Spelrum
Giraffen51
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
46
Inloggade98
Mobilspel
Pågående22 096

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Eintoon - Ej medlem längre2006-07-31 15:44
Antal inlägg: 317

Dopingdårar
Efter alla nya dopnings"skandaler", bl a löpare och cyklister, så kände jag mig tvungen att starta en tråd MOT doping och shit. Jag så jä.. himla irriterad av alla idioter som ska hålla på och förstöra sportvärlden, och inte minst sportandan! Nej, nu får ni chansen att skriva ned era känslor angående doping och andra "fuskare".. Och för Min del, får ni gäärna svära, men då kanske övervakare blir sura det kanske är smart att låta bli, men visa i alla fall vad ni känner. /johan
 
Johnny_R - Ej medlem längre2006-07-31 16:24
Antal inlägg: 170

Vad tror du det hjälper om vi sitter och svär över att par usla fuskare på en sida som betyder såhär -----> . <----- mycket?
 
Eintoon - Ej medlem längre2006-07-31 16:57
Antal inlägg: 317

Det var inte meningen att det skulle "hjälpa", men förlåt för att jag ogillar fuskare.. ...
 
Scandal - Ej medlem längre2006-07-31 17:03
Antal inlägg: 620

Craz-zy gymn, minns ni den skandalen? :P
 
Szchörgen2006-07-31 17:04
Antal inlägg: 74

Jag håller med Söderkis.
Tycker man ska införa fängelsestraff för dopingbrott. Svårt att åtala dom för att dom förstör andan och lite av det roliga för oss som tittar. Men det är ju sjuka summor pengar som dom lurar till sig genom att fuska (och samtidigt berövar någon annan på dessa vinstpengar, sponsorpengar m.m.).
 
Tufflan2006-07-31 18:23
Antal inlägg: 1254

Jag tycker det ska vara obligatorisk dopingtestning på alla top-10 placerade efter varenda tävling, det kostar inte mycket att lämna ett rör blod tex, eller ett urinprov direkt efter eller före start. Sen kan de testa efteråt och kolla så att alla i toppskiktet är rena. Inga medaljer delas ut förrän det är helt klart att ingen av berörda är dopade! Jag är ruggigt trött på att först läsa om idrottare som höjs till skyarna och sen några veckor efteråt visar det sig att det var fuskare. Trist trist trist!!!

Johnny_R: Visst hjälper det om många protesterar och visar att vi inte accepterar detta med doping. Det hjälper betydligt mer än att inte säga nånting alls tror jag :)
 
Andi E - Ej medlem längre2006-07-31 20:46
Antal inlägg: 68

Varje person som sysslat med idrott vet att man omöjligt kan få de kropparna som de främsta 100 meterslöparna har och har haft - utan att pumpa i sig steroider och liknande. Det går till och med att se det på vissa löpares yttre, så kallad steroidmage.
 
Dyslekso2006-07-31 21:16
Antal inlägg: 8945

Jaså? Kraftiga käkben, allmän finnighet, ryckiga rörelser och utfall mot publiken har man ju sett, men "steroidmage"? Är den uppsvälld, eller vadå?
 
Johnny_R - Ej medlem längre2006-07-31 21:17
Antal inlägg: 170

Andi E: Hade Robert kronberg varit svart så hade han sett likadan ut, är han dopad påstår du?
 
Jibbarn - Ej medlem längre2006-07-31 21:59
Antal inlägg: 386

Själva kärnan kring problemet med doping ligger inte hos de aktiva, utan de läkrare och tränare som fixar det åt adepterna. Dopingtester görs efter varje lopp, även under säsongerna, men jag är säker på att de största fallen ej är "upptäckta". Pga ett visst USA. För nåt år sedan skulle ju dukument från WADA eller vad de va, publiceras, vilket aldrig hände. Säker på att man skulle publicerat ,Marion Jones dopad, Michael Johnson dopad m.m.

Och det där med utseendet är nog inget att hänga upp sig på, det ligger helt enkelt i deras tradition att äga sprintdistanserna, liksom vita äger i bassängen, där har vita betydligt mer utvecklade kroppar än svarta.

Hade sverige satsat mer pengar på sprint och friidrott hade vi säkert fått fram liknande belgian bluekroppar. (och säkert fler dopingoffer också)
 
Jibbarn - Ej medlem längre2006-07-31 22:04
Antal inlägg: 386

Va ju annars ett smartass från just USA som ville släppa dopingen fri, nämligen Bode Miller, tragiskt att en världsstjärna och förebild kommer med sådana förslag.
 
västgöten - Ej medlem längre2006-07-31 22:14
Antal inlägg: 1135

ja va fan ska man göra åt eländet!! det är ett helvete att vara sportintreserad.vann igentligen italien vm?,gick lidas på koks å insulin i os finalen?hade ralf edström knaprat ryssfemmor inför vm -74.glorian trillar av hjältarna en efter en..och tro inte att sverige är ett skit bättre än något annat land..
 
Szchörgen2006-07-31 22:19
Antal inlägg: 74

Med tanke på hur få svenskar som åker fast så är vi väl bättre? Antingen bättre på att inte dopa oss eller bättre på att inte bli upptäkta.
 
Jibbarn - Ej medlem längre2006-07-31 22:24
Antal inlägg: 386

Med tanke på att sverige satsar mer på teknikgrenar där inte maximal styrke behövs så är det inte så konstigt, vi har väl typ haft två sprinterstjärnor i världsklass innan, ludmila och Haglund, båda fest för doping... säger en del.
 
västgöten - Ej medlem längre2006-07-31 22:33
Antal inlägg: 1135

szchörgen,man kan ju alltid hoppas ,men sverige är ju världsledande i dopingforskning så..vi har lik i garderoben vi också..
 
västgöten - Ej medlem längre2006-07-31 23:04
Antal inlägg: 1135

du har rätt max!,kanske har svenskarna medvetet satsat på teknikgrenar för att slippa dopinggisslet..men hörni! släng skygglapparna å sverigeflaggan för ett tag. Per Elofsson.. hm .hur sjukt verkar det..
 
Jibbarn - Ej medlem längre2006-07-31 23:11
Antal inlägg: 386

Vad är de med persa då???
 
västgöten - Ej medlem längre2006-07-31 23:34
Antal inlägg: 1135

max! vakna! har bekanta både i norge å finland å där tror alla a elofsson är en steroidbroiler! och jag förstår! dom killen vann nästan allt under 2-3 säsonger och lägger sen av 27 år ung!!
 
Jibbarn - Ej medlem längre2006-07-31 23:44
Antal inlägg: 386

Det är väl klart dom tror det, dom vann ju aldrig pga elofsson, sen är väl inte direkt finnland rätt land att dopinganklaga andra, alla minns väl finska fiaskot i lahtis.

Elofsson kurva är som jag ser det helt normal, han va ju en talang, däremot Norska Björgen, där kan vi snacka doping, under juniortiden, medelbra, nu, bra i alt och en kropp som en bodybuilder.
 
västgöten - Ej medlem längre2006-07-31 23:48
Antal inlägg: 1135

nä iofs! varken finnarna med deras skandaler eller norge(=DDR)ska ju inte säga nåt..
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?