Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 000 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guldplate | 2011-06-30 11:30 | |
![]() | Bästa abonnemang för android? Jag har nu fått "xperia play" och den stora vitsen med dessa mobiler är att man ska kunna surfa på dom. Problemet är bara att jag har den första versionen av Tele2Smart-abonnemanget. För 169kr/mån så har jag haft obegränsat antal samtal/sms/mms för 69 öre/st till alla abonnemang och fasta telefoner. Ett abonnemang jag varit helt klart nöjd med. Kruxet är att det är gjort för att just ringa mycket och inte för aandroidtelefonerna. De tar 15kr per mbit när jag surfar och erbjuder ett tillägg för 59kr/mån för surfning på 1Gb/mån. Hur mycket är 1Gb surf i månaden på en mobil och är det värt tillägget på 59kr/mån för att behålla det obegränsade samtalen för 69öre? Annars är frågan vilket det bästa abonnemanget på marknaden är för just androidtelefonerna. Med kriterierna att jag hellre pratar i telefon än skickar sms och liknande meddelande, samt att den personen jag pratar allra mest med också är en tele2-kund. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-30 20:16 | |
![]() | med risk för att få många emot mig,men för mig har telenor varit bra,eller det har aldrig krånglat det har bara flytit på,jag har aldrig behövt ringt upp dom,jag tog telenor för ganska länge sedan,för att man fick en eu moped,sedan när det var dax att förnya abonemanget så fick jag en eu moped till,det är någon förhöjd avgift jag har aldrig hört någon som klagat på någe abonnemang | |
| Gunilla _ | 2011-06-30 20:23 | |
![]() | Varken jag eller sönerna brukar passera 1 Gb/mån. Kör Halebop Vänner (gratis sms till alla, 69 öre/samtal till Halebopare, 69 öre i öppning + 69 öre/min till övriga, fri surf (3Gb)). | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-30 20:34 | |
![]() | telenor 2000 gratis sms och fri surf,men jag har ingen aning om vad det kostar | |
| slånbär | 2011-06-30 20:40 | |
![]() | ttiittii-hur kan du inte veta vad du betalar? Om man ska ge TS några råd angående abonnemang så måste man ju veta vad det kostar som man pratar om annars är ju rådet helt värdelöst. | |
| Gunilla _ | 2011-06-30 20:43 | |
![]() | Oops, det glömde jag - 299:-/mån. Dessutom kör ju Halebop på Telias nät = alltid bra täckning. | |
| Gunilla _ | 2011-06-30 20:43 | |
![]() | (Telenor får alltid fan för just täckningen.) | |
| slånbär | 2011-06-30 20:50 | |
![]() | Det i särklass sämsta i alla kategorier är ju tre ändå-fy fan sån skitdålig täckning och dyrt utav bara helvete. Ungarna hade det i fyra år och jag är sååå tacksam över att det tog slut förra sommaren. Nu betalar vi en bråkdel av vad vi gjorde då. | |
| kajix | 2011-06-30 20:53 | |
![]() | en del har fri surf men stryper hastigheten när man kommit upp i en viss mängd (telenor, tele2) | |
| Guldplate | 2011-07-01 01:56 | |
![]() | Gunilla_: Då känns det som om mitt nuvarande abonnemang plus tillägget är bättre. 228kr/mån ger 69öre/samtal till alla abonnemang och fasta telefoner. 69öre per sms och mms till samtliga abonnemang och sen 1Gb surf i månaden. Speciellt med tanke på att jag hellre ringer än smsar. Fast lite intressant att du säger att ni inte surfar mer än 1Gb i månaden. För det kan ge lite perspektiv på hur mycket 1Gb surf är... Tycker du att ni håller på mycket med telefonerna eller använder ni det mer vid behov? | |
| slånbär | 2011-07-01 07:47 | |
![]() | en kompis till mig har nyligen skaffat en I Phone och den sitter fastklistrad i handen på henne var hon än är. När hon äter, kollar på tv, kör bil, jobbar (antar jag) hon kan bara inte släppa den och surfar precis hela tiden.Men hemma och på jobbet har hon ju wifi uppkoppling så då kostar det ju inget men jag vet inte vad hon har för abbonemeng i övrigt. Min nittonåring har en HTC med vanligt kompisabbonemeng hos telia med ett surftillägg på 29 :- om han skulle behöva kolla något när han är ute men hemma har vi ju wifi. | |
| wertigo | 2011-07-01 08:29 | |
![]() | Ganska värdelöst att inte få reda på kostnaden, | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-07-01 08:57 | |
![]() | tele 2 tror jag iaf | |
| kajix | 2011-07-01 15:38 | |
![]() | www.swedroid.se/4979...ni ng-tips/ netcounter är en app som håller koll på bytesen | |