Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 551

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Naity_2011-09-25 02:32
Antal inlägg: 633

prostitution- lagligt eller olagligt?
Borde det vara helt lagligt, eller olagligt?

Vi kan börja med att fråga oss, vad är problemet med prostitution.. fel kvinnosyn och förnedring osv.. HELT fel enligt mig. För det första så finns det manliga prostituerade också, för det andra så är det inte själva definitionen av prostitution som innebär förnedring, utan det är personen som gör ett fel om h*n väljer att förnedra och bete sig svinigt under akten.
Hur ofta är det inte man läser om rån på banker? Borde vi förbjuda banker? Nej, det är inte banken som gör fel utan personen som väljer att råna.. Det är min poäng med prostitution med, sätt dit jävlarna som missköter det hela och sluta förbjuda verksamheten.

Ponera att en man går till bordell, får syn på en tjej vid intresse och pratar med henne om pris osv.. Killen tycker det låter jättebra, handar över pengarna till tjejen, som blir jätteglad och det har sin timme i sängen. Killen tackar artigt för att han fick njutning, tjejen tackar artigt för att hon fick pengar och även kanske njutning. Var ligger felet här? Den prostituerade blir varken tvingad till något då h*n har den fria viljan att säga nej.

Det ska bli spännande att höra era åsikter, min hypotes är att de flesta är emot det.. Men jag vill att ni ska tänka lite extra vad ni verkligen tycker om det istället för att gå på samhällets normer.. individuella nu tack!!
Det är fortfarande tabu att prata om det mest naturliga vi har gemensamt för alla djur: sex, därför tappar väl folk hakan och viftar bort det om ämnet tas upp och automatiskt säger; nej jag är emot det, försvinn, ta bort det..

Men om två självständiga individer kommer överens om något och blir glada, var ligger då felet?

Varsågoda!!

scharlakan2011-09-25 03:10
Antal inlägg: 115

I teorin kanske det inte är fel men i praktiken kan det bli väldigt fel då många säkert ser det som en sista utväg för att få ihop lite pengar. Såklart relaterar bara till hur jag själv skulle känna mig men jag har svårt att tro att människor som är lite klarsynta vill utsätta sig för prostitution helt av egen vilja.

Naity_2011-09-25 03:38

Låt oss säga att det är en sista utväg, är det då bättre att dom inte alls har någon utväg?
Varför skulle de inte vara klarsynta för det väljer att bli prostituerade? Låt oss säga en person som njuter av sex, och tjänar rätt schysst med pengar, hur är den inte klarsynt? För att det är tabubelagt? Eller för att du inte tycker det?
Det är ju finessen med att alla människor är unika därför så kan de som gillar yrket hålla på med det och resten behöver inte. Man borde inte sålla bort människans individalitet

SUPERFLYGUY2011-09-25 04:38
Antal inlägg: 2

Du måste vara ett skämt! Stäng ner Starcraft och vakna upp i verkligheten! Tror du att bordeller driver en juste verksamhet? Om du inte visste det så är det där droger distribueras, kriminalitet härskar och missbruk flödar. Du hittar inte många knullsugna, lyckliga spralliga tjejer på vilken bordell som helst. Du yttrar på områden du inte har en susning om. Många tjejer som säljer sina kroppar gör inte det för att de är överkåta och vill knulla med främlingar dag ut och dag in. Nej oftast är det för att underhålla ett missbruk, eller en utväg på en förtvivlad situation. Inte många gör det för sitt fulla nöjes skull. När du blir torr bakom öronen tycker jag att du ska ägna lite frivilligt arbete på Stadsmissionen och få lite inblick i människors djupaste misär. Tro man att sex på bordell är på lika villkor så är man naiv eller jävligt korkad. Tror man att tjejerna också njuter av det så har man helt enkelt runkat till för många porrfilmer och fått helt snedvriden syn på hur sex ska vara. Sexarbetare är oftast trasiga själar av en eller annan anledning. De knullglada sexarbetareär en tusendelspromille och de flesta existerar som verkligast i din fantasi....capice!!

Naity_2011-09-25 04:55

Gillar inte din attityd. Du kan vara ett skämt själv!
Tycker du det är omoraliskt att sälja sex om det inte förekommer kriminalitet ?

Missix742011-09-25 09:59
Antal inlägg: 138

Jag håller med dig Naity_
Du har en poäng faktiskt.
Problemet är att det alltid varit skamligt att ta betalt för sex. Som nån sa, man har använt det som en sista utväg att skaffa pengar.
Men kanske borde man legalisera det? Kanske kunde staten få in nån krona i skatt genom lagliga bordeller som har kontroller på både arbetsgivare, arbetstagare och kunder osv?

Bara en liten tanke, så där på morgonkvisten :)

ANDERStG2011-09-25 10:05
Antal inlägg: 7560

Det här har diskuterats. Läs åtminstone igenom hela en här tråden:
www.betapet.se/forum...am p;page=0
så får vi snabbt upp diskussionen på samma nivå som den tidigare.

Aviator2011-09-25 10:24
Antal inlägg: 105

Håller med Superflygay. Caprice :-)

Blasse2011-09-25 10:26
Antal inlägg: 7170

detta ämne är väldans svårt att diskutera om man inte själv utsatt sig för dettta antingen som kund eller säljare!
men så som jag ser det så säljer man sin kropp och det gör ju egentligen även en vanlig löntagare skillnaden är väl problemet som Missix74 inflikade.
och just nu är det olagligt och som jag tror (märk väl jag tror) så har väl trafficken eller vad nu heter det där med att unga tjejer smugglas in ökade inte den efter det att det blev olagligt att köpa sex och då är väl lagen fel. men om prostiution är förnedrande i sig själv eller inte det vet inte jag. men på frågan om lagligt eller inte så anser jag att om lagen gör att andra människor far illa av den så är den fel.
men jag delar inte Naitys åsikter om denna fråga och jag tror han behöver några år till på nacken innan han utalar sig om sådana här saker

Megaherz2011-09-25 10:27
Antal inlägg: 3304

Här i Tyskland är prostitution lagligt. De betalar skatt, får sjukförsäkring och arbetslöshetspengar (jää, snyggt att bara översätta ord rakt av)
Tror det har gjort arbetsmiljön drägligare. Dock inte okej.
Det finns något som kallas "Laufhaus", ett hus där hororna bor i ett litet rum, nere vid ingången finns det bilder på tjejerna och man plingar på hos den man vill ligga med.
På helger åker bordellerna runt med limosiner, några tjejer måste gå ur bilen och "visa varorna" och göra reklam.

Så, vilka tjejer är det som jobbar som prostituerade? Östeuropeiska som blir tvingade hit för att tjäna pengar. Det har fortfarande inte förbättrats

Känner förresten en strippa. Hon tjänar 3000€/helgen

Blasse2011-09-25 10:28
Antal inlägg: 7170

jag håller således med Superflygay. stäng denna tråd pga att den startades av en som inte vet bättre

Megaherz2011-09-25 10:28

Och prostitution är väl inte det enda jobbet som finns där folk lider för pengar. Lidl, McDonald's osv osv ;)

Satyra2011-09-25 11:34
Antal inlägg: 4561

Som andra redan påpekat så har det här ämnet redan diskuterats rätt intensivt här i formuet. (Sökte du efter likvärdig tråd innan du startade denna, Naity_?)

Hur som helst - tänker inte kasta mig in i diskussionen igen, men vill ändå bara säga till dig, Naity_, att den "fria viljan" kräver en åtminstone relativt god själslig trygghetsgrund för att kunna kallas fri. Studera lite psykologi och du ska se att vi präglas i våra livsval något enormt från hur vi haft det under uppväxten.

För en person som levt i en "normal" trygg tillvaro från grunden är det väl ingen match, men har du vuxit upp med övergrepp, missbruk, mental och fysisk våld av diverse slag, så är det lite svårare att senare kunna förstå sina egna gränser för vad som är sunt och inte för den personliga utvecklingen.

Ja, nöjer mig där - har redan engagerat mig tidigare i det här ämnet i forumet så det räcker. Förövrigt håller jag med SUPERFLYGUY ovan.

scharlakan2011-09-25 14:28
Antal inlägg: 115

Angående Lidl, och McDonald's... Det är helt okej arbetsplatser. Jag vet det! Det är inte alls kränkande på samma sätt prostitution säkerligen är.

Instämmer helt med Blasse att det är ett svårt ämne när man själv inte varit med om det!

Jag tror inte heller att det är rätt sätt att gå tillväga att legalisera prostitution för att de ska få en drägligare levnadsstandard, det finns säkerligen bättre sätt. I Sverige exempelvis har vi ett bra välfärdssystem som gör att man inte se prostitution som en sista utväg.

Kluddis2011-09-25 14:40
Antal inlägg: 43

Nu är det väl inte Prostitutionen som är olaglig i sig. Utan själva köpandet som förbjöds genom Sexköpslagen.

(sv.wikipedia.org/wik...k öpslagen)

Nu har du fått svar på din fråga antar jag. Det är lagligt, Men knappast något positivt med dessa sexuella tjänster skulle jag väl vilja säga

recidivfara - Ej medlem längre2011-09-25 16:40
Antal inlägg: 2385

herre gud, en sorts manlig miss yoco still med ponerande, lätt bakåt lutad nacke, ett litet karlsson på taket leende och slutna ögon.

y not2011-09-25 17:14
Antal inlägg: 9014

två aspekter, risker och det egna ansvaret.

Det finns undersökningar som visar att kvinnor som prostituerar sig har varit utsatta för sexuella övergrepp som barn och därför i princip upprepar beteendet. Det stämmer säkert. Undersökningarna brukar hamna på mellan 50 - 90 % som varit utsatta.

Det förekommer dessutom stor andel drogmissbruk bland prostituerade.

Att förbjuda prostitution (om man verkligen minskar det) innebär att de här kvinnorna inte utsätts för sitt upprepande självskadebeteende pga av sin traumatiska barndom. Det är ungefär samma skäl som vi förbjuder eller begränsar diverse droger, som vi har lag på att ha säkerhetsbälten och hjälmar i trafiken. Alltså miniminera skadenivåer.

Men alla sådana lagar är också ett ingrepp i det egna ansvaret över den egna personen. Om jag kör utan bilbälte eller tar heroin (inte samtidigt alltså) så skadar jag bara mig själv.

Så frågan är i vilka fall ska samhället ta ansvar över individen och i de frågorna göra henne omyndig. För det är precis vad det handlar om. En kvinna som anses i de flesta fall helt myndig får när det gäller sin kropp inte sälja den hur som helst. Men jag undrar hur hennes förhållanden rent allmänt ser ut liksom hennes liv om hon är skadad av sexuella övergrepp. Vad väljer hon för partner, hur hanterar hon alkohol och andra droger? Borde inte samhället i så fall ta över myndigheten för alla som varit utsatta för sexuella övergrepp?

Frågan är inte enkel men det handlar hela tiden om individens egen rätt över sin person kontra när samhället tar över. och i princip så anser jag att vuxna själva ska få ta sitt eget ansvar tills de tar direkt skada då vi har lagar som LVM och LPT

Dersu2011-09-25 17:16
Antal inlägg: 461

Ok att man inte håller med TS men varför försöka göra ner honom?

tssss2011-09-25 17:44
Antal inlägg: 138

"SUPERFLYGUY 2011-09-25 04:38

Du måste vara ett skämt! Stäng ner Starcraft och vakna upp i verkligheten! Tror du att bordeller driver en juste verksamhet? Om du inte visste det så är det där droger distribueras, kriminalitet härskar och missbruk flödar. Du hittar inte många knullsugna, lyckliga spralliga tjejer på vilken bordell som helst. Du yttrar på områden du inte har en susning om. Många tjejer som säljer sina kroppar gör inte det för att de är överkåta och vill knulla med främlingar dag ut och dag in. Nej oftast är det för att underhålla ett missbruk, eller en utväg på en förtvivlad situation. Inte många gör det för sitt fulla nöjes skull. När du blir torr bakom öronen tycker jag att du ska ägna lite frivilligt arbete på Stadsmissionen och få lite inblick i människors djupaste misär. Tro man att sex på bordell är på lika villkor så är man naiv eller jävligt korkad. Tror man att tjejerna också njuter av det så har man helt enkelt runkat till för många porrfilmer och fått helt snedvriden syn på hur sex ska vara. Sexarbetare är oftast trasiga själar av en eller annan anledning. De knullglada sexarbetareär en tusendelspromille och de flesta existerar som verkligast i din fantasi....capice!!"

Hur kan man välja att leva i en värld som sätter pengar och folks nöje framför människors hälsa och drömmar? Allt annat än detta är sjukt och för mig är ni egoistiska dårar som totalt gått vilse.

Det finns en gräns för vad som är moraliskt rätt och fel. Allt har inte en prislapp.

Fyyyy fy fy fy fy, på er andra!!

Men, det är ju bara min egen åsikt.
Peace.

Megaherz2011-09-25 17:51

scharlakan: Lidl och McDonald's var kanske inte de bästa exemplen, ville bara få sagt att det inte är bara genom prostitution som folk jobbar med något de inte vill bara för att få pengar.

Tycker själv prostitution är riktigt äckligt. Är inte för legalisering i Sverige, ville bara berätta lite om hur det var här, där det faktiskt är legalt.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?