Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 521 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| levakdörB | 2011-10-13 19:41 | |
![]() | Julen 2011 Nu är det dags, 10 veckor kvar ungefär! Vilka är era tankar och förhoppningar inför den stundande julen, julstressen. Ohc allt som hör till. Blir det en vit jul i år för oss som bor lite mer söderöver. Börjar önskelistan ta from? Vem här kommer jultomten vara extra snäll emot. (På Radio Stockholm pratade dem om julen och julmusten) Allt det här ställdes på sin spets idag när en kund frågade efter julmust på jobbet. Jag har sålt en platta 33 burk julmust idag. Nu är det jul igen, Julen är här, jul jul strålande jul, var tog jultomten vägen? Tomten är far till alla barnen | |
| calle34 | 2011-10-13 20:32 | |
![]() | Jo jag kör ut en massa julmust redan.. socker i massa mmm | |
| Snörvlan - Ej medlem längre | 2011-10-13 21:34 | |
![]() | Åhhhh, ingen jul utan julmust! Jag älskar allt som hör julen till, men brukar inte komma i rätta stämningen förens till första advent. Snön däremot kommer säkert tidigare. Nån på mitt jobb sa att den kom redan 22 oktober förra året... | |
| Lill-IT | 2011-10-13 21:38 | |
![]() | Första julmusten dricker vi till Lucia.. inte en dag innan. Det är så tråkigt när allt ska tas ut i förskott. Tålamod.. julen kommer. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-10-13 21:41 | |
![]() | Är sommaren slut, menar ni???? :O | |
| Harsh Head - Ej medlem längre | 2011-10-13 21:46 | |
![]() | "Det är så tråkigt när allt ska tas ut i förskott." Precis. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-10-13 21:56 | |
![]() | Hade nog varit andra toner om tråden hetat "Sommaren 2011"..Era vinterhatare. | |
| Zassa | 2011-10-13 22:05 | |
![]() | Det må bara vara 10 veckor kvar, men måste de börja SÅHÄR tidigt? Kan vi inte få ha höst innan vintern är här? Julen i all ära, det är mysigt och gosigt förutom när termometern visar -28 grader, men jag hade allt kunnat vänta med både julmust och julskyltning åtminstone till någon vecka in i november. Man vill ju njuta av julen på riktigt med advent och hela den där väntan och planeringen av julklappar och lite stress hör ju till, det blir ju inte samma sak när de börjar flera månader innan. Då kan man ju lika börja planera allt inför kommande år redan på juldagen... | |
| -Delika-tess | 2011-10-13 22:18 | |
![]() | I november börjar det viktiga planerandet :) Redan nu har vi bestämt vilka vi ska vara med och hos osv, men i november bestäms utseende på pepparkakshus! Det bästa hade varit att börja köpa någa julklappar lite tidigare så man slipper stressa, men jag har en benägenhet att glömma det jag köper för tidigt... Vit jul kommer det att bli, finns inget annat! | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-10-13 22:20 | |
![]() | Men sluta larva er nu. Det är i början på oktober. Var sak har sin tid. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-10-13 22:28 | |
![]() | Varför får man planera sommaren men inte vintern? Känns det provocerande att folk gillar vintern? ;) <--en smiley!!! | |
| levakdörB | 2011-10-13 22:48 | |
![]() | DEL: www.youtube.com/watc...wn uzBIylas <-Förlåt kunde låta bli Julmusten är ett måste, enkelt o köpa hem en platta och dricka. Vilken är godast? Apotekarnars, Nygårda? Zeunerts? Första advent är en bra start för julen. Del-Tess: Shit hos oss är det kaos och ingen vill ta tag i något alla vill göra sin egen grej. Vi kan vara spridda på 4-5 ställen:( | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-10-13 22:52 | |
![]() | Apotekarns som första val, i andra hand spendrups. Enda julmusten jag dricker, får jag inte någon av dessa är jag hellre utan. | |
| -Delika-tess | 2011-10-13 22:52 | |
![]() | Det beror nog mest på att vi bor nära mamma och syrran bor en bit bort. De bestämmer tidigt var de ska fira jul... Är de här firar vi tillsammans, helt enkelt! Sen är pepparkakshuset ett viktigt inslag!! Vi har haft helikoperplatta med texten "Tomten! Landa här!" vilket var otroligt uppskattat. | |
| -Delika-tess | 2011-10-13 22:52 | |
![]() | Zeunerts! | |
| Sigrids mor | 2011-10-13 23:00 | |
![]() | Vi visste redan i somras var vi ska fira jul och med vilka. Detta eftersom det skiljer mååånga mil mellan oss alla så det finns inga möjligheter alls att åka mellan. Vi har en väldigt behaglig inställning till julen. Vi gör det vi vill - och vi vill inte göra mer än vi hinner. Skinka, sill, julgran och klappar och så lucia på dagis och julkort med snigelpost. Väldigt opretantiöst! Vi samarbetar ALLTID och bestämmer lite vem som ska baka vad och laga vad och köpa vad. Skinka, läskeblask och sånt som är stort och/eller besvärligt att frakta står den som är boende på orten för. Jag brukar baka och lägga in sill. Är vi flera som vill baka så samsas vi om det, vi brukar få tag i fin fisk så vi köper det.....inga märkvädigheter. De senaste åren har vi infört julklappsrim när vi firar med min syster och mamma. Det ska vara långa, dåliga och med värdelösa rim....och så filmar vi min syster när hon ska läsa de hon skrivit för hon tar sig knappt ett ord eftersom hon bara börjar skratta. :-D I år firar vi julafton hos mamma+ syster och nyår (med lilljul) hos svärfamiljen. Vi kör inget som helst varannan-år-system utan firar där det passar. Hemma sätter jag upp julgardiner där jag orkar (dvs i köket. ;-D) och min sambo vill ha fram så inåthelvetes med porslinstomtar så det är får vara hans område. Julgran vill jag absolut ha - det är mysigt. Julmust naturligtivs!!!! Julklappar naturligtvis!!!! | |
| levakdörB | 2011-10-13 23:03 | |
![]() | Hm, vi har inte ens en 10 mils radie mellan släkten från Gnesta.. Zeunerts tror jag är god, intressant sakupplevelse. Det brukar finnas på ett par ställen i Stockholm. | |
| klantglenn | 2011-10-13 23:17 | |
![]() | zeunerts is the shit! men jag väntar nog en månad till... | |
| henrik_l | 2011-10-13 23:35 | |
![]() | Jag känner bara en sak. Julafton är den bästa vinterdagen. Men vilken regnig sommardag som helst slår julafton med hästlängder så den är ändå i stort sett värdelös. Handlarna gnuggar händerna när folk handlar över sina tillgångar för att försöka lätta sina samveten. En vit jul vill jag verkligen INTE ha. Jag vill inte ha nån vit skit från molnen över huvudtaget. Det finns verkligen INTE nåt bra med vintern (nä det är inte vackert alls) Det enda som är bra med julafton är att november är borta och nästan hela deceember så då är det bara hälften av transportsträckan kvar tills värme och allt vaknar till liv igen. | |
| rjn | 2011-10-13 23:37 | |
![]() | Har man smakat zeunerts, så vill man inte ha någon annan. Helt suveränt gott. | |