Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 431

Forumkategorier

Användare Inlägg  
misam2011-09-10 23:18
Antal inlägg: 9

Mobilhjälp nokia n8 eller iphone4
Behöver en ny telefon och var helt säker på att det skulle bli en iphone 4, men nu tvekar jag lite.
Vad har ni för erfarenhet av dessa två - motivera gärna det positiva/negativa om dessa två.

Finns det nån annan uppstickare man kan titta på. Det enda jag inte är intresserad av alls är Sony i alla dess former=)

Poussitiv - Ej medlem längre2011-09-11 00:38
Antal inlägg: 1099

Tja, vad ska jag säga. En iphone4 blir man blixtförälskad i, vet inte vad man behöver mer i livet efter det :)

monkan562011-09-11 01:06
Antal inlägg: 910

Köp inte en Nokia N8 - min man har en sådan -aldrig i livet skulle jag köpa en sån

SuperUlf2011-09-11 01:09
Antal inlägg: 63

Inte länge till iPhone 5 släpps, vänta på den är mitt råd :)

tydal2011-09-11 09:43
Antal inlägg: 548

Nokia N8 är en återvändsgränd. Nokia har redan bestämt sig för att sluta utveckla den sortens telefoner, så N8 blev den sista. Nokia ska i stället göra mobiler med Windows Phone.

misam2011-09-11 11:25

Tydal - spelar det nån roll att de slutar utveckla den? Menar om den är bra /ok använder man tills den går sönder( byter sällan ut nåt som funkar) och sen får man byta till nåt annat=).

Caligatia2011-09-11 11:49
Antal inlägg: 2187

Jag har en Nokia N8, och den funkar helt OK, är väldigt nöjd med bl a kameran och batteritiden. Problemet är att den "inte ens" är en en Android, istället använder den Symbian och jag känner mig väldigt låst av detta. Visst finns det en del bra appar även för symbian, men de är imo svårare att hitta.

Personligen hade jag aldrig valt en iPhone, men jag tror det handlar mer om min uppfattning av apple kombinerat med min uppfattning om "hajpade" grejer. Det finns ju åtskilligt fler mobiler (med Android som operativsystem), så Nokia N8 borde ju inte vara det enda du har att välja mellan?!

jaws68 - Ej medlem längre2011-09-11 11:58
Antal inlägg: 422

Hmm, skulle inte välja någon av dem.
Skulle välja en Android om det fanns som tredje alternativ.

misam2011-09-11 12:09

Ok ni som säger välj en android vilka finns det där som är nåt då? Och vad är skillnaden på dem lixom=)

misam2011-09-11 12:10

Caligatia var just kameran jag blev mkt intresserad av=) Och batteritid är ju oxå bra, min nuvarande håller laddning i halvdag om jag har tur! Eller en 3 samtal=//

mirra512011-09-11 12:22
Antal inlägg: 72

Jag får ock ladda min mobil titt som tätt, finns det någon här som vet hur ofta det behövs köpa nytt batteri ?

annakarineli2011-09-11 12:23
Antal inlägg: 2519

Jag är supernöjd med min Iphone! Har märkt av en enda liten grej som irriterar mig och det är att det händer att jag avslutar samtalen ibland om jag aktiverar knapplåset under själva samtalet. Det händer 1 gång på 50 eller nåt sånt och brukar avhjälpas genom att jag stänger av telefonen och slår på den igen. Gissar att det kan behövas ibland och det är något jag aldrig gör spontant egentligen. Kameran på telefonen är också jättebra och med apparna kan man ju liksom skräddarsy sin egen telefon. Iphone är dessutom mycket enkel att använda. Enklare telefon lär knappast finnas faktiskt!

Kajsa Anka2011-09-11 12:23
Antal inlägg: 31

Har en N8 och är jättenöjd. Var inte helt nöjd i början men efter den senaste uppgraderingen av mjukvaran så stämde de mer med mina önskemål. Kan inte säga något om Iphone då jag inte ägt någon. Men min dotter har en HTC och den verkar välldigt bra med. N8 har ju en välldigt bra kamera och är ju en minidata nästan, jag använder säkert inte mer än hälften av dens kapacitet.

123 hopp - Ej medlem längre2011-09-11 12:24
Antal inlägg: 464

iPhone 4 är inte alls bra det är den sämsta dom gjort

Just N8 har jag tyvärr ingen erfarenhet av men jag skulle helt klart välja den om jag skulle köpa en nu.

annakarineli2011-09-11 12:27

Vad är det som är dåligt med Iphone 4? Jag är som sagt supernöjd och det är även alla vänner jag har som också använder Iphone.

Miss_jk2011-09-11 13:14
Antal inlägg: 8941

Älskar min iPhone 4 och kommer aldrig ens fundera på något annat än Apple. Det enda (och visserligen ganska vitala) problemet är att mottagningen är ganska kass, men sålänge det inte blir några större konstigheter så struntar jag i det.

Måns_E2011-09-11 13:25
Antal inlägg: 12028

Det sämsta med I-Phone är Apple, och alla Apples nästan religiöst fanatiska anhängare.

Det bästa med I-Phonen är att det är en välbyggd ( men dyr) produkt.

Jag skulle inte köpa en telefon med symbian idag, om den inte var väldigt väldigt billig.

annakarineli2011-09-11 22:26

Puff, puff!
Är fortfarande nyfiken på vad som är så dåligt med Iphone!

2222aaaa2011-09-11 22:46
Antal inlägg: 64

För att tex byta batteri på en Iphone så måste man ju lämna in den..

Spelar inte upp flash..

Tappar signalstyrka till mobilnätet när användaren håller i telefonen i ett visst läge.

Bästa luren som finns nu skulle jag påstå är "Galaxy S II"

Bättre batteritid på den.. läs lite mer här så ser du att den är snabbare och bättre: www.phonearena.com/p.../5 639,4586

tydal2011-09-11 22:56
Antal inlägg: 548

Det finns flera saker som är dåliga med iPhone 4, men Apple har faktiskt gått ut med att de ska rätta till en del av dessa saker och ta efter Android:

* Krav på att använda iTunes för att överföra filer (i Android så kan telefonen funka som ett USB-minne när man ansluter den).
* Krav på att använda iTunes och dator för att uppgradera (i Android uppgraderar telefonen sig själv över internet).
* Notifieringar saknas i iOS 4 (i Android samlas alla händelser som missade samtal, nya sms, nya uppdateringar på en rad överst (där klockan visas) och så kan man dra ner den för att se alla detaljer).

Fortfarande är det dock en del brister Apple inte vill fixa till: (som sedan länge är fixade i Android)

* Möjlighet att köra appar som inte Apple godkänt.
* Möjlighet att ha widgets på hemskärmen (exempelvis att man kan se väder, Facebook, läsa mail, läsa nyheter, ändra inställningar m.m. direkt på hemskärmen utan att gå in i en massa olika appar).
* Möjlighet till riktig multitasking (Apple är rädd för att telefonen kan bli långsam och batteriförbrukningen öka så de ger bara tillstånd till begränsad multitasking).
* Möjlighet att köra Flash.
* Intelligent låsskärm (man ser missade samtal, nya sms, kan köra mediaspelaren och kan gå till direkt till vanliga appar från låsskärmen)

Generellt kan man ju säga att det handlar om att Apple vill bestämma vad som är bäst för användarna i stället för att de får en massa inställningsmöjligheter så de kan välja själva, som i Android.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?