Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 337

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pseudonymf2011-08-24 22:43
Antal inlägg: 8282

När är du ovan? (Sara Lund/Claes Scmidt)
Jag fick chansen som anställd i Växjö kommun att gå på en inspirerande föreläsning för ett tag sedan. Det var första arbetsdagen efter semestern och jag var inte alls på humör. Visste endast att det skulle vara två föreläsare och att det skulle handla om "mångfald". Som tur är finner jag mångfald ett intressant ämne och tänkte att "...jag får väl tagga till".
Och tur var väl det...

Upp på scen steg Sara Lund. Det första jag tänkte på var "Snygg klänning". Det andra jag tänkte på var "Oh holy mother. Hon är transvestit. Och skåning.".

Det var den roligaste föreläsningen jag varit på i hela mitt liv och jag tog med mig så mycket därifrån som nog är helt omöjligt att dela med sig av i en text på Beta.

MEN.
Detta tog jag med mig.
När någon är annorlunda, bryter mot normen, ditt invanda mönster och din programmering är det inte hos den personen problemet ligger - det är bara du själv som är ovan, som har svårt att få din "programmering" att ställa om - hitta nya frekvenser.

Vad betyder mångfald för dig? När är du ovan?

Är det någon mer än jag som fått uppleva denna föreläsning?
www.saralund.se/
_________________________ __________
Undanber mig onödiga inlägg - as usual ^^

Bitte - Administratör2011-08-24 22:49
Antal inlägg: 24200

Jag har inte lyssnat men syrran lyssnade på den under våren hon
säger precis som du den var kanonbra

Bitte

Poussitiv - Ej medlem längre2011-08-24 22:50
Antal inlägg: 1099

Jag vill gärna se och lyssna, verkar spännande. Men kan inte hitta hennes program, vet du Pseudo?

Pseudonymf2011-08-24 22:50

Ja, väldigt inspirerande och sjukt rolig! Det är sällan man är på en föreläsning och cyklar hem därifrån med ett leende :)

"Kan du gissa vilken minoritet jag representerar?
- Jag är skåning!"

Det skrattade jag gott åt ^^

Lill-IT2011-08-24 22:51
Antal inlägg: 31596

Hen verkar kul.. Och vilka fina bilder på hemsidan!
Skulle gärna gå på denna föreläsning:)

Pseudonymf2011-08-24 22:51

Poussitiv, vad menar du med program?!
Vet att det kan finnas något klipp på youtube. Sök på Sara Lund/Claes Schmidt så hittar du säkert nåt. Annars får du gå in och kolla på hemsidan som jag länkade till ovan!

Poussitiv - Ej medlem längre2011-08-24 22:52

Jo, har kollat hemsidan. Tänker på om hon är på Slagthuset i Malmö i höst typ.

Pseudonymf2011-08-24 22:52

Lill - som sagt. Det var så avslappnat och så mycket humor.

Råkade säga till sambon här hemma om något, att jag var "ovan". Han skrattade och tittade konstigt på mig :P
Men jag tyckte att det var en bra grej. Att det inte är alla andra det jämt är fel på, utan att det kanske är just DU själv som är lite ovan :)

Pseudonymf2011-08-24 22:53

Poussitiv, ingen aning. Maila och fråga?
Det enda jag vet om just Slagthuset är att hans fru är chef där ^^

Poussitiv - Ej medlem längre2011-08-24 22:56

Ja, det ska jag göra. Riktigt dålig hemsida (som hon själv berättar) man kan ju inte vara bäst i allt.
^^

Pseudonymf2011-08-24 22:59

Hehe, ja, det stämmer nog. Hemsidan är ju inte alls så bra, men man kan nog hitta det man behöver och har lite tålamod!

Gautama2011-08-25 00:06
Antal inlägg: 6854

Gillar verkligen människor som är annorlunda och står för det. Vore ju hur tråkigt som helst om alla var stöpta i samma form. En föreläsning som jag gärna skulle gå på, ska hålla utkik.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?