Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pallabra | 2011-09-18 17:04 | |
![]() | Allergikatt? Har någon här en allergikatt? Vad är det för ras i så fall? Jag vill gärna ha en katt men min sambo är allergisk så jag behöver lite tips och råd :) | |
| gattoleone | 2011-09-18 17:17 | |
![]() | Hej! Jag är uppfödare sen 25 år tillbaka... Rent generellt kan man inte garantera att en allergiker klarar katt i hushållet. Men det finns en möjlig kattras, Sibirisk katt! Mer info om Sibirisk katt hittar du Sällskapet Sibirisk katt. Vi har testhem runt om i landet dit man kan få komma på besök och umgås med katter. När man besöker testhemmet har man med sig typ ett ett örngott eller en handuk, som man gnuggar katten/katterna med och som ni sedan tar med hem för att testa om någon i hushållet reagerar på. Har du ytterligare frågor eller funderingar kan du ta kontakt med mig via mail.//Krister | |
| Aquila1 | 2011-09-18 17:24 | |
![]() | kollaps.superautomat...ak en-katt/ | |
| pallabra | 2011-09-18 17:28 | |
![]() | Aquilla: Det alternativet finns ju med.. vill helst ha en med hår. | |
| pallabra | 2011-09-18 17:28 | |
![]() | Gattoleone: Skickade precis iväg ett mail till dig :) | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2011-09-18 18:17 | |
![]() | Är en familjemedlem allergisk skall man inte köpa katt. | |
| miss evelyne | 2011-09-18 18:49 | |
![]() | jag är jätteallergisk och tål mina ragdolls men det är som sagt väldigt individuellt. sen finns la perm och rex som ska vara mindre allergena | |
| Gautama | 2011-09-18 18:59 | |
![]() | Min sambo är också allergisk. Jag erbjöd mig att vi skulle placera om min katt när han flyttade till mig. Han ville absolut inte det, han blev kär i vår Åke:-) Så allergimedicin används i detta hem. | |
| Kh-collies | 2011-09-18 19:04 | |
![]() | Finns inga garantier med något hårlag, alt hårlöst. Det är hudavlagringarna som är det som är mest allergiframkallande, och inte pälsen i sig. | |
| miss evelyne | 2011-09-18 20:05 | |
![]() | Det har väll kommit fram ny fakta nu som visar på att man kan vara allergisk för olika saker på katten, hudavlagringar, saliv och.. nåt mer kommer ej ihåg vad? | |
| mz_lzrd | 2011-09-18 20:13 | |
![]() | Urin. Det är ingen ny forskning, varit känt sedan minst 1970-talet i af. Jag vill ha en sibirisk. Har varit jätteallergisk mot katt hela livet och alltid varit ledsen för det. | |
| miss evelyne | 2011-09-18 20:18 | |
![]() | okej tack :) Jasså när jag letade katt för... 3 år sen så sa uppfödarna att det var den nya forskningen. XD | |
| Sigrids mor | 2011-09-18 20:21 | |
![]() | Jag tål INTE nakenkatter eller nakenhundar - ju kortare päls desto mer allergisk blir jag. Huuuuuuuu!!!! Jag är så allergisk så jag skulle inte så ut att bo med ett pälsdjur även om jag tog medicin. Men det är ju individuellet - det blir att pröva sig fram. | |
| -Delika-tess | 2011-09-18 20:23 | |
![]() | Man kan också vara mer allergisk när de är kattungar än när de växt upp och fått vuxenpäls... Så om man känner sig allergisk mot kattungarna kan man testa en äldre katt. | |
| pallabra | 2011-09-18 20:36 | |
![]() | Mm sant. Vi tänkte besöka ett så kallat testhem innan det är dags, man skaffar ju en katt för att ha den hela livet tycker jag | |
| Thoron_ril | 2011-09-19 22:41 | |
![]() | Jag tycker du har fått mycket bra information men jag tänkte bara inflika med att jag vet många allergiska som har katt och klarar det. Jag föder själv upp Maine Coon och min mamma har ett gäng och hennes sambo är allergisk men märker mindre av katterna nu. Jag vet många som är allergiska mot katter och just Nakenkatterna är den ras de reagerar mest på. Hoppas du hittar en katt som passar er, annars är reptiler underbara husdjur. ;) | |