Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 337 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Impossible | 2011-08-18 11:51 | |
![]() | Problem i Illustrator (linjer mellan ihopsatta mönsterobjekt) Hej! Jag har ett oerhört frustrerande problem i Illustrator. Jag har tankat ned ett möster från Istockphoto, och vill nu göra möstret större (kopiera och lägga ihop fyra delar). Borde inte vara några problem, MEN när jag gör det (se bildlänk) så uppstår det en linje emellan objekten. Varför göär det det? Och HUR får jag bort dem??? Bildlänk: imageshack.us/f/27/v...an der.jpg/ Jag ger halva mitt kungarike till den man/kvinna som kan leda mig till upplysning! Tack på förhand :) | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-18 12:20 | |
![]() | använd photoshop istället då och eller drag i en enskild bild | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-18 12:24 | |
![]() | kaske beskära bilden från yttersta kanten och sedan lägga ihop bilderna på ett nytt bildark jag tror illustrator medvetet gör varje infogat objekt till ett objekt, eftersom illustrator INTE är ett bildredigeringsprogram utan ett grafiskt designprogram photoshop däremot är till för all slags bildmanipulering | |
| Impossible | 2011-08-18 13:01 | |
![]() | Ja, fast i photoshop kan jag väl inte hantera vektorgrafik? Bilden är ju i vektorgrafik... | |
| pinklady90 | 2011-08-18 15:46 | |
![]() | Beror på vilken Photoshop man använder i dom mera avancerade så kan du göra det. | |
| ZmannenZ | 2011-08-18 16:06 | |
![]() | Fel pinklady, vektorgrafik kör man i Illustrator. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-19 11:34 | |
![]() | men du, gör bilden större (de 4 delarna) i photoshop sen kör du vektor i illustrator lätt det finns även vektorer i vissa photoshop men enklare version | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-19 11:36 | |
![]() | ska du inte ändra bilden mer än att du vill sätta ihop de fyra delarna så behövs ju inte vektorerna, spara bilden som esp och importera i photoshop. och sedan om du ska hålla på o vekta får du ta in den i illustrator igen | |
| Lightbringer | 2011-08-21 16:29 | |
![]() | Illustrator kan visa såna linjer ibland när man ska försöka "sätta ihop" saker på det här sättet, även om de egentligen inte finns där. | |