Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 521

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Contur2011-08-30 17:43
Antal inlägg: 69

Slutar snart att vara trevlig
Jag försöker vara så trevlig jag kan här på Betapet. Till exempel "sparkar" jag helst inte ut folk alls och definitivt inte primärt. Istället skriver jag en rad om varför jag inte vill spela. När matchen är slut tackar jag för den. Det tycker jag tillhör vanligt folkvett. Precis som det är vanligt folkvett att säga hej när matchen börjar. (Även om många skriver "hh" istället, vilket jag till en början inte förstod betydelsen av :))

Men jag börjar tröttna på att försöka vara trevlig. Som sagt skriver jag alltid varför jag inte vill spela - och så står personen kvar i alla fall. Till slut tvingas jag ändå "sparka". Varför beter man sig så? Varför respekterar man inte en annan människa?

Att bara försvinna efter matchen, särskilt om man förlorat, har jag förstått att många tycker är ett okej beteende. Det är inte ett okej beteende. Det är otrevligt, oförskämt, ouppfostrat - och därtill fruktansvärt barnsligt.

Droppen kom idag när jag hade spelat mot en person med en ranking på ungefär 2500. De brukar jag spela mot, även om det ju faktiskt är en sjuhundra mindre än vad jag själv har. Däremot sitter jag inte och spelar match efter match mot en sådan spelare. När därför den här personen anslöt direkt efter att vi hade spelat så skrev jag något om det. Och förutom att personen (som jag beskrivit) inte lämnade spelet utan bara stod kvar kom också kommentaren "Varför inte? Var jag för bra?".

Då kände jag att jag fick nog. För bra? Det var liksom inte som jag hade förlorat matchen, det enda jag hade förlorat var lite rating.

Igår skrev en spelare som jag inte minns namnet på att det var så att säga min sak att "sparka" dem jag inte vill möta. Det blev en liten diskussion i allmänna chatten om det här. Jag skrev då att nej, så vill jag helst inte behöva bete mig.

Men så blir det väl ändå och kanske förstod inte jag hur det är för dem som varit här längre än jag: de har redan hunnit tröttna.

Till er som beter er på sätt jag beskrivit ovan: ni medverkar tyvärr till att i alla fall jag inte orkar vara trevlig mer. Kanske kan det vara och bli så för fler? Det kanske ni ska tänka på, för en otrevlig stämning här gynnar ju ingen.

Bitte - Administratör2011-08-30 17:49
Antal inlägg: 24200

Jag har varit här sedan 2004 och INTE tröttnat på att spela eller snacka med vänner , men med tiden har jag insett att det inte är någon ide att lägga energi på om andra väljer att hälsa eller tacka , eller om jag blir nekad , Så är det bara här.

Sedan kan jag väl tycka ett ett Hej eller dyl, samt tack är trevligt ,

Bitte

Giftkremla - Ej medlem längre2011-08-30 17:55
Antal inlägg: 132

Håller med dig hellt och hållet Contur. Ett vänligt ord betyder så mycket.

Kh-collies2011-08-30 17:55
Antal inlägg: 374

Jag håller med dig Contur! Jag kommer nog aldrig vänja mig vid "otrevliga" motspelare, men jag spelar vidare ändå... Man får glädja sig åt de många som ÄR trevliga!

Saldina2011-08-30 17:56
Antal inlägg: 163

Att hälsa och tacka för matchen känns självklart för mig och det känns tråkigt när någon inte gör det. Däremot sparkar jag nog ut folk ibland utan att förklara varför, men å andra sidan brukar jag inte tänka så mycket om det ifall andra gör det mot mig. Vad jag däremot blir ledsen över är de gånger då min motspelare känt sig tvungen att upplysa mig om hur tråkig matchen är eller liknande, eller skriver något negativt om hur jag spelar. Det kan vara svårt att värja sig emot.

MeeleX - Ej medlem längre2011-08-30 17:59
Antal inlägg: 355

Contur, jag förstår dig precis... De gånger man försöker lätta upp stämmningen så märker man verkligen hur många torrbollar o osociala människor de finns :p Inget att hänga upp sig över, bara att köra vidare på din stil med att inte kicka om det känns rätt :)

Giftkremla - Ej medlem längre2011-08-30 18:05
Antal inlägg: 132

Bra skrivet MeeleX...:-)

Men här finns tack och lov många väldigt trevliga människor också.

Torrbollarna kunde spela i ett eget spelrum där de slipper att vara sociala.

Lill-IT2011-08-30 18:10
Antal inlägg: 31596

Här finns väldigt många trevliga spelare. Men får helt enkelt välja att glädjas åt dem istället. Jag försöker alltid att heja, gratta och tacka. Det är trevligt. Ibland chattar jag lite med.. om det verkar vara någon trevlig person man fått som motspelare.

MeeleX - Ej medlem längre2011-08-30 18:11

Är ju dock svårt o veta om det är en trevlig spelare innan du börjat chatta? :p

Gautama2011-08-30 18:16
Antal inlägg: 6854

Jag bryr mig inte om folk hälsar och tackar efter sig. Det känns ändå så anonymt här. Har fått höra när jag inte tackar för matchen, att jag är otrevlig och diverse påstående. Men jag är lite lat och på kvällarna när jag spelar så ligger jag oftast ner och har en bit till tangentbordet så jag orkar inte resa mig:-)

Lill-IT2011-08-30 18:18
Antal inlägg: 31596

Meelex.. det märker man ganska fort. Eller om det är någon man råkat på i forum tidigare.

white rhino2011-08-30 18:28
Antal inlägg: 102

Lat gautama=)

ullis1164 - Ej medlem längre2011-08-30 18:32
Antal inlägg: 1019

Jag brukar säga både hej och tack, men om det är nån som inte gör det bryr jag mig inte. Som Gautama sa man ligger kanske ned eller så har det blivit mörkt i rummet så att man inte ser tangenterna, vilket hänt mej ibland.

adi892011-08-30 18:35
Antal inlägg: 68

Håller med gautama, spelar ingen roll för mig och folk hälsar/tackar för matchen eller inte.
Sedan har jag inte förstått varför folk skriver hh? Är det så jobbigt att trycka ner en extra tangent så att det står hej istället, hellre ingenting alls än någon dum förkortning om ni nu ska prata om att vara trevlig, då kan man väl åtminstonde göra sig besväret att skriva ett riktigt ord istället för förkortning. men det är kanske bara jag som tycker så

hothothot2011-08-30 18:36
Antal inlägg: 145

hahah contur, du ägnar nog liite för mycket energi på detta...:)

nulltj - Ej medlem längre2011-08-30 18:40
Antal inlägg: 14052

Det är väl eg inte konstigare än att alla människor inte är trevliga irl heller?

exmortem2011-08-30 18:52
Antal inlägg: 142

Om du börjar tröttna på att försöka vara trevlig så skit i det.

Bob1002011-08-30 18:54
Antal inlägg: 854

Hälsa första matchen, tacka vid den sista!. Kräver lite mod men belönas rikligen!

hotshotphoto2011-08-30 18:55
Antal inlägg: 27

Äh,,spela roll. Man är ju här för att spela och de som använder siten till ett socialt forum kanske tycker att man är otrevlig men det gör ju inget då man bara vill spela. Efter 20t matcher så börjar man strunta i det helt enkelt.

MeeleX - Ej medlem längre2011-08-30 19:04

Lillt, okej visst kan köpa det :)

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?