Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 393 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dersu | 2011-08-26 09:33 | |
![]() | Polisen varnar... Polisen i Helsingborg har en ny strategi för att förhindra rån. Den går ut på att man tänker finnas ute på stan på kvällar och varna potentiella offer och förövare. Tydligen så stannar man och fotograferar potentiella rånare och säger till dem att man minsann vet vad dom håller på med. Fint att polisen är ute och gör ngt men känns det inte lite underligt att rycka folk på gatan och fotografera dom för att polisen tycker dom ser ut som potentiella rånare? hd.se/helsingborg/20...an -med-ny/ | |
| slånbär | 2011-08-26 09:34 | |
![]() | Har dom rätt att göra så tro? Jag trodde att sånt räknades som integritetskränkande. | |
| Bitte - Administratör | 2011-08-26 09:36 | |
![]() | Hur fasen kan man veta att någon TÄNKER råna, det är ju bara lösa teorier, ?? Bitte | |
| Dersu | 2011-08-26 09:38 | |
![]() | Artikeln påstår att dom har stöd av polislagen, vet dock inte på vilket sätt. Känns som att det lätt blir jävligt godtyckligt. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-26 09:52 | |
![]() | lol är du informatör | |
| AndoKongo | 2011-08-26 10:56 | |
![]() | i just loled | |
| y not | 2011-08-26 10:58 | |
![]() | det ser man väl på folk om de är rånare | |
| Dersu | 2011-08-26 11:03 | |
![]() | Du tänker på luvan och kniven...? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-26 11:09 | |
![]() | Polisen har sina"kändisar "och har full koll på missbrukarna och ungdoms gängen,iaf i småstäderna.jag tycker att det är jättebra trygghet att dom syns i fält,och hoppas på resultat av detta | |
| y not | 2011-08-26 11:14 | |
![]() | Dersu, visst, men skäggstubben näsan och docmartins avslöjar också | |
| eeistan | 2011-08-26 11:17 | |
![]() | det ser man på säcken på ryggen och dom mörka glasögonen såklart | |
| Dersu | 2011-08-26 11:19 | |
![]() | y not: Fan, tydligen var jag rånare i högstadiet... ttiittii: Det är en sak att vara ute och synas, en helt annan att plocka folk på gatan och fotografera dem för att man tror att dom är potentiella rånare. Gå fram och snacka med folk istället och fråga hur dom har det ikväll och om allt är bra, tror det funkar precis lika bra. | |
| y not | 2011-08-26 11:19 | |
![]() | "– Dessutom förvarnade vi ungdomar som vi såg som potentiella rånoffer. Om man är en ung berusad man med en väl synlig Iphone så är man helt enkelt i riskzonen och bör ändra sitt beteende, säger Sven Holgersson." Men det här är intressant, jmfr klädsel för tjejer. Det har ofta tagits upp som att hon får skylla sig själv, i rättegångar (läs "Flickan och skulden"), men det här beteendet är minst lika utmanande. Men vem är skuyldig, och när går ett accepterat beteende över till att provocera fram ett brott? | |
| fiddelifedel | 2011-08-26 11:41 | |
![]() | Förhoppnings vi ska väl polisen ha mer information om personen i fråga. Kan inte tänka mig att de bara ska stoppa folk som tex har en huva på sig och fota och påstå att de ska vara en rånare | |
| Dersu | 2011-08-26 12:27 | |
![]() | Nej, det hoppas och tror väl inte jag heller att dom gör, dvs bara plockar random folk på gatan, utan istället bevakar folk som dom vet sysslar med sånt. Men det gör det ju fortfarande inte helt problemfritt. Tror på en mjukare approach, synas ute samt snacka med folk. | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-26 13:16 | |
![]() | Poliserna kanske är rädda för dem som kan ha missbruk och diagnos, så de tar kort på dem och skickar till missionskyrkan för bistånd? | |