Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 042

Forumkategorier

Användare Inlägg  
strut2011-07-17 23:36
Antal inlägg: 7

Möhippa och svensexa
Får man ha med brudens killkompisar på möhippa och brudgummens tjejkompisar?

Gautama2011-07-17 23:41
Antal inlägg: 6854

Klart att man får, om det är vänner som man annars umgås med så ska det väl inte vara några problem tycker jag.

marängtårta - Ej medlem längre2011-07-17 23:43
Antal inlägg: 100

Nej fy så skumt. Möhippa är väl i alla fall bara för tjejer!

Gautama2011-07-17 23:47

Varför är det skumt marängtårta? Var inte så könsbunden, det beror väl på vilka vänner man har. Om t.ex. tjejen har flera killkompisar så är väl det ingen nytt för den blivande brudgummen?
På en möhippa eller svensexa vill man väl ha med sig sina vänner?

marängtårta - Ej medlem längre2011-07-17 23:50
Antal inlägg: 100

Då får jag vara omodern:)

strut2011-07-18 00:17

Jag är också omodern :)

Megaherz2011-07-18 00:20
Antal inlägg: 3304

Beror väl lite på vad man gör. Skulle kunna tänka mig att ha killar på möhippan :)

Gautama2011-07-18 00:29

Det handlar väl om hur det ser ut för övrigt. Om min sambo skulle ha tjejer på sin svensexa skulle jag bli fundersam eftersom han inte har några tjejkompisar för övrigt.
Men om han hade tjejkompisar och jag tyckte det var ok så skulle det vara konstigt om de blev uteslutna bara för att det var hans svensexa om de umgås annars med min vetskap.

Om man bortser från sig själv så finns det ju de som har sådan acceptans i sitt förhållande att de har båda könen som kompisar.

ullis1164 - Ej medlem längre2011-07-18 05:46
Antal inlägg: 1019

Inte att rekommendera! De hade ordnat det så med min förste man och mej, kompisarna, men det var urtrist. Jag var gravid och nykter och min man hade de typ hällat sprit i genom en tratt, fick bara sitta och titta på honom, stenfull, hela kvällen. Inget kul.....

strut2011-07-18 09:02

hade ni en gemensam möhippa/svensexa ullis?

jag tänker att det blir lite konstigt om man umgås mycket med andra par och alla är med utom bruden/brudgummen. visst kan det kännas lite mossigt att utesluta alla vänner av ena könet men blir det inte ännu konstigare att ha en stor fest där alla som båda känner är med men bara den ena av dem som ska gifta sig?

Dersu2011-07-18 09:47
Antal inlägg: 461

En nära vän gifte sig förra året och inga killar var bjudna att delta i möhippan. Jag tyckte det var skittråkigt och tog nästan lite illa upp, jag känner ju henne bättre än så gott alla som var med.

Bjud dem som står personen nära, oavsett kön. Dagen är ju till för den som ska gifta sig och då kan man ju inte börja utesluta vänner till denne bara för att dom har fel kön.
Har själv en hel del vänner jag saknat om mina vänner dragit ihop en enkönad svensexa åt mig.

Pottränad - Ej medlem längre2011-07-18 10:10
Antal inlägg: 4315

Håller med Dersu.

Peavey2011-07-18 10:13
Antal inlägg: 29

Vad menar du Gautama med den här meningen "Men om han hade tjejkompisar och jag tyckte det var ok"? att han inte får ha tjejkompisar om de inte är godkända av dig? hihi
möhippa/svensexa ska väl vara en rolig tillställning före bröllopet med respektives kompisar? idag är de väl inte könsbundna? men å andra sidan, hur kul verkar såna vara? tjejer som springer omkring med slöja och löjlig sminkning och en kartongskylt där det står att hon säljer kyssar eftersom det är sista chansen? urk.

Gautama2011-07-18 14:19

Peavey så är det naturligvis, jag måste godkänna alla kompisar som min sambo har;-))

Nää, det jag menar är att man åt båda håll inte har några problem med att ens respektive har kompisar av motsatt kön. Jag tror att det är ganska så ovanligt bland medelålders i alla fall, att man är så öppen för det.
Bland våra ungdomar så är det nog mer vanligt att man har båda könen som kompisar och ingen reagerar på det.

Precis som Dersu skriver tänker jag också, försökte få fram det tidigare men det kanske inte framgick:-)

Zophia2011-07-18 14:35
Antal inlägg: 13

Har varit med och anordnat en del möhippor. Min erfarenhet är att det blir trevligare och mer minnesvärt när man tar hänsyn till vänner och inte kön. Precis som med det mesta annat.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?