktiskt tagit studenten som bara händer en gång i livet.

Vetenskap - Ej medlem längre2011-06-16 12:02

Ja, det var väl inte det trevligaste kanske. Annars kan du ju glädja dig åt att de förhoppningsvis växer upp någon dag och om 20 år skiter någon i deras trädgård.
Ringa snuten går ju, varför gjorde du inte det?

le-lou2011-06-16 12:02

Lillstölla, ja grannarna hade ringt innan jag ens var ute och såg skiten. Polisen bemöttes med kastande ölflaskor och skallrop FASCIST FASCISTSAMHÄLLE.
riktigt snyggt var det.

blue_moon2011-06-16 12:03
Antal inlägg: 9713

Instämmer med le-lou.

När jag tog studenten 1966 kallades den mogenhetsexamen och de nybakade titulerades "kandidaten". Men så var den också en veritabel skärseld med skrivningar och muntliga tentamina.
Men min mor konstaterade torrt att mina studentskrivningar låg i nivå med hennes realexamensprov! Och dagens krav är ännu lägre...

Visst ska man släppa loss och visa glädje på studentdagen. Men det behöver faktiskt inte gå till överdrift. Nog är det bättre att skråla och sjunga själv än att ha öronbedövande högtalare på lastbilsflaket, och att krossa flaskor är rent svineri!!!

Lillstölla2011-06-16 12:03
Antal inlägg: 23831

Men vilka jävla ungar rent ut sagt!

Vetenskap - Ej medlem längre2011-06-16 12:05

Du verkar ha haft otur. I min stad har jag knappt märkt av studenterna och jag bor ändå inte såå långt ifrån stan.

le-lou2011-06-16 12:08

jag har aldrig varit med om nåt liknande innan ska ärligt sägas. Visst har man hört dem, och fira studenten är väl ganska självklart att man ska göra. Man kan fira utan att svina.

Yamma2011-06-16 12:09
Antal inlägg: 2285

Låt dem vara glada medan de kan. Snart inser de vad de sprungit ut till.

le-lou2011-06-16 12:14

suck. för det första - ta bort ordet "studenten" i mitt inlägg då och byt ut det till dop, bröllop, födelsedag, midsommar el valfri festorsak whatever.

är det ok att bete sig hur som helst bara för att man tar studenten men inte i andra fall? Ska man komma undan med allt bara för att man har en orsak till att supa hårt och bete sig som en idiot? Jag har svårt att ta in att en del anser att skadegörelse är helt ok bara för att detta gäller sjuttonåriga studenter och att man ska låta de vara glada annars är man en gammal, trött moralkärring.

nygiants2011-06-16 12:14
Antal inlägg: 762

Lastbilsgrejen är ett mode liksom allting annat. Det kommer nog antagligen dock förbjudas inom framtid av olika skäl. Ngra exempel på dessa är 1. Många av lastbilarna är inte miljöklassade och kommer ej få dispans att få åka in i samhällen för en sådan transport. 2. olycksfallsrisken är påtagande 3. det är ett brott mot samtliga svenska alkohollagar.

Dock tror jag att flertalet utav er mest är avundsjuka för att ni inte fick ha skoj på studenten 1966.

Låt människor ha roligt. Så förbaskat typiskt Sverige varför jag skäms över mitt medborgarskap. Moralpredikande förbannade politiskt korrekta hycklare är merparten utav er i mina ögon. Så förbaskat falska, avundsjuka, inskränkta och gammalmodiga att man spyr.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?