Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
8
Inloggade38
Mobilspel
Pågående19 042

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sirik2011-07-20 23:36
Antal inlägg: 320

Budapest-Wien-Bratislava
Har tänkt följa med på en bussresa till ovannämda (rubrikens) städer. Får säkert information av reseledare men vill ändå inte missa något.
Har en ledig dag i Györ, vad bör man inte missa där?
Sedan kommer vi till Budapest och Bratislava . Sevärdheter!!!
Något speciellt man bör ha med??
Och klarar man sej med Visa-kort eller måste man växla in dessa 4-5 olika sorters valutor?

Tjattefackap2011-07-20 23:38
Antal inlägg: 832

Kolla för guds skull inte på filmen "Hostel" innan du åker till Bratislava!
Hela budapest är en sevärdhet.

shut_up2011-07-20 23:44
Antal inlägg: 134

Hua Sätter inte min fot i bratislava efter jag sett hostel, jag VET att de är en film, men vem vet va de där tokarna där borta kan hitta på ;))

Giddy2011-07-21 01:46
Antal inlägg: 315

Haha, jag vill inte heller till Bratislava efter den filmen. VET att det är en film, men skulle ändå inte vilja övernatta där. ;-)
Budapest är väldigt fint! Den stan kan jag rekommendera. Ta gärna bergbanan och kolla på utsikten över stan. :)
se.hungarybudapestgu.../b ergbanan

ANDERStG2011-07-21 03:45
Antal inlägg: 7560

Tre länder blir väl högst tre valutor. Österrike och Slovakien har euro så totalt två valutor.

apajävel2011-07-21 07:15
Antal inlägg: 572

Kolla in Budapest-tråden som jag startade i våras när jag skulle dit.
www.betapet.se/forum...-0 #1725874

Kan tyvärr inte säga mycket om Bratislava, men Wien är också en fantastisk stad - lite dyrt bara. Missa inte Spanska Ridskolan!

ANDERStG2011-07-21 08:13
Antal inlägg: 7560

Deras morgonträningar var småtråkiga så satsa på en riktig föreställning eller passa på att missa ridskolan.

Pottränad - Ej medlem längre2011-07-21 08:31
Antal inlägg: 4315

Missa för guds skulle inte Stefansdomen och Schönbrunn i Wien!
Två arkitektoniska sevärdheter mycket väl värda att beskådas, gärna en heldag på varje ställe, om tid finnes :)

Dersu2011-07-21 08:32
Antal inlägg: 461

Har du ett Ica-bankkort tar du med det istället, då slipper du uttagsavgifter i bankomater.

Bratislava är inte en jättespännande stad men testa ät Halušky och drick Kofola. Halušky är riktigt gott medan Kofola mest är bisarr (smakar typ som tandkräm), ska provas dock, väldigt Slovakiskt.

odin - Administratör2011-07-21 09:24
Antal inlägg: 7442

Har varit i Slovakien flera gånger. Dock är inte Bratislava någon höjdpunkt tyvärr. Men det är fint i kärnan med äldre hus. De har även ett slott nära city som kan vara värt att se.

Annars finns det extremt många borgar/ruiner i hela Slovakien.

Att åka båt från Wien till Bratislava är trevligt och tar bara ett par timmar.

Kan tyvärr själv inte rekommendera vare sig Halusky eller Kofola. Men det är en smaksak. Där emot knödel, billig mat och billig öl :-)

Käkar man i stadskärnan i Bratislava får man dock räkna med att slanta rejält mycket mer än i övriga Slovakien.

PS. Slovaker hatar filmen Hostel så det är knappt värt att skämta om det ens :-) Den spelades förövrigt in i Tjeckien...

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?