Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 509

Forumkategorier

Användare Inlägg  
exotica2011-10-19 11:10
Antal inlägg: 134

Sch... Hemligt!!
Hej kul att du kikade in här... :)
Tyvärr har jag inget att dela med mig förutom att just prata om hemligheter, inte dess innebörd så mkt, utan hur de påverkar oss.
Jag har inga hemligheter men ångrar djupt att vissa av mina hemligheter är sagda till personer som jag sagt i anförtroende och som tyvärr har spridits vidare till öron jag inte ville att de skulle höra. Men men man lär sig leva med det också.
Hemligheter bygger i sig mycket på att det är en undergrävd skam eller skuld som ligger dolt bakom och den som har mycket hemligheter bär på stor rädsla att visa egentligen vem personen innerst inne är enligt psykologin.
Så då för att analysera det jag varit med om är att jag känner mig blottad då andra människor känner till saker om mig jag inte vill att de ska veta. Men faktum är att det är ju jättebra egentligen, för varför ska jag dölja saker om mig själv--då kan jag aldrig älska mig själv till fullo ju, eller hur??
Så min lilla undran är, hur ni förhåller er till att ha hemligheter, och varför har ni det...samt har ni också kännt att ni ångrar att ni har sagt saker ni hade velat behålla det för er själva?
Ja berätta nån hemlighet annars här ...helt anonymt...
med nått litet smått o gott:)

exotica2011-10-19 20:50

Hm...Är alla så hemlighetsfulla och vågar inte ens skriva här? :)

gnill2011-10-19 20:55
Antal inlägg: 1942

Jag är fruktansvärt ohemlig, och oanonym, och jag har berättat det mesta som finns att veta om mig offentligt, och tja, därför kan jag inte berätta någon hemlighet om mig själv... jag har ju ingen.

Jag kan berätta en annan hemlighet dock, att de som syr i knappar i dyra kappor bara låtsas sy i dem... men det talar de inte om förstås (fast man märker det ju). Det finns massor av sådana där hemligheter i vårt samhälle...

morsans syrr2011-10-19 20:56
Antal inlägg: 2311

Förblir ju knappast någon hemlighet om man talar om det här...
Inte speciellt anonymt heller...
Mina hemligheter har en förmåga att pluppa ut efter ett eller två glas vin iofs......
:)

MeeleX - Ej medlem längre2011-10-19 20:58
Antal inlägg: 355

Är väl inte så konstigt att man känner sig blottad av att andra vet ens hemligheter? En människas hemlighet är ju som dess akilleshäl. Man har ju egentligen sååå mycket mer att förlora på att berätta än hemlighet än att låta den förbli osagd, så egentligen är vi människor ganska dumma som delar med oss av sånna :>

trovik - Ej medlem längre2011-10-19 21:02
Antal inlägg: 191

Bästa stället att tala om hemligheter är diverse anonyma forum om man nu känner ett behov av att prata om dom. Just sayin'

exotica2011-10-19 21:10

Jag har sagt till mig flera gånger...att de o de ska jag inte berätta...men ...grodorna hoppar lätt ut...innan jag reagerar tyvärr..
kul att höra om er andra också...

Hörde talas innan att det fanns en bikt på nätet...så ja ett forum kan de lika väl vara där man berättar nått man hållit inne länge men vill egentligen få ut. Men jag skrev de mest på skoj. Tack alla som delar med sig av sina tankar i ämnet!

MeeleX - Ej medlem längre2011-10-19 21:21

exotica berätta då, när du ändå är i farten :)

rutan6 - Ej medlem längre2011-10-19 21:24
Antal inlägg: 1066

Känns som katternas och giraffernas forum, det här...

exotica2011-10-19 21:29

Meele: ) Vad vill du veta?

rutan: ? Berätta mera... :)

MeeleX - Ej medlem längre2011-10-19 21:45

Det smaskigaste

exotica2011-10-19 21:54

Meelex:

Okey....smaskigt ...vad kan de va...*tänker*
Flirt m en kändis kanske...?

:)

MeeleX - Ej medlem längre2011-10-20 01:36

Haha, är det den djupaste du har?

ttiittii - Ej medlem längre2011-10-20 10:05
Antal inlägg: 37631

jag är o hemlig,babblar på orka ha hemligheter,delad glädje dubbel glädje delad sorg stort stöd

BenDavis2011-10-20 10:31
Antal inlägg: 470

"Jag har inga hemligheter"

"men ångrar djupt att vissa av mina hemligheter.."

Haha, va?!

nippertippan2011-10-20 10:59
Antal inlägg: 792

Jo jag känner att saker som jag sagt i förtroende har svikits och spridits vidare till människor som i sin tur använder det emot mig. Klart man är besviken på den personen som svek, men dom som använder det emot mig är fega kräk.

Fnukie2011-10-20 11:06
Antal inlägg: 3

Hemligheter är till för att hållas hemliga.... min åsikt. Om grodor hoppar ut ständigt så kanske man ska tala om det för personen som vill dela med sig av sin hemlighet så den personen har ett val åtminstone. För att kan man inte hålla hemligheter ska man väl inte få höra dem heller, eller?

alex_sandraa2011-10-20 14:45
Antal inlägg: 114

Lite hemligheter tycker jag man ska ha. Klart där finns saker jag ångrat att jag berättade, men man lär sig av sina misstag :)

exotica2011-10-20 16:00

Meele: Jaha du vill veta de djupaste...jag trodde det ytligaste:)
Inget jag viskar till hela världen precis...men du har inte skrivit en enda ju :(
Ben Davis: De var hemligheter innan jag sa dem ja...=)

Tack alla andra för era åsikter om det!

Rooty2011-10-20 16:08
Antal inlägg: 647

Om en person har en hemlighet vill jag inte veta den. Blir jag ändå anförtrodd med något så ligger det både i den anförtroende och mitt eget intresse att fortsätta hålla det som en hemlighet. Jag pajar nog bara för mig själv om jag för det vidare till en tredje part.

My two cents. :P

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?