Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 18 911 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jesper M | 2011-06-23 11:59 | |
![]() | köttiga metaforer jag har under senaste året upplevt att allt fler och fler skribenter av kåserier, korta reportage, krönikor, kolumner och andra korta texter som inte är ren nyhetsrapportering använder sig av väldigt mycket metaforer. gärna då väldigt köttiga starka sådana, för att förstå vad jag menar så läs gärna en av andreas cervankas näringsliv: www.svd.se/naringsli...96 9145.svd jag kunde först acceptera detta när det var en eller ett par som använde språket på ett sådant sätt för att kunna övertyga mig, men nu när det blir fler och fler så stör det mig lite. det känns som ett billigt sätt att väcka reaktioner på sin text, och det blir ett ganska fult och lite taffligt sätt att förmedla sitt budskap. det framkallar en känsla av kluven en nöjdhet som övergår en lätt illamående känsla hos mig, typ som grillkrydda. är det någon mer som har märkt av trenden? | |
| ANDERStG | 2011-06-23 12:06 | |
![]() | "köttiga", "grillkrydda" Ibland hjälper det att fläska på lite. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-06-23 12:07 | |
![]() | Metaforer kräver finess vilket den här killen saknar, det är nog mest det. Jag är rätt förtjust i metaforer annars, men han skriver för illa och försöker liksom skyla över det med sina "djärva" bilder. | |
| bajen01 | 2011-06-23 12:19 | |
![]() | är det inte deras jobb att krydda det hela | |
| Fazilja | 2011-06-23 12:21 | |
![]() | Jag tror han älskar sig själv och att han tycker att han är riktigt rolig i sitt skrivande. Jag håller med TS, det blir fult och lite äckligt. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-06-23 12:21 | |
![]() | Haha, gud vad fult. Känns som en skoluppgift. "Hur många metaforer kan du hitta i texten? Ringa in!" | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2011-06-23 12:32 | |
![]() | Jävlar vilken röra det är att läsa sådana hära spalter. | |
| bomah - Ej medlem längre | 2011-06-23 20:18 | |
![]() | Haha, undrar om inte han driver med sin uppdragsgivare. | |