Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade9
Mobilspel
Pågående19 106

Forumkategorier

Användare Inlägg  
tildus71 - Ej medlem längre2006-08-10 01:15
Antal inlägg: 1282

uppdrag granskning
blev uppringd av uppdrag granskning idag just som jag var på väg å han inte riktigt klura ut vad de ville mer än att de ville granska en av mina utbildningar. Misstänksamm som jag är mot sånna här program undrar jag om undersökningen går ut på at stjälpa eller hjälpa för de som gått där, dess lärare å studenter. Hon hade reda på att jag idag inte arbetade inom yrket och försäkrade sig om detta. själv tycker jag utbildningen var underbar å att de som tycker den är bland de bästa ilandet har helt korrekt. frågan är får jag fram det om jag samtidigt talar om vad jag tycker att denna underbara utbildning saknar eller är det då bara det negativa som kommer att tas upp? kort o gott hur hanterar man media för att få fram det man vill ha sagt?

Rockasilly2006-08-10 01:36
Antal inlägg: 80

Allt handlar ju om scoop och det kanske handlar om hur "meningslös" utbildningen är ur arbetsmarknadssynpunkt. Uppdrag granskning kommer säkerligen inte framställa utbildningen som meningslös eller dålig ur alla perspektiv.

År jag ute o cyklar?

Pekkis2006-08-10 09:36
Antal inlägg: 1173

Håller med rockasilly. Uppdrag granskning är inga solskensspridare direkt...

eloffe2006-08-10 10:56
Antal inlägg: 335

Jag tror att Rockasilly har rätt. Uppdrag Granskning arbetar, enligt mening, på ett sådant sätt att de först lägger fast en vinkling, och därefter ringer de runt till folk som kan bekräfta den vinklingen.

Om du blir intervjuad i 10 minuter av dessa personer och säger bra saker i 9 minuter och 45 sekunder så kan kan du ge dig sjutton på att det blir de 15 sekunderna av kritik som kommer att sändas.

Om du har lust att vara med i teve så är mitt råd till dig att vara så kritisk du bara kan, då kommer du garanterat att få några sekunder i rampljuset.

Annars är det bara att säga att du inte har lust att vara med i deras undersökning.

tildus71 - Ej medlem längre2006-08-10 14:49

jag tror du träffat helt rätt rockasilly, de vill säkert göra en granskning för att se hur bra utbildningen är ut arbetssynvinkel. Problemet är att det är i mina ögon inte utbildningens fel att jag inte har arbetet utan den marknad som idag finns. Förmodligen kommer de att säga att det utbildas för många inom yrket och att utbildningen saknar praktik vilket är helt sant. Å andra sidan kan man utbilda sig vidare, bli forskare å andra saker och skolan har de bästa lärarna, en bra service och det bästa ryktet bland sakkunniga som faktiskt vet vad de talar om även om det nog kommer att vinklas som ett helt galet upplägg det är synd om en så bra skola får dåligt rykte bara för att de vinklar dess negativa sidor. vi får väll se om hon ringer igen...

Andi E - Ej medlem längre2006-08-10 15:38
Antal inlägg: 68

Ja, just det. Svensk skattefinansierad tv är lömskare än en människohandlare från Rumänien. Upp med korset för Uppdrag granskning, de kanske avslöjar något obehagligt. Och sånt vill vi inte veta av, eller hur.

tildus71 - Ej medlem längre2006-08-10 15:47

jod andi e bara de inte glömmer det som är bra

illiterate - Ej medlem längre2006-08-10 16:10
Antal inlägg: 6521

Vad är det för utbildning, om man får fråga?

tildus71 - Ej medlem längre2006-08-10 16:19

bibliotekshögskolan i borås:)

TopBanana2009-11-12 06:44
Antal inlägg: 752

Hittade inget med Uppdrag Granskning om ICA - bor utomlands och lyckades se klippet igår kväll (sändes 2008??) - vad hemskt! Kom det någonsin ut något mer utav det? Stämde allt?

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?