Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade45
Mobilspel
Pågående19 596

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Naity_2011-09-25 03:11
Antal inlägg: 633

Feminism är idioti
Såja.. ta det lugnt nu, missförstå mig inte.. Jag är helt för jämlikheten och jämställdheten, däremot helt emot feminismen.

Enligt mig är feminismen emot jämlikheten, först och främst vad idiotiskt att kalla det feminism som antyder på det kvinnliga könet och sen kalla det jämlikt.. Idiotiskt är det också att se det som en tävling om vem som ska ha det bäst, helt fel tankesätt enligt mig.. Vi ska inte sträva efter att dra ner det ena för att väga upp det andra, vi ska sträva efter att se människor som människor och inte kön.. där har vi lösningen till problemet.
Ingen är bättre än den andra, men däremot kan vi inte bortse från att män och kvinnor är biologiskt byggda olika och vi har olika styrkor, men det är INGET dåligt med det!! Det är inget som behöver mörkläggas med att nej kvinnor och män är identiska för det är hjärntvätt, trångsynt och fel..

Om vi kollar på feminismen historiskt sätt så har det ju varigt bra att kvinnorna som varigt mycket underlägsna kunnat samla ihop sig för förändring, för det var absolut inte rättvist förut. Men NU är det löjligt att det finns kvar.

Vi borde istället främja jämlikheten sanna innebörd och inte främja konkurrens mellan könen.

Alla människor är lika värda och ska få samma lön för samma arbete och ha samma möjligheter inom alla aspekter i livet.

Just nu tycker jag faktiskt att män är lite förtryckta i dagens samhälle. Som man får du inte gråta. Du får inte klä dig hur du vill. Du får inte sminka dig. Du får sämre betyg i skolan för samma arbete. Mannen ska alltid vara si och så mot tjejen, bjuda på det, hålla upp dörren, osv. Bögar är mer förtryckta än lesbiska osv.
3 gånger fler killar tar självmord än tjejer. Det är ett tecken på hur fel egentligen feminismen är.
Visst är det så att kvinnor kanske tjänar en slant mindre och det är också fel..
Vi är människor allihopa och vi borde inte se varandra som kön, eller hudfärg utan som människor. Som en enda stor familj.

Aquila12011-09-25 03:14
Antal inlägg: 2463

Men pöjk, stilla dig.

Obstinat-2011-09-25 03:19
Antal inlägg: 1877

Jag håller med om allt förutom att bögar är mer förtryckta än lesbiska. Det är väl inne att vara bög nu.
Du har jättemånga viktiga poänger och beskrev bättre än mig själv varför jag vägrar kalla mig feminist.

Ruhrområdet2011-09-25 03:22
Antal inlägg: 190

Jag tror du har missuppfattat hela poängen. Eller så är du världsmästare i att dra felaktiga slutsatser.

Jag orkar förresten inte byta till den andra tråden. Men jag bjuder 100 spänn för din systers sköte om jag träffar henne på en bordell när hon har åldern inne.

Naity_2011-09-25 03:51

1. hon har åldern inne!
2. Om hon vill så varför inte??

Naity_2011-09-25 03:52

Aquila1: Jag sitter rätt stilla på min stol och spelar, eller vad menar du?

cili532011-09-25 04:02
Antal inlägg: 24

Oj. Du gör nog bäst i att läsa på lite mer innan du drar igång en sådan här diskussion. Det känns ganska uppenbart att du stör dig på ordet "feminism" snarare än själva innebörden av ordet. Feminism enligt SAOB - åskådning som hävdar o. rörelse som arbetar för kvinnans fulla (ekonomiska, sociala o. politiska) likställighet med mannen... (Med andra ord - du med dina åsikter och värderingar är lika mycket feminist som jag är)

Och av ren nyfikenhet måste jag fråga - VEM är det som hävdar att män inte får gråta..?

SUPERFLYGUY2011-09-25 04:08
Antal inlägg: 2

lägg ner tråden, korkat utgångsläge. Grabben är för omogen för att veta vad han dillar om!

Naity_2011-09-25 04:20

Cili53... Jag är inte feminist ju?!

Män ska vara stora och starka, gråter man så är man svag och det får man inte vara som kille idag enligt samhället..

Naity_2011-09-25 04:21

Superflyguy: Idiot eller idiot? Välj själv

ullis1164 - Ej medlem längre2011-09-25 04:43
Antal inlägg: 1019

Klart att män får gråta!! Tror att om det varit så i övriga världen också hade vi haft mindre krig.

Naity_2011-09-25 04:47

Håller jag med om

Delicious - Ej medlem längre2011-09-25 05:01
Antal inlägg: 11661

"Just nu tycker jag faktiskt att män är lite förtryckta i dagens samhälle. Som man får du inte gråta. Du får inte klä dig hur du vill. Du får inte sminka dig. Du får sämre betyg i skolan för samma arbete. Mannen ska alltid vara si och så mot tjejen, bjuda på det, hålla upp dörren, osv. Bögar är mer förtryckta än lesbiska osv.
3 gånger fler killar tar självmord än tjejer"

Det där har inget med feminismen att göra..Och jo, "tyvärr" är det så att män måste dras ner på vissa plan så att kvinnor kan komma upp till samma nivå, särskilt inom yrkesliv. På andra plan, tex sköta om barn, måste kvinnor ta ett steg tillbaka så att män kan komma fram. Det är just det det handlar om.

Delicious - Ej medlem längre2011-09-25 05:08
Antal inlägg: 11661

"Det var jättebra att ni fick rösträtt, men nu räcker det" ^^ Det roliga är att det alltid är män/killar som har den här åsikten. Wonder why..
Och vem har sagt att du inte får sminka dig, låta bli att hålla upp dörrar och gråta? Prova och se vad som händer. Om ingen vågar händer inte ett skit.

promenad - Ej medlem längre2011-09-25 08:34
Antal inlägg: 3995

haha lol

boffertomte2011-09-25 08:48
Antal inlägg: 1128

"Alla människor är lika värda och ska få samma lön för samma arbete och ha samma möjligheter inom alla aspekter i livet."

Ja, det är vad feminism betyder. Inget annat.

ANDERStG2011-09-25 08:54
Antal inlägg: 7560

"Och vem har sagt att du inte får sminka dig, låta bli att hålla upp dörrar och gråta? Prova och se vad som händer."

Gärna allt på en gång så de jävlarna ser att vi inte accepterar en stagnerad mansmodell.

Blasse2011-09-25 09:21
Antal inlägg: 7170

jag klär mig hur jag vill håller gärna upp dörr för kvinnor i olika åldrar (helst äldre) även för män ibland och gråter gör jag när jag behöver det fast det sker ju inte ofta...
men för kvinnor är det svårt i arbetslivet ibland.
dom får inte samma uppmärksamhet och män antar att dom inte kan prestera lika mycket (detta är ju inom verkstads arbete eftersom jag talar om egen erfarenhet) men dom flesta män blundar för detta därför behövs feministerna ett tag till

golden2011-09-25 09:25
Antal inlägg: 1431

svårt att veta om detta är allvar eller ett skämt..
för övrigt så brukar det vara svårt att på ren vilja ändra innebörden av ett ord.

exepmel följer

på riktigt:

feminism= strävan mot kvinnors samma rättigheter med och utgångspunkt i politisk och ekonomisk (etc.) likställdhet med män.

banan= en gul lite krokig frukt

nytt förslag:

feminism= idrottsliknande arrangemang där det gäller för kvinnor att klå män i olika grenar.

banan= en ljusbrun ganska kort farbror

Triss - Ej medlem längre2011-09-25 09:29
Antal inlägg: 417

TS verkar tro att vi lever i ett feministiskt samhälle. Vad snälla feministerna är som ger de stackars männen 15% högre lön.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?