Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade21
Mobilspel
Pågående19 596

Forumkategorier

Användare Inlägg  
henrik_l2011-10-02 04:19
Antal inlägg: 918

Viasats säljare
Tjo!

En liten dum fråga här, kan en säljare ge mig ett bättre erbjudande som "marknadspris" eller för att just HAN är så snäll än vad viasats ordinarie utbud är? Eller är det för att killarna på plats får provision som dom försöker få mig att teckna abbonemangen? Idag sa jag att jag BARA kollade sport (fotboll) och då sa han att jag betalade 417 kr hos telia (det gör jag inte) och att han kunde sälja ett bättre som jag då kunde ha på en annan tv för att få se extrakanalerna dom öppnar upp om man har en platt-tv. :)

Mjauumjauu2011-10-02 08:39
Antal inlägg: 3

Vet inte vad de får erbjuda för priser på abonnemang osv, men Viasats säljare har ingen grundlön utan jobbar endast på provision. Kan man ju ha i åtanke...

anka_i_potta - Ej medlem längre2011-10-02 09:25
Antal inlägg: 439

På vilket sätt ska man tänka på det? ska man betala överpris för att stackaren måste ju få lön, eller ska man pruta ännu mer eftersom det finns mer marginal att ta bort?

(självklart alternativ två)

Mjauumjauu2011-10-02 10:05
Antal inlägg: 3

"Eller är det för att killarna på plats får provision som dom försöker få mig att teckna abbonemangen?"

var den meningen jag syftade på..

henrik_l2011-10-02 15:43

ah, det kan förklara att en del av dom kan vara lite lustiga :) Bäst var denna iaf.

- hej har du viasat
- jajamensan, jag har både viasat och canal plus
- varför har du canal plus?
- för att jag vill se all sport, även det ni inte har i utbudet
- jaha

slånbär2011-10-02 16:29
Antal inlägg: 5539

Den här meningen fattar inte jag "och att han kunde sälja ett bättre som jag då kunde ha på en annan tv för att få se extrakanalerna dom öppnar upp om man har en platt-tv. :)" Ingenting i kanalutbudet har ju att göra med vilken sorts tv man har!!

henrik_l2011-10-02 17:08

slånbär: han sa nåt om att om man har en platt-tv så öppnar dom upp hdkanaler för mig.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?