Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 18 992 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| janne121212 | 2011-10-08 10:02 | |
![]() | Bör Juholt avgå redan nu? Tycker det är lite märkligt att ingen tråd skapats angående Juholts fiffel som är klart värre än Monas. Bör han avgå eller kan han sitta kvar. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-10-08 10:09 | |
![]() | Så svenskt att blåsa upp detta. Om han inte kan sitta kvar så säger det mer om folk än om Juholt. | |
| Bitte - Administratör | 2011-10-08 10:12 | |
![]() | Som aktiv socialdemokrat säger jag , det är så jäklars klantigt skött av honom , och det är nog så att jag tycker att han ska lämna , för man ska kunna ha ett förtroende för sin ledare och det har inte jag nu Bitte | |
| cisplatin | 2011-10-08 10:18 | |
![]() | Det finns ju exempel på andra politiker som har fått gå för mindre, t ex Laila Freivalds. Men hon är ju kvinna... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-10-08 10:19 | |
![]() | cisplatin: Och din åsikt om detta är..? | |
| Lyckobaronen | 2011-10-08 10:23 | |
![]() | Han säger att han inte kände till reglerna. Då måste han ju istället ha förlitat sig på sin moral; Hej moralen, är det ok att låta skattebetalarna pynta min tants lya? - Hmm, ja det känns schyst, kör på! Som jag ser det sitter han i rävsaxen oavsett om han bemödat sig att ta reda på reglerna eller inte. Kunde han dem inte så är han ignorant och omoralisk, kunde han dem så är han en bedräglig lögnare och oavsett vilken så är han oansvarig med andras pengar vilket inte rimmar väl med förtroendeuppdrag. Väck med honom! | |
| janne121212 | 2011-10-08 10:28 | |
![]() | Så svenskt att förringa detta. Förstår du inte vidden av hans fiffel när han dessutom är sambo med en person som tidigare dömts för förskingring. Vill vi ha en blivande (gud förbjude) statsminister med sådan bakgrund. Tydligen helt OK för en del. | |
| Mouche - Administratör | 2011-10-08 10:29 | |
![]() | Jag brukar aldrig någonsin lägga mig i debatter om politik och liknande men vill ändå säga detta: Vad jag är glad att jag inte är socialdemokrat. Ett misstag och även hans egna vänder honom ryggen med omedelbar verkan. Så småaktigt att man mår illa. Även en socialdemokrat borde väl inse att det de röstat fram tidigare, Sahlin och Persson icke att förglömma, knappast visat sig vara några föredömen ifråga om ledarskap. Jag tycker att detta fall mycket bättre visar på de väljande sossarnas totala brist på omdöme, något som är mycket värre än att det hittas skelett i garderoben (som alltid går att finna) om man börjar snoka i någons privatliv. "...den som är oskyldig kan kasta första stenen" "...Det är mänskligt att fela...gudomligt att förlåta." Borde bli nya slogans för socialdemokraterna. Mouche | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-10-08 10:32 | |
![]() | Jag vill ha en statsminister med "sådan" bakgrund om han är mest lämpad för uppdraget. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-10-08 10:33 | |
![]() | Med ett sånt man bör man antingen avgå eller bli munk | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2011-10-08 10:33 | |
![]() | Jo, han bör avgå. Men inte p.g.a. ekonomiskt fiffel, utan till följd av en särdeles ful mustasch. | |
| Mouche - Administratör | 2011-10-08 10:34 | |
![]() | Det kan jag däremot hålla med om Ålandspojken. Den är anskrämlig =) | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-10-08 10:34 | |
![]() | lol NAMN ska det stå | |
| MrAtomic | 2011-10-08 10:35 | |
![]() | Det beror ju helt på. Har han medvetet fuskat ,vilket jag finner extremt osaonnolikt.. för det är ju något som är så väldigt uppenbart att man kommer att åka dit för, så bör han avgå. Annars är det ett misstag och varför han skulle ha dålig moral för ett misstag förstår jag inte logiken i, klantigt däremot. Men det är inte bara slarvigt av Juholt eftersom det är uppgifter som är lätta att kontrollera. Förövrigt har jag jobbat en gång i tiden på kammarkollegiet.. man kan ju lungt säga att det är rätt mycket våra riksdagsmän kostar och då pratar jag inte om löner. Det är snarare så att man bör strypa en hel del av alla förmåner. | |
| Bitte - Administratör | 2011-10-08 10:41 | |
![]() | Detta är ju dessutom inte hans första misstag , och jag vänder honom inte ryggen jag bara anser att man ska ansvar för sitt agerande. Går man in det uppdraget han gjort så ska man helt klart veta att man blir granskad och då gäller det att INTE ha "lik i garderoben" Bitte | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-10-08 10:45 | |
![]() | Håller med MrAtomic. Det vore komplett galenskap att medvetet göra något sådant, och bara då kan vi betrakta det som "fiffel". Jag tycker det är svenskt att kräva omänsklig perfektion av våra politiker. Frågan är om de bästa politikerna finns inom kategorin de helt fläckfria. Jag betvivlar det. | |
| Blasse | 2011-10-08 10:47 | |
![]() | varenda politiker försöker nog fiffla till sig förmåner och pengar det är nog bara en liten del som vi får reda på så om han ska avgå så får man nog rensa ut hela riksdagen. fast jag anser egentligen att politiker är som blöjor dom skall bytas ofta av samma anledning | |
| zezzo - Ej medlem längre | 2011-10-08 10:53 | |
![]() | Fiffel? Njaa... Ska det kunna kallas för fiffel så ska det väl ha varit en avsiktlig handling? Jag är nämligen _ganska_ så benägen att tro på Juholt när han säger att han inte visste. MEN ovetskap är dessvärre ingen ursäkt. Han (precis som ingen annan heller) kan aldrig ursäkta sig med att han inte visste, för var och en som kommer i åtnjutande av någon förmån har också en skyldighet att sätta sig in i villkoren för den. Så lyder lagen - mig veterligen. Så dumt nog, väldigt dumt nog, har han struntat (?) i sin skyldighet. Och kontentan av det blir hur som helst att en partiledare som inte fattar bättre (än så) borde kanske stiga av... (det borde många andra - i olika positioner - också ha gjort. Borg t.ex, med sina svarta barnflickor. han är inte ett dugg bättre) | |
| Mouche - Administratör | 2011-10-08 10:54 | |
![]() | Bitte: Jag kan utan tvekan garantera dig att det inte finns många inom vare sig politik eller näringsliv som inte har ett eller ett par skelett i garderoben. Hur kan ni sossar ens tro att ni ska kunna föra ert parti framåt när ni av alla, som ständigt talar om solidaritet och allt vad det nu är, inte ens kan stå enade och hjälpa varandra, stötta varandra, i en smärre motgång? Du säger: "Dessutom är det inte hans första misstag" Det tror f-n att han gjort misstag tidigare i livet. Vem har inte det menar du? Har inte du som person gjort misstag i livet? Jag vet då att jag gjort fel ett otal gånger under mitt vuxna liv. Sahlin och Persson då? Vad räknar ni sossar dem som? Är de månne två stycken "fullträffar" för partiet? Nej, det är de givetvis inte och vad säger man då om er som valde fram dem? Jo man säger att ni gjort två rejäla misstag! Mouche | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-10-08 10:59 | |
![]() | fick Mona Sahlin ta time out för en Toblerones skull tycker man ju Juholt gjort sig skyldig till något allvarligare- han ska fan ta mig ut i kylan, bidragsfuskare som han är | |