Spelrum
Giraffen32
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 914

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SethGecko2011-06-17 18:45
Antal inlägg: 635

Högljudda grannar
Det har säkert varit uppe förut, men jag tar det i en egen tråd iallafall.

Min granne är bortrest under sommaren och har lånat ut lägenheten till sin son. Sonen har sedan han lånat lägenheten spelat väldigt hög musik från ca klockan 8 på morgonen till runt 00 på natten, självklart med sin balkongdörr öppen.

Min balkong ligger mittemot hans, vi delar balkong och denna balkong är enbart avdelad med ett plank i mitten. Jag kan alltså inte ha min balkongdörr öppen, eller mitt badrumsfönster öppet (som vetter ut mot balkongen), utan att jag hör hans musik hela tiden under dagarna och kvällarna.

Jag är ledig under sommaren och det verkar som om grannen är bortrest hela sommaren och därmed kommer hennes son alltså bo där under tiden och förpesta hela min ledighet (minus nån vecka då jag är bortrest).

Vad fan ska jag göra? Jag har ringt störningsjouren som varit här, men de konstaterade att ljudnivån var helt okej när balkongdörren var stängd. Jag har pratat med sonen till grannen och han har sänkt en dag, men dagen efter var det samma visa igen. Det känns rätt ohållbart att jag under hela sommaren ska tvingas ha balkongdörren stängd för att inte bli helt tokig av ljudnivån från grannens son.

Jag kan tillägga att jag absolut inte är någon tyst typ själv, utan spelar ganska mycket musik, men under de fyra åren jag bott i den här lägenheten har ingen klagat det minsta.

apajävel2011-06-17 18:49
Antal inlägg: 572

Hur gammal är sonen? Kanske hjälper det att prata med pappan vars lägenhet det ju faktiskt är. Förklara igen för sonen, han spelar nog inte för att provocera utan för att han njuter av musiken.

Pandina2011-06-17 19:39
Antal inlägg: 727

Strategiplan:

Prata med sonen om musiken. Sänker han, så sänker han.

Sänker han inte, så ber du honom om numret till hans mamma. Du vill nämligen prata med henne om en sak. Frågar han vad, så säger du som det är (att han är mycket högljudd och att du blir knäpp på det, och att du ska förklara det för henne så hon kan prata lite vett i honom), vägrar han så säger du att du kontaktar husvärden om han inte bättrar sig.

Allt som sker i lägenheten medan din granne är bortrest, sker ändå på din grannes ansvar och inte sonens - det är hon som står på kontraktet.

Blir det inte bättringar, så ringer du slutligen husvärden. Konsekvenserna som följer ligger inte på ditt ansvar utan husvärdens och sonens.

Har de övriga grannarna klagat så kan du skaffa underskrifter från samtliga dessa så husvärden vet vad det är frågan om.

Snoosy2011-06-17 20:34
Antal inlägg: 4273

Har flera grannar som spelar högt, men inte hela dagarna. Måste vara skitjobbigt.
Trist att inte störningsjouren kan göra mer. Dom kan väl inte mena att du ska behöva ha balkongdörren stängd hela sommaren??
Det verkar ju absurt.

Hoppas det löser sig.
Tycker nog du ska prata med bovärden hur du ska gå till väga.

skogstorparn2011-06-17 21:13
Antal inlägg: 2287

låna honom skivor du gillar!

bosse_s2011-06-17 21:16
Antal inlägg: 366

Det finns ju en del lösningar, men de flesta jag kan komma på rör sig i lagens utkanter så jag tänker inte yppa dem utan gå på en strategi som är både sofistikerad och illa genomtänkt:

Duelling stereos!

bajen012011-06-17 21:18
Antal inlägg: 112

ring päronen hjälper inte det så bara framför att du inte tycker att det är okej att spela tx med dörren öppen

Tyllestar2011-06-17 21:21
Antal inlägg: 350

Bjud in den personen till dig, så kan du bjuda på god mat, och sen kan ni komma överens om nåt? tex tider då han sänker basen och tider du stänger balkongen. Laga en god middag och fråga vad han gillar och göra så kan ni tex segla en dag eller bowla eller nåt ni båda gillar... Så gjorde min granne... och det fungerade på mig... lycka till! Njut av sommaren och kom i håg Du måste inte sitta inne i lägenheten eller på balkongen varje dag!! lev och njut!

Minta2011-06-17 21:34
Antal inlägg: 20042

Moteld.

Pottränad - Ej medlem längre2011-06-17 21:35
Antal inlägg: 4315

"Njut av sommaren och kom i håg Du måste inte sitta inne i lägenheten eller på balkongen varje dag!! lev och njut!"

Hey, det finns de som lever och njuter inne i sin lägenhet eller på balkongen.

pabster12011-06-17 22:40
Antal inlägg: 707

Enjoy the silence med depeche på högvolym varje gång han spelar högt...
upprepa samma låt om och om igen ta en promenad under tiden. Opera eller annan kalssisk musik funkar iofs bäst om killen är lite yngre.

TOOLfan2011-06-17 23:00
Antal inlägg: 24

Börja röka och blås in i hans lgh

ttiittii - Ej medlem längre2011-06-17 23:26
Antal inlägg: 37631

köp ett par hörlurar och stoppa ner i brevlådan

SethGecko2011-06-18 06:57
Antal inlägg: 635

många bra tips. killen är 30-35 år, så man tycker att han själv borde förstå att han stör, men icke sa nicke.

Fispropp - Ej medlem längre2011-06-18 07:05
Antal inlägg: 328

Ge honom ett erbjudande han inte kan säga nej till... :)

promenad - Ej medlem längre2011-06-18 08:15
Antal inlägg: 3995

en klåfingrig förstörde min stereo
så jag blir avundsjuk

matoh - Ej medlem längre2011-06-18 08:58
Antal inlägg: 209

Svar till första inlägget sida ett.
Ge pappan ett tips, eller sala alla grannar... Ge honom en biljett till METALTOWN,
Bor en mil ifrån och har ibland bas och trummor i villan just nu... men det är ok. bara ngn dag
Om volymdiggarna som gillar metal är här är det tystare ngn annanstans...

matoh - Ej medlem längre2011-06-18 08:58

..eller ngn annan festival med rätt repetoar...

matoh - Ej medlem längre2011-06-18 08:59

eller åk på semester... tystnad finns på många ställen i vårt land...

tack och hej

ttiittii - Ej medlem längre2011-06-18 09:09
Antal inlägg: 37631

är han så gammal borde han fatta,jag hade en granne som hade en hund som skälde heka dagen ca 8,5 timmar,till slut gick jag dit och sa att jag kommer hamna på dårhus om du inte får hunden att slut skälla.han satt hunden på hund dagis,säg att duinte pallar mer dom andra grannarna får du säkert med dig,gå dit och tala om hur jobbigt det är

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?