Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 190 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| miss evelyne | 2011-07-31 17:28 | |
![]() | Hittade mobil blev anklagad för att stjäla busskort!! vet inte om detta är relevant men vill få andras åsikt på detta... Igår kväll hittade jag en Iphone när jag gick från parkeringen till lägenheten. tog in denna och mamman till ägarinnan ringde, jag lämnade mobilen till henne och dottern. Sen skickade mamman ett tack pm på fb.. Idag fick jag ett pm från dottern som skrev att hon tappat busskortet och om jag hade det så blir hon väldigt tacksam om jag lämnar tillbaka det. jag svarade med att jag inte hade busskortet utan bara såg mobilen. Får då ett påhopp om att det är väldigt skumt att jag såg en svart mobil men inte ett blått busskort... är nu FRUKTANSVÄRT illa berörd av detta... skulle man verkligen behålla ett busskort men lämna igen mobilen? och gör man verkligen så när man fått tillbaka sin svindyra mobil? Tankar? | |
| Marttina | 2011-07-31 17:33 | |
![]() | vilken idiot! | |
| Dersu | 2011-07-31 17:34 | |
![]() | Skriv tillbaka och förklara, utan att bli otrevlig, att det känns jävligt tråkigt att bli anklagad för att ha tagit kortet och du tycker att hon ska be om ursäkt, samt vara tacksam för den hjälp hon fick. | |
| Maja G | 2011-07-31 17:34 | |
![]() | Det tyckte jag var dumt sagt. Min son tappade sin Iphone i en snödriva förra vintern då han jobbade med att skotta snö..Den hittades senare av en dam som ringde från den till min mobil. Sonen fick tillbaks den och hon ville verkligen inget ha i hittelön,men vi köpte en blomstercheck på 250 kr.. En Iphone kostar ju ganska mycket så sonen blev jätteglad. Tycker att ägaren till den du hittade borde vara glad istället... | |
| Lill-IT | 2011-07-31 17:36 | |
![]() | Håller med Dersu. | |
| miss evelyne | 2011-07-31 17:39 | |
![]() | dersu: Skrev att jag såg mobilen för jag höll på att trampa på den och att jag tycker hon ska spärra busskortet. Fick inget mer svar. Men Att man ens kan med... Gräddnos: jo det är ju så.. man ska vara väldigt glad om man ens får tillbaka en såpass stöldbegärlig mobil. jag bad inte om nån hittelön eller så. Sa att jag inte behöver det alls. men Man blir ju inte så pigg på att lägga energin att lämna tillbaka saker när man sen bara blir anklagad för massa saker =/ | |
| miss evelyne | 2011-07-31 17:40 | |
![]() | Nastase.. Det var klokt sagt =O Och så rätt också tyvärr | |
| Lill-IT | 2011-07-31 17:41 | |
![]() | Äh.. klappa dig själv på axeln. Du har gjort något bra.. och även om snorungen tydligen inte har vett på att uppskatta det så gör antagligen hennes mor det. | |
| miss evelyne | 2011-07-31 17:43 | |
![]() | Lill-IT tack... Kände mig så också.. sen kände jag mig bara så dum som trodde på riktigt att jag var lite vardagshjälte när hon började klaga... Det bästa är att jag flyttar till annan ort om 3 veckor så jag har inte ens nån användning av ett busskort här XD | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-07-31 17:45 | |
![]() | Håller med alla som hittills skrivit i tråden. | |
| Maad Max | 2011-07-31 17:47 | |
![]() | Håller med Dersu. Förklara att du känner dig påhoppad av de mer eller mindre direkta anklagelserna och som tidigare sagts utan att bli otrevlig. Om inte annat lär de bli övertygade om din oskuld i busskortsfrågan, om det ens spelar någon roll för dig efter det bemötandet. | |
| janola53 | 2011-07-31 17:48 | |
![]() | lämna genast tillbaka busskortet heheheheh | |
| maran9 | 2011-07-31 17:48 | |
![]() | Håller med Dersu, men framför dina åsikter till mamman kanske? Om jag var hennes mamma hade jag velat veta hur hon uppförde sig, för att kunna tala med henne om det och få henne att inse hur tokigt hon gjort. | |
| slånbär | 2011-07-31 17:50 | |
![]() | Jag skulle skriva till mamman (via FB) och tala om för henne hur du känner och att hon kanske bör tala med sin dotter om hur man bemöter människor som har gjort något bra för en. Unga idag har en tendens att glida på räkmacka med hjälp av sina övercurlande föräldrar och kan behöva få en tankeställare. Om det hade varit en av mina ungar som hade gjort detta och jag blev kontaktad av dig så skulle dom definitivt få veta vad som gäller!! Jag hade varit tacksam över att få veta det mao. | |
| Minta | 2011-07-31 17:52 | |
![]() | Skriv till mamman att dottern behöver en kurs i vett och etikett och kanske har brister i sin uppfostran. | |
| miss evelyne | 2011-07-31 17:54 | |
![]() | maad max... Jag skrev inget om att jag kände mig påhoppad. skrev bara att jag inte sett busskortet och att hon ska spärra det.. janola... Men det e ju så fint ;) =P Maran... Det jag är orolig för om jag kopierar och skickar till mamman är att jag blir anklagad för att vara en jobbig jävel osv... Sen att jag är född jobbig är en annan sak. ;) med tanke på att hon verkade vara en fjortis så lär det väll bara slå åt fel håll? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-31 17:55 | |
![]() | Miss jag tycker du är fantastisk som lämnade tillbaka mobilen.skit stövlar finns det tyvärr gott om.du borde fått hittelön .grävt inte.ner dig i idioterna glöm och gå vidare. | |
| miss evelyne | 2011-07-31 17:56 | |
![]() | Minta.. Mamman verkade ju glad och lycklig över att jag lämnade tillbaka mobilen så det känns så elakt att kasta det på henne att hennes dotter beter sig som ett svin. =/ är det det jag borde göra? Kände jag är ju bara 18 år så ni måste vara mycket klokare än mig och ge mig råd. =) | |
| nettan23 | 2011-07-31 17:57 | |
![]() | Nää säg till mamman, ungen borde veta hut! Du e inte jobbig, hade inte accepterat det. | |
| miss evelyne | 2011-07-31 17:58 | |
![]() | tiittii tack så mycket =) jag ska försöka..måste bara få bort ilskan lite först =P | |