Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 18 945 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mindymoo | 2011-06-29 13:51 | |
![]() | Vill ha min musik i fred för reklam! Just när man sitter med sin laptop och sin playlista och njuter och passar på att surfa... Då frågar nån med irriterande tonfall: "Har du också halsbränna?" Tycker att det blir alltmer störande tvreklam och annan ljudreklam på alla tänkbara sidor. Och i samhället. Går in på fiket med hörlurarna på, mitt i en spännande bok: reklamradio på hög volym smiter in och stör. Fattar inte annonsörerna att man vill välja sina egna ljud? Nån mer som retar sig på detta? Eller är jag helt enkelt för gammal? | |
| slånbär | 2011-06-29 13:56 | |
![]() | Då får du väl lyssna på P1-4 då eller ha egen musik i lurarna. Dom flesta kanaler finansieras ju genom just reklam annars skulle vi ju få betala för att lyssna på dom också. | |
| Emollas | 2011-06-29 13:57 | |
![]() | Företaget måste ju ha in pengar från någonstans om det ska vara gratis. Du ser ju bara här på Betapet, de tjänar säkert en liten hacka på att låta reklam finnas på deras sida. Så vad görs inte för oss som söker gratis tjänster:) | |
| tydal | 2011-06-29 14:40 | |
![]() | Reklam med ljud eller rörliga bilder är heller ingenting som jag vill ha, så jag låter det filtreras bort med Adblock. Inte konstigare än att jag har "Ingen reklam, tack" och "Ingen Västerås Tidning, tack" på brevlådan. Det skulle aldrig falla mig in att klicka på någon reklam med rörliga bilder eller ljud i och med att det är så störande, så jag tycker det vore oärligt av mig att låta det visas på min dator eftersom företaget då skulle få betala för det, helt i onödan. Själv visar jag reklam för besökarna på mina webbplatser, men det är bara textreklam, sådan jag inte störs av själv och som jag inte heller tror att besökarna störs av. För att störa besökarna och visa reklam som de inte vill ha, det är ju ingen betjänt av. Dock vet jag att det är så att man som webbplatsinnehavare får mer pengar för reklam med rörliga bilder och ljud, men jag har gjort bedömningen att det inte är värt det. Visserligen räcker inte intäkterna från bara textannonserna till att driva mina webbplatser, men jag har i stället valt att låta andra delar av verksamheten finansiera webbplatserna. | |
| Miss_jk | 2011-06-29 15:44 | |
![]() | Köp din musik så slipper du problemet. | |
| Miss_jk | 2011-06-29 15:46 | |
![]() | Aha, det var annonser på internetsidor du syftade på? Gör som Tydal då. | |
| kajix | 2011-06-29 16:22 | |
![]() | gör en sak i taget. lyssna på musik eller surfa eller läsa en bok etc | |
| Vaikuntha - Ej medlem längre | 2011-06-29 16:46 | |
![]() | Så säger du bara för att du saknar multitaskingskills, tjurskalle. | |
| tinaol | 2011-06-29 18:14 | |
![]() | *gilla* | |