Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 18 924 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bitteb | 2011-06-22 12:28 | |
![]() | Din senaste fadäs! Min senast.. Hade en tidig tid till tandläkaren. Skyndade mig att äta en snabb frukost, borsta tänderna och ut en hastig runda med min hund, Malva. Är jäktad när jag sätter mig i bilen. Väl i v- rummet hos tandläkaren slänger jag mig ned på första bästa plats som är ledig. Efter en liten stund, känner jag det ....det luktar skit!! ser mig omkring, mannen som sitter bredvid har inte den bästa tandstatusen, Jag reser mig o går in på toan och snyter mig. Sätter mig på en annan plats, men det luktar ännu mer skit nu. Tydligen kommer det från mig..hm har jag hundbajs under skon eller..nä. Då får jag ett sms och stoppar ner handen i fickan.. Och där ligger Malvas bajspåse !! Det blev en del muntra blickar i v- rummet! | |
| gulleborg1 | 2011-06-22 12:43 | |
![]() | Näst sista veckan på terminen pratade vi lite i klassen om Afrikas geografi, eftersom mycket har hänt just på den kontinenten nu den sista tiden. En elev frågade mig om jag kunde peka ut Mali på kartan, eftersom hans pappa var därifrån. Och då säger jag - utan eftertanke alls...: - Erkänner helt och fullt att jag är jättedålig på länderna i Afrika, hela kontinenten är som ett stort svart hål för mig. ... Först blev det tyst, sen började det fnissas i klassen och jag kunde inte annat än skratta jag med. Bad om ursäkt sen för att jag uttryckt mig väldigt klumpigt. Ska plugga Afrikas karta under sommaren. | |
| Emollas | 2011-06-22 13:01 | |
![]() | Du kunde väl ha googlat fram Mali | |
| gulleborg1 | 2011-06-22 13:08 | |
![]() | Inte på lektionen där jag stod då...har gjort det nu, dessbättre. | |
| slånbär | 2011-06-22 13:33 | |
![]() | gulleborg-jag utgår från att du inte är läraren i klassen utan en av elevrena, hoppas jag i allafall....för annars är det inte ditt uttalande som är den stora fadäsen utan din brist på kunskap. | |
| slånbär | 2011-06-22 13:34 | |
![]() | oj vad bokstäverna kan byta plats ibland-eleverna ska det ju självklart vara..... | |
| Axmed | 2011-06-22 13:35 | |
![]() | Det är väl roligare att man berättar sin fadäs än klagar på en som lättat sitt hjärta. Jag kunde lika gärna sagt det låg i sydamerika. | |
| slånbär | 2011-06-22 13:37 | |
![]() | axmed-inte om man är lärare-då skulle jag inte tycka det var en fadäs utan faktiskt en allvarlig kunskapsbrist. Men hon kanske inte hade det ämnet i vanliga fall eller var helt enkelt en av eleverna och då var det ju själva uttalandet som var en rätt rolig fadäs. | |
| gulleborg1 | 2011-06-22 13:42 | |
![]() | Nej, jag är lärare och jag erkänner helt och hållet att jag då, just vid den tidpunkten, inte visste var i Afrika Mali ligger. Jag vet bättre nu, har kollat upp detta, och till mitt ynka försvar kan jag säga att jag inte är geografilärare. Inget försvar alls, men hur många kan säga med säkerhet var i Afrika Mali ligger?... | |
| slånbär | 2011-06-22 13:44 | |
![]() | Gulleborg-då är det förlåtet ;-) är man inte ämneslärare då kan man inte kräva att man vet allt bara man tar reda på det man behöver. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-06-22 13:45 | |
![]() | här kan man plugga in afrikas länder (och annan geografi) www.purposegames.com...-q uiz/info jag kämpar just nu med afrikas huvudstäder. sjukt svårt | |
| gulleborg1 | 2011-06-22 13:45 | |
![]() | Tack. Som sagt, jag vet bättre nu, trots allt. | |
| gulleborg1 | 2011-06-22 13:46 | |
![]() | Ja, Challe_B, det finns ju några... :-) | |
| Axmed | 2011-06-22 13:56 | |
![]() | Jag är också lärare, dock inte i geografi. Varför är de flesta så snabba att döma? Ödmjukheten i det här fallet är större och mer värd. | |
| gulleborg1 | 2011-06-22 14:02 | |
![]() | Håller med dig där, Axmed. Inget ont, slånbär, men man är inte allvetande bara för att man är lärare, men det är klart, hade jag undervisat i geografi så hade jag nog knappt vågat tala om den fadäs jag gjorde... | |
| slånbär | 2011-06-22 14:04 | |
![]() | axmed-kan bero på att man har barn i skolan som har "drabbats" av just okunniga lärare. Tyvärr kan det ge långsiktiga konsekvenser för en del barn om dom råkar få en inkompetent lärare och på så sätt få luckor och brister i sina kunskaper och färdigheter. Som förälder är det inte så lätt varken att upptäcka det eller göra något åt det. Så jag erkänner att jag är snabb att döma just detta för jag har sett konsekvenserna. Du kanske är en toppenlärare själv och då vet du inte vad jag pratar som tur är. | |
| slånbär | 2011-06-22 14:05 | |
![]() | Gulleborg-precis så som jag menade. Skönt att du fattade i alla fall. Jag menade heller inget illa men du förstog ju vad jag var ute efter. | |
| gulleborg1 | 2011-06-22 14:08 | |
![]() | Japp, jag förstod hur du menade, slånbär. | |
| bitteb | 2011-06-22 19:48 | |
![]() | Gulleborg...jag tyckte i allafall att den fadäsen var rolig. Var det inte Arne Hägerfors som sa nåt liknande i ett sportsammanhang ?? | |
| Minta | 2011-06-22 20:11 | |
![]() | Jo, det var i samma genre: det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk. Det roligaste han har sagt. | |