Spelrum
Giraffen | 12 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 12 |
Mobilspel
Pågående | 19 378 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Jessie James | 2011-07-03 23:46 | |
![]() | Billiga tapeter och färg Jag ska måla om/tapetsera tre rum och behöver tips på var jag kan hitta billiga tapeter eller färg. Just nu kommer jag bara på Rusta... | |
Tess 08 | 2011-07-03 23:49 | |
![]() | Jag hittade (av en slump) en fin kulör på ÖoB och utgick från den när jag skulle fixa till ett rum. Gick till en förgafför och fick en matchande kulör till denna, syns ingen direkt skillnad på dessa två färger nu när de sitter på väggen.... Tapeter behöver inte vara bättre för att de är dyrare. De dyraste tapeter vi köpt var totalt värdelösa! | |
Tess 08 | 2011-07-03 23:50 | |
![]() | (jag gick till en färgaffär....) | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-03 23:57 | |
![]() | Blocket | |
promenad - Ej medlem längre | 2011-07-04 00:06 | |
![]() | ÖB bäst i universum | |
Jessie James | 2011-07-04 00:23 | |
![]() | Tackar för tipsen! Ska ge mig ut och kika. | |
efrezina | 2011-07-04 00:30 | |
![]() | sök på gratis färgprover, jag best. från en stor tapetaffär tror den ligger i bromma, man får best ca 5 provbitar (rätt stora, exakta måtten står på deras sida..) PIP tapeter, om du vet, såå fina, till min dotters rum, ska göra som ett "lapptäcke" , de har även gratis färgprover , räcker en bit :) sen kan man best gratis taper o färgprover från olika, så har man mkt, d går även att beställa extra tapetprover från butiken jag nämnde ovan , asbra :) lycka till | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-04 00:37 | |
![]() | sjukt bra för den som orkar | |
efrezina | 2011-07-04 00:45 | |
![]() | med extra menar jag att man får betala för dem | |
efrezina | 2011-07-04 00:47 | |
![]() | www.maleributiken.se :) ja titti, d gäller o orka,,,mina har legat i garderoben ett bra tag nu ;) | |
le-lou | 2011-07-04 08:40 | |
![]() | har också hittat färg på Ö o B som jag målade om köket med. funkade bra, och billigt blev det. | |
apbur | 2011-07-04 10:40 | |
![]() | Jag har alltid målat med kvalitetsfärger men tänkte nu när jag enbart skulle måla vitt att det inte kunde spela så stor roll så jag köpte färg på ÖoB. Nu ångrar jag mig. Man får det man betalar för. Inte lika mycket pigment i de billigare färgerna vilket betyder att du måste måla flera gånger för att färgen ska täcka maximalt. De färdigblandade färgerna kan skilja i kulör trots att du köper exakt samma kulör. Eftersom det krävs fler strykningar blir det i slutändan inte så mycket billigare och du har fått lägga ned mer tid och arbete. Rekommenderar att du går till en riktig färghandlare. | |
promenad - Ej medlem längre | 2011-07-04 10:55 | |
![]() | .. | |
Gautama | 2011-07-04 10:58 | |
![]() | Håller med apbur! Tror man tjänar på att köpa kvalité direkt istället för att riskera ett dåligt resultat. Färg är ju inte så dyrt ändå kan jag tycka. Var noga med bra penslar och rollar också för bästa resultat. | |
le-lou | 2011-07-04 11:16 | |
![]() | tja, jag har köpt färg från färghandlare också och jag tyckte att ÖBs färger var mer lätthanterliga att måla med. Fick stryka fler ggr som apbur säger, men i slutändan blev det billigare ändå. Den från färghandlaren blev färgmässigt en katastrof dessutom, jag skulle ha en ljusgrå och det blandades så att den INTE skulle slå mot lila, men det var just var det blev i alla fall. Grislila hall hade jag i två år. | |
promenad - Ej medlem längre | 2011-07-04 11:21 | |
![]() | Grislila! Om du har vita väggar och ska måla vitt duger öb utmärkt. Man kan bryta färgen själv med en valfri kulör akrylfärg. Lätt som en plätt. | |
Tess 08 | 2011-07-04 15:33 | |
![]() | Den färg jag köpte på ÖoB var lätthanterlig och bra. Det var ingen skillnad i färgåtgång eller hur bra den täckte om man jämför med den dyrare jag målade på nedre halvan väggen (typ panel). Målade över mörk lila/gammelrosa med ljusljus grön ÖoB-färg.... men jag kanske bara hade tur med just den burken. | |
promenad - Ej medlem längre | 2011-07-04 16:43 | |
![]() | :) | |