Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade15
Mobilspel
Pågående21 696

Forumkategorier

Användare Inlägg  
MrsFlash2006-08-06 10:44
Antal inlägg: 240

Acmegroup
"VA FAN!" utbrast jag när jag skulle maila till info@acmegroup.se och fråga hur det kommer sig att min faktura förfaller samma vecka som jag får den. Jag har varit borta 4 dagar och kommer hem till en förfallen faktura som jag inte har hunnit betala. SKIT.

När jag skulle maila så gick det inte att skicka till adressen. Sicken smörja. Så, jag går in på deras adress och möter Fröken Sverige Kattis Wigander med headset (som för övrigt är från samma ställe som jag). Hon ser jätteproffsig ut visst, men jag vet att hon inte jobbar på företaget. Suck.

Så jag får väl ringa imorgon.

Är det någon mer som har haft problem? Vad gör jag om de tvingar mig att betala mer nu när fakturan har förfallit? Det vägrar jag!
 
MrsFlash2006-08-06 10:49
Antal inlägg: 240

Nu när ilskan har lagt sig litegrann så såg jag i min "skickat-box" att jag hade skrivit fel i adressen *pinigt*. Så, sudda bort allt jag skrev om mailet och gå istället till frågorna i slutet:

Är det någon mer som har haft problem? Vad gör jag om de tvingar mig att betala mer nu när fakturan har förfallit? Det vägrar jag!
 
AnnikaP - Ej medlem längre2006-08-06 11:50
Antal inlägg: 207

Har du något avtal från Acmegroup där det står vilket betalningsvillkor som gäller ? Om inte så är det enligt räntelagen inte ok att debitera dröjsmålsränta förrän efter 30 dagar.
 
MrsFlash2006-08-06 11:54
Antal inlägg: 240

Det står på fakturadatum 2006-06-28. Men jag har inte fått den förrän nu.... Så de kan väl häva att det är det de går efter?
 
AnnikaP - Ej medlem längre2006-08-06 12:23
Antal inlägg: 207

Aha...då är förfallodatum säkert 2006-07-28. Acmegroup som väl är ett inkassoföretag har alltså skickat en påminnelse ? Du bör isåfall ha fått själva fakturan i slutet av juni. Kan bli svårt för dig att bevisa att du inte fått den förrän nu men kan ju vara värt ett försök att skylla på posten =)
 
Alfredo - Ej medlem längre2006-08-07 20:40
Antal inlägg: 73

Räkningen för internet fick man 4:e augusti, sista betalningsdag var 31:a juli (31/7)

hmmm, tror posten tagit industrisemestern på för stort allvar i år.
 
MrsFlash2006-08-08 07:57
Antal inlägg: 240

Jag fick svar på mitt mail från Acmegroup - de säger att jag kan lugnt betala efter nästa lön eftersom förfallodatum är 2/9. Dumt att det inte står på räkningen...
 
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?