Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 18 980 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SkySpy_ | 2011-07-13 20:35 | |
![]() | Datorköp Min dator börjar bli till åren och jag tänker byta men frågan är till vad. Det lutar åt en bärbar men är inte helt säker. Någon här som är expert och har lite tips? Har kollat runt lite och fastnade för "HP Envy 17-2092" www.inwarehouse.se/k...sk u=628924 Verkar vara riktigt snabb och bra kräm i för att vara bärbar. Tacksam för tips. | |
| Pixz | 2011-07-13 20:38 | |
![]() | köp en vanlig i5 om du ska ha en laptop för vardagligt bruk.... finns på netonnet för under 4500:- | |
| SkySpy_ | 2011-07-13 20:40 | |
![]() | Jag kommer spela en del på den så jag behöver en snabb. Sen vill jag kunna ha den ett tag utan att behöva byta upp mig. | |
| slånbär | 2011-07-13 20:49 | |
![]() | Sky-då måste du ha en med väldigt bra grafik-tänk på det. Då kryper det upp i kostnad en del, såvida du inte bara ska spela typ Beta och sånt men är det mer avancerade spel så krävs det mer. | |
| SkySpy_ | 2011-07-13 20:52 | |
![]() | :) ja jag tänkte mera avancerade spel, så mkt vet jag. i5 processor kontra i7 är det stor skillnad. Ram 8 vs ram 5? Spelar processorns hastighet så stor roll om man har bra ram? | |
| Rapé1 | 2011-07-13 20:53 | |
![]() | DEt viktigaste är att processorn har bra cache-minne. | |
| Jesper M | 2011-07-13 20:53 | |
![]() | jag har förra modellen av envy 17" med den äldre i7'an. plus är helt klart det fräscha utseendet med metallchassi, bra tangentbord med belysning, riktigt bra skärm och bra prestanda. nackdel är ett ganska högt fläktljud, nåt strul med en grafikdrivrutin som inte går att lösa utan inlämning till verkstad, tung och kort batteritid. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-13 20:59 | |
![]() | känn på tangent bordet så att det inte klickar för högt och att det är behagligt,jag är inte nöjd med tangent bordet på våran HP,på acern är det inte heller bra,men på samsung och på dell som vi har så är dom tysta och behagliga | |
| SkySpy_ | 2011-07-13 21:01 | |
![]() | Rapè :Cache minnet.. Ja läste om det. lagrade saker som snabbt kan tas upp igen. Men vad är bra där? Klart allt är väl relativ beroende på vad man ska göra. Jesper M: Ja den är riktigt nice! Okej är det något som fixat vid senare modeller kanske, grafikdrivrutinen ? Ja jag misstänker att den borde bli varm med tanke på kraften i och minimalt med kylutrymme. Kanske kan avhjälpas med en kylplatta under möjligtvis. | |
| Rapé1 | 2011-07-13 21:05 | |
![]() | Det som är med billiga datorer som kedjorna annonserar har ofta 3-4GB RAM men oftast lite cache minne och då hjälper det inte att ha mycket RAM, datorn blir långsam ändå. Ska du spela avancerade spel bör du ha hör cache, den HPn du länkade har bra cache men då kostar den också. Summa summarum är att man inte ska köpa det billigaste alternativet. | |
| SkySpy_ | 2011-07-13 21:09 | |
![]() | Okej där ser man. Har aldrig tidigare brytt mig om cache minnet bara kollat ram samt processor. Tack för tipset. | |
| SkySpy_ | 2011-07-13 21:17 | |
![]() | ttiittii: Jag har hp nu och gillar denna typen av tangentbord i alla fall. Men är ju en viktig del. Får testa innan köp. | |
| Tess 08 | 2011-07-13 21:23 | |
![]() | (snor tråden lite) Om man mest håller på med Betapet, Facebook, Aftonbladet, Word (Majkrosåfft alltså) osv... vad ska man ha då? Billig är bra! (skulle f.ö. ALDRIG köpa något av NetOnNet- jäkla skitföretag som säljer grejer andra ratat/skickat tillbaka!! Åtminstone var det så förut) | |
| Rapé1 | 2011-07-13 21:23 | |
![]() | Inga problem SkySpy_. Många gör det misstaget att köpa billig dator med mycket RAM och lite cache minne. Sen när dom ska spela avancerade spel så går det inte. | |
| slånbär | 2011-07-13 23:00 | |
![]() | teess-då kan du köpa en riktigt billig liten data för ska du inte göra annat än beta och surfa runt då funkar det mesta. Det är först om du ska spela spel som kräver mer som bättre grafik som du behöver lägga mer pengar på den. Det mesta som finns ute för under 4000 funkar för dina behov. | |
| Träsmak | 2011-07-13 23:14 | |
![]() | Köp nån Mac. Har man haft en vill man aldrig längre ha en vanlig PC. | |
| malman | 2011-07-13 23:28 | |
![]() | om du nu ska köpa en dator för de pengarna. så köp ingen färdigbygd dator, bygg en efter de behov du har, då får du en dator som tillgodoser dina behov den har inte en massa skit du inte behöver och den har det du kommer behöva. det är det ända råd jag kan ge, och den datorn du tittat på är skaplig processorn är bra och det är det viktigaste men nja en skaplig dator | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-07-13 23:48 | |
![]() | Men herregud köp en laptop | |
| slånbär | 2011-07-14 12:51 | |
![]() | Håller med promenad. Älskar min laptop och min gamla stationära står numera och bara samlar damm. Finns ingen anledning att köpa en kloss när en bärbar innebär sån frihet. Jag kan sitta ute på altanen och spela beta under ljumma sommarkvällar och numer sitter jag tillsammans med sambon i vardagsrummet med datorn i knät istället för på övervåningen och han därnere. Blir liksom lite trevligare så. | |