Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 393 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rooney | 2011-08-27 23:16 | |
![]() | RANK!! Om inte alla kan möta alla så funkar ju inte rankingen som de ska, eller? Orka bli nekad eller? | |
| LouLou - Ej medlem längre | 2011-08-27 23:19 | |
![]() | Jag nekar ingen så kom till mitt spel! =) | |
| Rooney | 2011-08-27 23:22 | |
![]() | De gör inte jag heller, men jag kan tycka att om man vinner med säg 100 poäng. mot en som har 600 i Rankpoäng och du själv har ca 2000, så går du ändå minus :) vilket man inte bordae göra om man vinner. Givetvis så måste man vinna med 200 kanske för att få bättre rank men bli nollad vid vinst oavsett. skulle gynna spelet. | |
| LouLou - Ej medlem längre | 2011-08-27 23:40 | |
![]() | Nej det är sant! Det stör jag mig på! För så som det är nu KAN man nästan inte spela mot de med lägre rank för man förlorar poäng fast man vinner. Det är faktiskt dåligt! | |
| Måns_E | 2011-08-27 23:45 | |
![]() | Jag tycker att ratingsystemet fungerar bra. | |
| Rooney | 2011-08-27 23:58 | |
![]() | Lirar du mot en som har 600 i rank då? | |
| levakdörB | 2011-08-28 00:09 | |
![]() | rooney: www.betapet.se/rating/ Kort sammanfattning: Varje match du spelar har ett "0-resultat". Ett förväntat resultat mellan dig och din motsåtndare. Utifrån det resultatet bestäms rateing förändringen. | |
| Rooney | 2011-08-28 00:20 | |
![]() | mm precis, grejen är den bara att om alla skulle möta alla skulle systemet funka bättre men så är de inte. Inget dåligt system som de är, men de går få bättre, som sagt. Möter du en med låt oss forsätta med 600 i rank? | |
| spider_f | 2011-08-28 00:34 | |
![]() | Jag möter inte nån med 600 i rating eftersom jag vill ha en jämbördig motståndare. Dock tror jag att jag skulle ha ungefär lika stor chans att gå plus/minus då, som om jag mötte en med 2000 eller 4000 i rating. Det är så systemet är uppbyggt :) | |
| levakdörB | 2011-08-28 00:37 | |
![]() | Det skulle jag inte. För en sån match skulle inte ge mig något scrabblemässigt. Jag hade blivit förbannad på mostspelaren alla dåliga drag som jag får massa enkla poäng på. | |
| levakdörB | 2011-08-28 00:46 | |
![]() | Ett tillägg Scrabble är ett kunskapsspel, visst det finns ett turmoment i spelet. Men den sammanlagda "turen" räcker inte till att vinna en scrabblematch (jag pratar om Standardbrädet). Ordkunskapen är en färskvara som msåte underhållas. Kan en moståndare 2000 ord mer sär är det en enorm fördel. | |
| Shylster | 2011-08-28 00:50 | |
![]() | handlar nog inte så mycket om ordkunskap de få orden man inte kan lägger man på minnet så fort en motståndare lägger eller man testar själv. Handlar mer om att kunna se anagram. Och det är svårt att vinna mot en likvärdig motståndare om motståndaren får C Y J X på hand. För övrigt tycker jag att ratingsystemet är finurligt upplagt. | |
| Rooney | 2011-08-28 01:01 | |
![]() | själv spelar jag slumpad vilket jag tycker är roligast, möter också alla. Men jag pendlar i rankingen mellan 1800-2300. svårt att vinna om startordet ger 600 poäng. systemet är nog byggt på standar brädan också antar jag. Men de blir ju betydligt mindre att kunna möta om man inte vill lira mot lägre rankade inom säg 500, särskillt på senkvällarna då jag oftas sitter och lirar. | |
| levakdörB | 2011-08-28 01:10 | |
![]() | Systemet är inte byggt från utifrån standardbrädet. Att jag har standardbräde som referens beror på att jag spelat massa IRL-scrabble. Just nu spelar jag bara för det är ett roligt spel. | |
| Mandelbrot - Ej medlem längre | 2011-08-28 11:12 | |
![]() | Rankingsystemet är bra. Men jag tycker att bara det faktum att man vinner en match skulle ge några extra rankningspoäng (kanske 5 eller 10) alldeles oavsett omständigheterna i övrigt. Det är ju det som spelet går ut på. Jämför med en rullning som ger 50p extra alldeles oavsett omständigheterna i övrigt. Att en vunnen match inte premieras är ungefär lika konstigt som i alla lagidrottsserier där lagen får var sin poäng vid en 0-0-match. Att båda lagen premieras trots att ingen lyckats göra det som spelet går ut på (mål) är i mina ögon märkligt. Men nu tappade jag visst tråden :) | |
| blue_moon | 2011-08-28 11:18 | |
![]() | Håller med Mandelbrot. Vinnaren borde få någon liten vinstpoäng! | |
| blue_moon | 2011-08-28 11:25 | |
![]() | Till trådens ämne. Trots förmodat större skicklighet hos högre rankade kan slumpfaktorn spela alltför stor (=dubbel) roll när man spelar på slumpat bräde - vinsten kan bli långt mindre än förväntat. Ergo: Spela inte slumpat med lägre rankade om du är rädd om din rating! | |
| Måns_E | 2011-08-28 11:28 | |
![]() | Så om Nisse som har 7000 i rating möter Kalle som har 100 i rating och Nisse vinner med en poäng så skall han gå upp till 7001 i rating? Jag tror att väldigt många skulle utnyttja ett sånt system och att det skulle göra att ratingsystemet ganska fort blev mer missvisande än vad det är idag. | |
| kajix | 2011-08-28 11:32 | |
![]() | vilken rating skulle jag haft om uträkningen varit annorlunda? | |
| spider_f | 2011-08-28 11:33 | |
![]() | Att inte spela slumpat om man är rädd om sin rating håller jag inte med om. Finns flera slumpspelare som klarar av att hela tiden ligga över 4000 i rating. Att spela slumpat har väldigt mycket med skicklighet och lite med tur att göra. Det är tycker jag mer taktik jämfört med att spela standard. Och roligare, men det hade ju absolut ingenting med tråden att göra :) | |