Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade4
Mobilspel
Pågående18 983

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Jesper M2011-07-08 01:24
Antal inlägg: 1332

amazon kindle -läsplatta
tja!

jag börjar tröttna på att släpa på böcker, framför allt då när jag reser. så jag funderar på att införskaffa en läsplatta.

jag har testat kindle lite grand och den kändes riktigt juste!
jag undrar om någon har lite vettiga åsikter kring den, eller någon annan läsplatta.

jag undrar också mer specifikt hur det ser ut med svenska titlar till kindle, är det enkelt att fixa och finns det mycket att få tag på?
jag läser gärna på engelska, men svenska böcker läser jag helst på svenska.

Gabagool2011-07-10 16:58
Antal inlägg: 14

Kan säga att min Kindle är den bästa teknologiska pryl jag köpt. Jag förstår inte varför jag inte skaffat en tidigare.

Jag har den senaste versionen utan 3g.

Jag läser mycket mer nu än vad jag gjorde tidigare och alla som har pillat med den är imponerad över skärmen. Man glömmer faktiskt bort att det inte är papper man läser på efter ett tag.

Kan säga såhär att om jag har två versioner av en bok. En i papper och en på kindlen så kommer jag sträcka mig efter kindlen när jag ska läsa.

Jag skulle inte köpa någon annan platta än Kindle i dagsläget. För läsning vill säga. Den kan självklart inte tävla med iPad vad gäller annat men att läsa på en iPad är att glömma för mig. Ont i ögonen, tung och kan inte läsa i solsken etc.

Du kan ta hem gratisprogramet "Calibre" (calibre-ebook.com/) och med det kan du konvertera till vilket filformat som helst. Kindle använder mobi.
Så om du köper(eller piratar en bok) en bok som inte har rätt filformat så är det busenkelt att konvertera.
Vilket språk och tecken boken har spelar ingen som helst roll då den kan måla upp detaljerade bilder osv. Så tecken är inga problem.

Jag fick trixa lite för att få bort kopieringsskydd från lånade eböcker från bibblan. Nu har jag ställt in att calibre gör det automatiskt. Om du inte har några moraliska skrupler mot att pirata böcker så har de redan fixat sådant.
Personligen ser jag ingen skillnad på att pirata en ebok och att låna den på biblioteket.
Riktigt bra böcker brukar jag köpa i efterhand i pappersform för jag vill ha dem i bokhyllan :)

Köp en! Du kommer inte ångra dig.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?