Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 21 |
Mobilspel
| Pågående | 19 596 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Agnat - Ej medlem längre | 2011-10-02 11:10 | |
![]() | Tillåt mig att skratta Höde nyss på radion att nästa vecka blir det polisdemonstration mot för låga ingångslöner för poliser! Detta samtidigt som polisarbetet havererat! De har fått 20 extra miljarder men blir bara sämre! Jag säger som Peter Wolodarski (DN): Inte ett öre till den outsägligt dåliga polisorganisation som nu finns! Enligt Peter W friserar polisen sina siffror över uppklarade brott - bland annat!De åker t ex sällan ut på larm i tid för att förhindra pågående brott! Som en kuriositet kan jag nämna att den korvkiosk som ligger nära mig besöks av poliser som parkerar i hörnorna, motorcykelpoliser som kör upp i samlad tropp på gångbanan och parkerar där! 6 stycken! När jag en gång ringde dem för att påtala att en berusad cyklist gett sig i väg från Systembolaget cyklandes på trottoarn frågade den svarande polisen: Är det förbjudet? Nej inkompetensen verkar större inom polisen än ev kompetens! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-10-02 11:13 | |
![]() | Givetvis skall enskilda poliser ha en dräglig lön för sitt viktiga arbete, oavsett eventuella brister inom organisationen. Två olika saker, som jag ser det. | |
| Obstinat- | 2011-10-02 11:18 | |
![]() | Fast man får inte cykla när man är för berusad. Den polisen borde nog läsa på lite. faktabanken.nu/cykel...yl leri.htm | |
| Furuelf - Ej medlem längre | 2011-10-02 11:23 | |
![]() | Berusad cyklist oj oj ring GW Persson direkt! | |
| sus50 | 2011-10-02 11:55 | |
![]() | Hur löjligt Furuelf än tycker att det är, så framför man inget fordon berusad. Man kan orsaka andra olycka, även om man klarar sig själv. | |
| impala-58 | 2011-10-02 13:03 | |
![]() | Klart att poliser skall ha mer betalt, det som brister är ju att de är för få. | |
| Dersu | 2011-10-02 13:31 | |
![]() | Sylvia said it... | |
| onobond | 2011-10-02 13:35 | |
![]() | Ett av flera problem med polisen är att dom själva år välja vilka brott dom beivrar. Cheferna vill visa politikerna hur bra och efektiva dom är och visar statistik över andelen uppklarade brott. Att grova brott sopas undan, försvinner, när ett totalt ökande antal brott åtföljs av en stigande uppklarandeandel. En fortkörning är uppklarad samma sekund den är klassad som brott. Ett grovt rån anmäles, anmälan ligger på ett skrivbord i tre veckor och avskrives "i brist på spaningsuppslag" Samma dag , av en händelse (?) var det Första April (!!), c:a fem år sedan när Rikspolischeen meddelade i Aktuellt att antalet "trafiksäkerhetskameror" skulle fördubblas, medgav han att det även hade "samhällsekonomiska implikationer". I ett annat reportage i samma nyhetssändning visar man hur usel uppklarandeandelen är av grova rån i Malmö - bara 9% klaras upp; i Köpenhamn, en tre ggr större stad var motsvarande sifra 89%. Att sedan alla, såväl poliser som icke-poliser, ska ha lön efter kompetens och uppgifter är en annan sak. | |
| onobond | 2011-10-02 13:59 | |
![]() | Tillägg - den tre ggr större staden var Köpenhamn - bara några kilometer bort... | |
| bete_noire | 2011-10-02 15:57 | |
![]() | Jaha, denna av svenskar - och tyskar (och...?) så högt o rent gillade kår av nån handgfull tusen "enstaka rötägg ", hundratalet inspektör Lestrade-kloner samt litet staffage av extroverta idrottstjejer som inte är riktigt sunkiga nog för att bli socionomer, av överbefodrade underbefäl och kanske nån knoppande våldtäktsman skall alltså ut och demonstrera, så fint, helledudanne, ja verkligen. "Shake, your hand-cuffs with your pony tails!" som Bryan Ferry sjöng en gång i tiden. Unnade verkligen Agnat att skratta, tills hon i sista raden avslöjade sig som kvarterets angivare. Sigge Fürst, vart tog du vägen? "Our nation lifts its lonely eys to you." | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-10-02 17:25 | |
![]() | Hoppas poliserna når sina mål med demonstrationen,jag tror polisen gör så gott dom kan,men dom är för få,denna regering lovade mer poliser men har dom hållit sitt löfte?jag tycker inte det | |
| limpan__2 | 2011-10-02 19:03 | |
![]() | ttiittii, jo det har blivit fler poliser helt enligt vad som utlovats. I alla fall om man ska tro polisens egna statistik: www.polisen.se/sv/Ak...97 ---2007/ | |
| Interaction | 2011-10-02 19:29 | |
![]() | Såna här generaliseringar är sånt som rasister brukar syssla med. | |
| bove | 2011-10-03 10:53 | |
![]() | Visst råder viss inkompetens inom delar av poliskåren, och det finns även en hel del rötägg inom den. Det innebär inte att en ingångslön på runt 20000 (rätta mig någon om jag fel på siffran) är rimlig för ett såpass ansvarskrävande jobb. Dessutom skulle en högre ingångslön underlätta rekrytering av mer intellektuellt begåvade personer till poliskåren, vilket vore önskvärt. | |