Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade21
Mobilspel
Pågående19 577

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Giddy2011-10-06 08:05
Antal inlägg: 315

Hotell i Rom
Vet att jag startade en tråd om Italien i somras, men hoppas ändå att jag får ha kvar den här tråden. :)

Tänkte kolla om någon/några av er har något bra tips på hotell i Rom? Vi åkte ju aldrig till Italien i somras, men har bestämt oss för att åka till Rom om några veckor istället.

Vet att Sembo och andra bra sidor finns, men jag vill ha tips om hotell som ni själva har varit på eller hört något bra om?

Det ska inte vara något "skabbigt" hotell, men heller inte något superdyrt. Det ska vara prisvärt, rent, trevlig personal och vara lätt att ta sig till o från centrala Rom.

Tips någon?

Bitte - Administratör2011-10-06 08:06
Antal inlägg: 24200

Finns kanske redan tips här

www.betapet.se/forum...ad id=24148

Bitte

Hipnosis - Ej medlem längre2011-10-06 09:26
Antal inlägg: 834

Tänk på att italienarna införde en "turistskatt" i slutet av sommaren.
Tillkommer en avgift på 4€ per person och natt, som ska betalas till hotellet. Iofs inte mycket om man är två och bara ska stanna över en helg...

Hinken76 - Ej medlem längre2011-10-06 10:40
Antal inlägg: 1194

Jag bodde på ett som hette Hotel Condotti ett stenkast från Spanska Trappan. Rent och med bra läge "mitt i smeten" men ändå rätt lugnt. Gångavstånd till mycket av det man vill se när man är i Rom. Det kan jag rekommendera. Sök priser på booking.com eller hotels.com.

Giddy2011-10-06 12:09
Antal inlägg: 315

Bitte: Redan kollat där...

Hipnosis: Just ja, det har jag hört något om, men hade glömt bort det. Vi ska vara där i en vecka.

Hinken76: Tack för tipset! Det hotellet ska genast kollas upp. :) Det är dom två sidorna som jag kollat på också + tripadvisor.se. Men det är ju ändå roligare att få tips från er här på sidan. Jag har t ex ingen koll alls på i vilken stadsdel man ska bo osv.

Mouche - Administratör2011-10-06 12:33
Antal inlägg: 24193

Ställ gärna frågorna du har i denna tråd:

www.betapet.se/forum...ad id=24148

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?