Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 377 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| limona | 2011-10-08 00:47 | |
![]() | Har Illmar Reepalu ( s) gått över till (SD) ? www.sydsvenskan.se/m...rb ete.html Får dessutom medhåll från Morgan Johansson - tills H Juholt säger ifrån. text tv sid 110 Illmar Reepalu -Många av de här gravt kriminella gängen som kommer hit håller sig lugna till dess de får sitt medborgar- skap och har sedan Sverige som en plattform för internationell krimi- nell verksamhet, säger Reepalu. Kan han syfta på andra än asylsökande? (s) vill inte medverka i söndagens Agenda, då de ställs på samma sidan i studion som (sd).. De kan väl skicka Reepalu.. han verkar ha samma ideer.. Vad anser ni om hans uttalande? populistiska? verklighetsförankrade i en storstad? ogenomtänkta ? ( han är ju trots allt en politiker med mångårig erfarenhet. | |
| jaws68 - Ej medlem längre | 2011-10-08 01:23 | |
![]() | Vem är Ilmar? | |
| Dzemo90 | 2011-10-08 01:38 | |
![]() | Högsta politiska hönset i Malmö :) | |
| jaws68 - Ej medlem längre | 2011-10-08 01:42 | |
![]() | Jaha..lokal kändis. | |
| Dzemo90 | 2011-10-08 01:45 | |
![]() | Lokal idiot snarare :P Suttit på samma post fööööör länge | |
| levakdörB | 2011-10-08 02:09 | |
![]() | Malmö, är de inte där som S och M styr tillsammans för att stänga ute SD? Dem sa på 22 ekot att Morgan i en sen intervju tagit tillbaka sitt uttaland | |
| janne121212 | 2011-10-08 09:46 | |
![]() | I Malmö styr Reepalu (i princip helt ensam sen många år tillbaka) och jag tror tyvärr att hans analys över vad som händer i Malmö är ganska klockren. Sen kanske den inte är politisk korrekt, och det är väl snarast detta som är förvånande. Sen att som limona jämställa honom med SD är groteskt, men det är tydligen så vissa reagerar när man tar upp känsliga ämnen att alltid dra upp rasismkortet ur bakfickan. Tänk lite själv och fundera om det möjligtvis ligger något i att vissa kriminella söker sig hit för att det är relativt lättare att få asyl i Sverige än i andra länder. Vari ligger det rasistiska. Att vissa invandrare (precis som etniska svenskar) är kriminella. Att resonera så innebär en naivitet som ligger långt bortom det hälsosamma. | |
| MrAtomic | 2011-10-08 09:47 | |
![]() | )ag själv som härstammar från Skåne (dock numera 08) vet precis som alla skåningar vilken kommun som är rasistisk Vellingemoderaterna är samma skrot och korn som SD. | |
| Dersu | 2011-10-08 09:53 | |
![]() | Är inne på samma bana som Janne, kanske inte pk men det betyder ju inte per automatik att det inte kan stämma heller. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-10-08 10:12 | |
![]() | en lysande tråd | |
| agatonsax | 2011-10-08 10:39 | |
![]() | Visst fasen är det som Ilmar säger, men tyvärr väldigt lite politiskt korrekt. Men att för den skull yla om rasism, nä nä. Men vad kan man göra? Janne har en klockren kommentar. | |
| Mia W | 2011-10-08 12:30 | |
![]() | Idéerna om vad som är PK kan väl inte styra Sverige. Jag anser att kriminella skall utvisas efter avtjänat straff, Sverige får inte bli ett paradis för kriminella från andra länder. Den 91-åriga senila damen skulle utvisas till Ukraina, barn med obotliga sjukdomar utvisas till länder utan fungerande sjukvård. Exemplen kan mångfaldigas. Vilka har störst behov av skydd coh hjälp? Men jag vet, man blir anklagad för att sympatisera med SD om man tycker som jag - i andra frågor brukar jag få höra att jag befinner mig långt ute på vänsterkanten. | |
| vulcan | 2011-10-08 13:11 | |
![]() | I varje större våg av människor som flyttar (oavsett skäl), så kommer det naturligtvis alltid att finnas ett antal rötägg. Vi kommer inte att kunna undvika att ett antal asylsökande lurar oss med påhittade historier och vi kommer i ett öppet Europa inte att kunna undvika att vissa individer utnyttjar detta för "kriminell turism" Nån enkel lösning finns inte på problemet, men hårdare straff för grövre våldsbrott för både infött och importerat slödder skulle nog hjälpa en del. Om inte annat så för att man får bort dem från samhället för längre tidsperioder. Det kan man t ex läsa om här: www.dn.se/nyheter/sv...du tredning Förvärvade medborgarskap bör också kunna upphävas vid grövre brottslighet och vederbörande utvisas till sitt ursprungliga hemland efter avtjänat straff. | |
| kubanilsson - Ej medlem längre | 2011-10-08 13:23 | |
![]() | Reepalu har vaknat !! När ska övriga svenskar vakna ??? | |
| Lasse1978 | 2011-10-08 14:03 | |
![]() | Nu är inte detta det enda uttalandet som Reepalu gjort som får folk till att kalla honom för rasist. Han har bl a sett till så att judar rekommenderas att inte besöka Malmö då hans tidigare uttalanden gjort att staden klassats som farlig för denna grupp. Lite samanfattning finns här: www.svd.se/opinion/l...32 1093.svd I övrigt är det som någon ovan skrev; Reepalu har styrt alldeles för länge och ganska mycket helt ensam. Men ingen funderar på om det kanske är så att det just är hans styre som gjort att Malmö ser ut som det gör idag? Reepalus lösning på alla problem är smink och inget annat. Han har nyss "kommit på" att det finns en omfattande svart marknad i Malmö och försöker nu vinna poäng genom att "ta hårdare tag" mot kriminella. Något som enligt vetenskapen inte ens fungerar. Hårdare straff dvs. Och sen tycker jag att det är naivt att tro att kriminaliteten kommer minska bara för att man deporterar ett fåtal kriminella. Nä, detta är bara ännu ett populistiskt utspel från Reepalus håll för att vinna billiga politiska poäng. Den dagen Reepalu kommer med ett vettigt uttalande/förslag så har nog helvetet hunnit frysa till is tbh. | |
| limona | 2011-10-08 18:36 | |
![]() | Janne 12......... Jag jämst. inte Illmar Reepalu med SD, tycker bara att hans utlåtande plötsligt har samma klang som man kan höra från SD. | |
| zezzo - Ej medlem längre | 2011-10-08 18:41 | |
![]() | Mia W 2011-10-08 12:30 "Men jag vet, man blir anklagad för att sympatisera med SD om man tycker som jag..." Varför skulle du bli det? Inte i min bok iaf. Jag tycker ditt inlägg är sakligt och klokt och en logik som rimmar väl. | |
| zezzo - Ej medlem längre | 2011-10-08 18:44 | |
![]() | *HAR en logik som... | |
| zezzo - Ej medlem längre | 2011-10-08 19:17 | |
![]() | Håller även med vulcan i att "hårdare straff för grövre våldsbrott för både infött och importerat slödder skulle nog hjälpa en del. Om inte annat så för att man får bort dem från samhället för längre tidsperioder." Men då med reservationen att det ovan ska vara en del i ett större (helhets)koncept i att komma till rätta med problemen. Bland annat så bör en del av samhällets insatser förändras i grunden, andra förbättras en del, med mera, för hållbarare lösningar. vulcan: "Förvärvade medborgarskap bör också kunna upphävas vid grövre brottslighet och vederbörande utvisas till sitt ursprungliga hemland efter avtjänat straff." Ja. Varför inte? Folk som _faktiskt_ inte vill sköta sig, vad ska de här och göra? Det är inte meningen att Sverige ska vara ett fritt spelfält för alla möjliga kriminella. Jag tycker naturligtvis att alla (oavsett ursprung) ska sköta sig, men de som exempelvis erbjudits en fristad här och endast missbrukar det grovt, kan få härja någon annanstans än här (om de nu nödvändigtvis måste det). Men frågor som denna är givetvis brännheta. Och samtidigt som jag tycker som jag gör, så kan jag vara livrädd, fullkomligt livrädd, att vi kan gå samma väg som Danmark (med sina delvis fullkomligt inhumana villkor för invandrare), och det vore bara för hemskt olyckligt. Och jag kan också se en mängd praktiska problem. Var/hur dras gränsen när någon förverkat rätten till sitt förvärvade medborgarskap? Och hur ska det förhållas till alla oskyldiga som direkt och indirekt drabbas av någons utvisning? Barnen som mister med sin far? etc... | |