Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 534 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gnill | 2011-09-19 19:35 | |
![]() | lämpligt som rektor? Jag blev ganska provocerad av att se rektorn i mitt barns skola välja att presentera sig så här i senaste numret av nöjesguiden. Jag undrar om ni tycker att jag bara är fånig? Till saken hör att jag inte är så övertygad om att han är så bra på sitt jobb (dvs säga det han kallar "fritidsysselsättning", se bild, han är t ex inte särskilt bra på att kommunicera med föräldrar och ägnar sig emellanåt för en maktstrategi som kallas "tillmötesgående motstånd" vilket kan göra en vansinnig). Bilden finns här, klicka på förstoringsglaset uppe till höger på bilden så är det lättare att läsa: imageshack.us/photo/...sh age.jpg/ Det är inte så att jag menar att han borde få sparken eller absolut inte kan sköta sitt jobb som rektor och det är klart att vi har yttrandefrihet, men jag blir faktiskt lite provocerad. Vad säger ni? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-19 19:37 | |
![]() | Vad är det som provocerar? | |
| Välutrustad | 2011-09-19 19:37 | |
![]() | Verkar som en sympatisk person? | |
| Sigrids mor | 2011-09-19 19:39 | |
![]() | Vad är det som man ska bli provocerad av? Eller vad är det du blir provocerad av? | |
| gnill | 2011-09-19 19:41 | |
![]() | det som provocerar är att han kallar sitt jobb som rektor fritidssysselsättning, och kanske lite också att han antyder att han kan vara full när han sköter sitt (tydligen huvudsakliga) jobb som musikjournalist. Men jag kanske bara är överkänslig för att jag är irriterad på honom för andra saker (som att han har gjort sig av med en pedagog på fritids så att de nu är fem pedagoger och 92 (!) åttaåringar på ett och samma fritids. | |
| Sigrids mor | 2011-09-19 19:45 | |
![]() | Hehe - låter som en coool snubbe. En sån som folk är mest och inte är så präktig utan ser lite andra möjligheter här i livet. Vanliga människor blir också fulla - så även rektorer, lärare och fritidspedagoger. Vad gäller fritids så låter det som en ganska normal/vanlig personaltäthet. MEN - (ett stort fett MEN) jag tycker det är för låg personaltäthet. | |
| -Delika-tess | 2011-09-19 19:45 | |
![]() | Jag förstår hur du menar, gnill. Låter inte riktigt som han tar sitt jobb på så stort allvar. Eller om han kanske bara vill låta sådär ungdomlig och "hipp"... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-19 19:45 | |
![]() | Men vet du att det är han som har kallat det för en fritidssysselsättning? Eller kan det vara så att den som intervjuat valt det ordet? | |
| aklaakla | 2011-09-19 19:46 | |
![]() | Du borde ändra ditt nick till gnÄll. | |
| -Delika-tess | 2011-09-19 19:46 | |
![]() | Jag tycker inte han låter cool. Jag tycker han låter som en tönt. Namedroppa en "kändis" för att liksom visa vilken cool snubbe han är.. nej, det där låter mer patetiskt, tycker jag. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2011-09-19 19:47 | |
![]() | Jag läser in samma "oseriositet" som du gnill. Borde vara en som verkligen helhjärtat sköter jobbet istället. | |
| Sigrids mor | 2011-09-19 19:48 | |
![]() | Om man tittar på intervjuerna runt honom så har dom en viss jargong - kan vara så att svaren och stilen på "artikeln" färgas av den som skrivit ihop sidan. | |
| -Delika-tess | 2011-09-19 19:49 | |
![]() | Kan ju vara så också... Journalister har väl inte rykte om sig att skriva allt så som det sagts/gjorts... | |
| gnill | 2011-09-19 19:50 | |
![]() | Det är inte en intervju, det är en beskrivning av redaktionen (som han är en del av, jag är helt säker på att han okejat texten) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-19 19:53 | |
![]() | Ok, my bad. Men ändå, jag ser inget provocerande i det eftersom detta är en helt annan arena än den han har som rektor; och ingen av hans elever tillhör väl heller tidningens målgrupp. Se'n om han sköter sitt jobb eller inte, det vet jag ju inte så det har jag ingen åsikt om. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-09-19 19:54 | |
![]() | Är Patrik Forshage ditt barns rektor? Nu blir jag avis! Han är strålande. | |
| YamahaJet | 2011-09-19 19:55 | |
![]() | Jag fattar inte. Du tycker han är oseriös för att du ryktesvägen hört att han brukar vara salongsberusad när han recenserar musik?? Jag orkar inte med mammor, världens mest lättprovocerade människor. Alltid nåt som ska gnällas på. | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-09-19 19:57 | |
![]() | Av det jag har sett i den här tråden blir jag inte provocerad av rektorn och det känns lite obehagligt att diskutera honom direkt så här. Vore det inte bättre att prata med andra föräldrar och lärare? | |
| eeistan | 2011-09-19 19:58 | |
![]() | "Sköt dig själv och skit i andra frukta gud och troget vandra". | |
| Dersu | 2011-09-19 20:00 | |
![]() | Ser inte vad som kan provocera med artikeln. Håller dock med om att det låter konstigt att ha ett rektorsjobb som fritidssyssla, borde ju betyda att han inte får betalt? För övrigt låter det som en bra idé att intervjua artister på krogen. Kan man skapa en stämning där den intervjuade slappnar så varför inte? Hjälper ibland en vän som bla jobbar som just musikjournalist, då oftast under konserter. Det är skittrevligt att kunna jobba, dricka öl och titta på band samtidigt, så jag förstår honom. Alkohol i samband med jobb är väl inte per definition fel, sammanhanget måste ju avgöra, eller? | |