Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ejsa | 2011-10-13 07:51 | |
![]() | Hur gör du? Hej. En lite tanke efter en diskution med en motspelar. Är det den nya stilen att man tacka för sig långt innan spelet avslutar, typ 6-7 bokstäver kvar hos motståndaren. Själv upplever jag detta stressande och att det finns en brist på intresse hos motspelaren. Själv tycker jag att det tidigast kan skriva "Tack för mig" då jag läger ut sista ordet. Men det finns säkert massor av olika uppfattningar om detta. Vad tycker du? | |
| Ovovivipari - Ej medlem längre | 2011-10-13 07:52 | |
![]() | *skjuter sig* | |
| Bitte - Administratör | 2011-10-13 07:53 | |
![]() | Att det finns för många trådar i ämnet ,, och att det är valfritt att säga hej och tacka,, trevligt visst men inget man måste Bitte | |
| Bitte - Administratör | 2011-10-13 07:55 | |
![]() | Och när man tackar om man nu gör det kan väl inte vara väsentligt Bitte | |
| Harsh Head - Ej medlem längre | 2011-10-13 08:25 | |
![]() | Man får göra PRECIS som man vill. | |
| Välutrustad | 2011-10-13 08:37 | |
![]() | Ibland skojar jag ordentligt och skriver "tfgm" direkt vid spelets början och "hh" i slutet!!!!!!!!!!!!!! | |
| Harsh Head - Ej medlem längre | 2011-10-13 08:38 | |
![]() | SÅ LUSTIGT! ;DDD | |
| Pocaloca | 2011-10-13 08:39 | |
![]() | För min del så spelar det inte så stor roll...det känns bra när folk är trevliga =) | |
| boffertomte | 2011-10-13 09:15 | |
![]() | Det är ju jättebra träning ifall man är extremt stresskänslig. Då kan man sitta framför datorn i lugn och ro och öva sig på att hitta sätt att förhålla sig till stressiga situationer utan att för den skull riskera annat än att förlora lite rating på Betapet. De första 20-30 gångerna motspelaren tackar 6-7 drag innan avslutad match kanske man får lite handsvett och hjärtklappning. Men sen avtar förmodligen de fysiska reaktionerna efter hand. Efter ytterligare någon tids träning kanske man kan lyckas bemästra de känslor av oro och ångest som i nuläget övermannar en vid förtidigt tackande. | |
| zezzo - Ej medlem längre | 2011-10-13 09:22 | |
![]() | Hahha :D | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2011-10-13 10:00 | |
![]() | Själv får jag ångest av folk som hälsar för tidigt, lägger för långa ord, byter bokstäver och passar. Jag brukar hantera det genom att gömma mig bakom gardinen och hetsäta Polly tills de kopplar ner. | |
| Drutten_N | 2011-10-13 10:00 | |
![]() | Jag tackar oftast när sista ordet är lagt. En del tackar när det är några bokstäver kvar. Att en del tackar så tidigt kan bero på att de upplever att motståndaren ofta har bråttom ut och att de då inte hinner tacka. En del skriver gg eller tt och sen är de försvunna. Jag skriver ofta tfgm och skickar iväg det precis när matchen är klar...har jag förlorat stort så skriver jag tfm. Man vet ju ofta hur matchen ska sluta så man kan skriva ner det och skicka det som jag gör. Inget stort problem, men det kan väl diskuteras lika väl som många andra triviala saker här på forumet, utan att det ska löjliggöras. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-10-13 10:15 | |
![]() | ejsa, det är ju tråkigt att du blir påhoppad från alla håll och kanter här ... problemet är att det var och varannan dag startas trådar där folk ondgör sig över hur folk hälsar/inte hälsar och tackar/inte tackar för matchen. De motståndare som tackar innan sista ordet är lagt tycker nog att matchen redan är avgjord. Kanske är de rentav så måna om att tacka att de vill tacka för en god och trevlig match innan du hinner smita iväg! Ett allmänt tips är att inte läsa in så mycket mellan raderna "brist på intresse hos motspelaren" för alltsomoftast står det ingenting där. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-10-13 10:18 | |
![]() | *Kramar res :)* | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-10-13 10:20 | |
![]() | he he, *kram* grönis | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-10-13 10:34 | |
![]() | lika bra att hälsa och tacka direkt och samtidigt. speciellt, om man bara skriver h och tfm. hahah. lite opersonligt kanske ellleeer. fast, egentligen bryr jag mig inte så mycket: ) puss. | |
| maddeh84 | 2011-10-13 10:57 | |
![]() | skriver tfgm när sista ordet lagts.. | |
| marmotte | 2011-10-13 11:55 | |
![]() | Ibland hinner jag inte skriva tfgm eller tfm innan motspelaren har lämnat spelet. Det känns jättedumt. Motspelaren måtte ju då tro att jag är en sur och ohyfsad typ, eller ännu värre, att jag inte gillade min motståndare eller spelet vi nyss avnjöt tillsammans. Det tål också att fundera på, tycker jag. | |
| HubertNorlen | 2011-10-13 12:04 | |
![]() | Att tacka för matchen och säga hej är så otroligt viktigt tycker jag. Det är också fruktansvärt viktigt att prata om det i forumet, speciellt hur vi tackar. TACK ejsa för att du belyser detta oerhört viktiga ämne | |
| blue_moon | 2011-10-13 12:47 | |
![]() | Jag skriver tfm i förväg, när några brickor återstår, men väntar med att skicka tills sista ordet lagts. | |