Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 596

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Dumblondin - Ej medlem längre2011-09-29 21:06
Antal inlägg: 236

Söker bostad i NYC
Det skadar aldrig att försäka ändå och därför skriver jag detta.

Jag har fått ett fint ettårsvikariat i New York. Det är jag jätteglad för eftersom jag bott i staden tidigare och gärna velat återvända för att helst stanna för alltid! Jag är verkligen överlycklig för det här.

Men det finns ett moln på himmelen och det är bostad. Att hitta bostad i NYC kan vara ett helvete, särskilt en bra bostad.

Betapetare!: har du eller någon du känner en bostad att hyra ut? Kan du på andra sätt ge något bra tips? Jag har redan pejl på Craigslist, Svenska Kyrkan i NYC, Lodgis och flera andra bostadssajter. Men jag försöker alltså också här. Man vet aldrig.

Jag vill gärna bo på Manhattan och då helst Wes/East/Greenwich Village men Upper West Side är också ok. Även Brooklyn, gärna Williamsburg. INTE Bronx och inte Queens.

Tack på förhand!

crooked rain - Ej medlem längre2011-09-29 21:08
Antal inlägg: 6334

Jag har vänner (3 killar) som söker en sublet till sin lägenhet i Bushwick (East Williamsburg). Ett rum, alltså. Men du kanske vill ha ett eget ställe?

crooked rain - Ej medlem längre2011-09-29 21:12
Antal inlägg: 6334

Oj my bad, de har redan tagit nån. Men craigslist är guld, som du säkert vet.

Dumblondin - Ej medlem längre2011-09-29 21:35
Antal inlägg: 236

Tack snälla Crooked, även om det inte kunde bli något med just det här. Jo, jag vill helst ha något eget. Tack ändå! Gulle!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?