Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 521 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| CrazyQ | 2011-10-15 04:59 | |
![]() | Fel rubrik. Halloweenlinser, HJÄLP! Hade fel rubik för att få hjälp. Försöker igen! Har köpt vita fakelinser till Halloween. Tänkte jag skulle testa att sätta in dem. Jag har inte linser i vanliga fall. Jag fick in linsen i ögat, men då jag blinkar följer den liksom med upp varje gång. Är ögat för torrt, eller vad? Står att man ska ha på sig linserna max ca 4 timmar första gången, eller 2 timmar då och då. Så jag tänke att jag får öva med dem fram till Halloween. Som sagt, varför följer linsen med då jag blinkar? Känns också att den sitter där och jag ser inte mycket.... Tyckte det här skulle bli kul då jag verkligen satsat på utklädningen. Dom var ju inte gratis direkt. | |
| numsan | 2011-10-15 12:02 | |
![]() | Nu är det iofs så att olika personer är olika mottagliga för linser. Det kan vara så att du har svårt för dem. Men med det sagt så tar det ett tag för ögat att vänja sig. Är du säker på att du satt i dem rätt? På rätt håll? Säker på att de verkligen "följer med" när du blinkar och att det inte bara känns som att de gör det? Färgade linser är svårast att börja med då de helt enkelt är svårare att se med pga färgen. Hur länge har du haft i dem? Och hur många gånger? | |
| rabarber11 - Ej medlem längre | 2011-10-15 12:11 | |
![]() | Vad är "fakelinser"? Är det linser som är anpassade för sådana som inte behöver linser? Eller är det något dåligt plagiat? Jag skulle aldrig i livet våga prova något som kallas "fakelinser". Bara tanken på att skada ögat på något sätt får mig att rysa. | |
| numsan | 2011-10-15 12:32 | |
![]() | Det är helt enkelt linser utan synkorrigering som är färgade. Inget farligt alls. | |
| -Lisa- | 2011-10-15 12:37 | |
![]() | Du är helt säker på att du satt dem på rätt håll? Det finns faktiskt en rätt och fel sida på linser, och är böjningen fel kan de vara lite jobbiga att ha i. Annars tror jag dina ögon är torra och ovana. Skala lök och blinka mycket. | |
| Obstinat- | 2011-10-15 12:39 | |
![]() | Jag tänker ju att du behöver linsvätska men det kanske är fel. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-10-15 21:39 | |
![]() | när du blinkar naturligt föjler dom med då också ?dom följer alltid med vid en hård till gjord blinkning tänk inte på att du har linserna på dig så blir det nog bättre | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-10-15 21:41 | |
![]() | har du provatt ut linsen hos optiker ? så den är kupad till ditt öga,det finns olika kupor på linserna | |
| _Name | 2011-10-15 21:51 | |
![]() | Vill man vara fin får man lida pin =) | |