Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 337

Forumkategorier

Användare Inlägg  
soulshake2011-08-24 15:55
Antal inlägg: 39

Lägenhet i sthlm?
Jag har läst reglerna i forumet men är osäker på definitionen av annons. Så om detta skulle klassas som annons, så ber jag om ursäkt och tråden kan tas bort.

Det är så att jag ska börja plugga i Sthlm och har nu i sommar hängt på en massa ställen där de har annonser ang lägenheter.

Men det är oftast att man måste vara först i kvarn, helst tjej och så. Det är lite som ett lotteri när man söker efter andra hands kontrakt.

Jag har blivit medlem på en sida där man måste betala för att få kontakt med annonsörerna. Det är precis som vilken annons site men man får inte se kontaktuppgifterna om man inte blir medlem (betalar in sig på hemsidan).

Så nu är jag verkligen trött på det hela, så jag tänkte om man kanske kan ta hjälp igenom betapets forum?

Någon som har en lägenhet som kan uthyras en längre tid? Snälla kontakta mig här. Jag har referens.

Ber om ursäkt ifall detta klassas som en annons!

YamahaJet2011-08-24 16:23
Antal inlägg: 2239

Hum, enda jag vet är att det är helt hopplöst med lägenhet i Uppsala, och då är det ändå tio gånger svårare i Stockholm. Det är något bör ordna innan man bestämmer sig för att plugga här. Du bör nog ha en plan B ifall du inte hittar boende i tid också - mitt enda konstruktiva tips annars är att leta i mindre attraktiva områden en bit bort men som ändå ligger inom pendlingsavstånd, dvs Södertälje med omnejd alternativt kanske Bålsta/Märsta norrutöver. Annars finns massvis med gårdar med gott om utrymme nära stan, där ungdomar brukar bo i utbyte (typ hästgård) mot lite arbete på gården, eller pengar, förstås.

soulshake2011-08-24 16:28

Jag har en Plan B. Men tänkte försöka kämpa till det sista :)

Yamma2011-08-24 16:29
Antal inlägg: 2285

Vi funderar på att hyra ut en del av vår bostad med egen ingång och pentry. Söker du möblerat eller omöblerat?

soulshake2011-08-24 18:11

Yamma - Vad snällt! Det är faktiskt min plan b, att vara inneboende hos min syster.

Jag söker bara lägenhet nu. Tack ändå!

miss evelyne2011-08-24 18:35
Antal inlägg: 467

som det är nu.. sista registreringsdagen för många högskolor och den lägenhetsbrist det är så hade jag tagit vad som fanns att tillgå.. Hade fjeskat sönder för yamma om att få hyra hos henne framföralt då det är egen ingång och eget kök... Jag hade bara extrem tur som fick en egen lägenhet i 2:a hand 200 meter från skolan här i Borås. men men.. bara säger det... den hårda sanningen.. som student kan man inte vara kräsen.

soulshake2011-08-24 19:02

Jag vet läget. Men med tanke på att jag skrev att min plan b är att bo hos min syster, så är det inte lika intressant för mig att bo med någon annan.

Därför söker jag lägenhet.

Yamma2011-08-24 20:30
Antal inlägg: 2285

Rummet är helt separerat från resten av lägenheten, med egen toalett och dusch och pentry då som sagt. Vi hade inneboende i över ett år som vi aldrig såg. =)
Ligger två minuter från tunnelbanan.

Men vi har inte direkt bestämt oss än så det är kanske lika bra. =)

soulshake2011-08-24 23:00

Jag uppar lite.

soulshake2011-08-24 23:02

En sak jag tänkte på, folk som bor i sthlm. Om ni vet om någon lägenhet står tom och att det är en privat hyresvärd ni har, kan alltid säga till mig!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?