Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade18
Mobilspel
Pågående19 560

Forumkategorier

Användare Inlägg  
CrackedActor2011-10-22 13:51
Antal inlägg: 129

Problem med huden, tips någon?
Jag har aldrig haft nåt problem tidigare med min hud (ansikte pratar jag nu), så jag känner mig helt vilsen bland alla produkter som finns.

Jag har ganska torr hud, det stramar liksom i ansiktet, samtidigt som jag lätt får väldigt fet hud. Och på det så har jag börjat få finnar... Jag antar att jag har känslig hud också för det bränner efter att jag tvättat mig med diverse produkter.

Hittills har jag testat, sprit-grejer det går fetbort, lactacyd funkar inte heller, jag har testat nån sockerskrubb med honung och återfuktande creme efter skrubben, det funkar väl så där men ingen wow- upplevelse direkt. Och så några cremer mot fet hud, funkade inte heller..

Nån som har liknande hudtyp, så tar jag gärna emot tips på bra grejer!

Tack!

Zaskia - Ej medlem längre2011-10-22 14:07
Antal inlägg: 576

Fråga på Apoteket. Där vet de mycket.

Jimmy_bäst2011-10-22 14:10
Antal inlägg: 1

Gå till distriktläkarn på din lokala vårdcentral. Dem bör kunna det där. Om inte finns hudläkare som experter på det.

CrackedActor2011-10-22 14:42

Men det som finns på apoteket är ju inte speciellt bra grejer tyvärr, har testat endel där ifrån typ vichy, clerasil, och sånt. Skulle vara till större hjälp att höra från nån med erfarenhet, som testat nåt som funkar.

Här i stan får man nog ingen tid på vårdcentralen om man ringer och säger att man har fet hud och finnar =P

recidivfara - Ej medlem längre2011-10-22 14:45
Antal inlägg: 2385

apotekets produkter är skit.

gå på en decleor-salong, de fixar allt.

Giftkremla - Ej medlem längre2011-10-22 14:48
Antal inlägg: 132

Prova Exuviance. En hudvårdsserie som är mycket bra för den typ av hud du beskriver. Dyrt men riktigt bra.

Lycka till!

CrackedActor2011-10-22 14:52

Bra, lite kreativa förslag, tackar =)

SILLYB0Y2011-10-22 14:55
Antal inlägg: 1

I och med att din hud nu tydligen är så pass torr att den stramar efter ansiktstvätt så är det inte så konstigt att den samtidigt blir fet. När huden blir torr så börjar talgproduktionen jobba ännu mer för att smörja huden. Därav att den då blir fet. En obalans utan dess like.
Jag skulle föreslå en rengöringsmjölk då den är mildast, samt ett återfuktande ansiktsvatten efteråt för att återställa PH-balansen i huden. En aromatisk ansiktsolja som grund innan en anpassad creme skulle nog göra susen dessutom. Eftersom huden behöver lite extra fett nu på höst- och vinterhalvåret så är det bara att mosa på med det, och skippa lätta lotions. Huden behöver extra skydd.
Sen att du har en bra nattcreme som reparerar huden efter dagens alla påfrestningar.
Men som sagt.. en bra ansiktsolja.
Samt att du är noga med att göra rent dina sminkborstar och dylikt minst en gång i veckan, som också kan bidra till försämrad hy i form av finnar och plitor.
Kör på ba'!

Sussola2011-10-22 14:57
Antal inlägg: 383

Jag kan tipsa om dermalogica!
Har hört en massa bra om de produkterna, många vänner använder de och säger att deras hud blivit mycket bättre sedan de började! :)

Delicious - Ej medlem längre2011-10-22 15:07
Antal inlägg: 11661

Sprit ska man ha i kroppen, inte på den ^^ (om det inte är handsprit då)
Annars: www.alltforforaldrar...ic k-1.html

CrackedActor2011-10-22 15:09

spriten funkar inte så bra i min kropp heller :/ men nu liknar det nåt massa bra tips tack så mycket!

Mindymoo2011-10-22 15:15
Antal inlägg: 1743

Jag hade liknande problem, plus nåt konstigt eksem.
Oparfymerad rengöringscreme från apoteket, en tonersprej från Dermatologica för att det ska kännas fräschare (underbar produkt), och efter drygt ett halvår var dte bra. Nu fortsätter jag på samma vis, törs inte ändra ett vinnande koncept...

Mindymoo2011-10-22 15:16
Antal inlägg: 1743

ps, detta efter råd från en hudläkare, som tydligen visste vad hon talar om :)

Sussola2011-10-22 15:17

Att du får finnar kan ju bero på vad du äter också, fast om problemet uppstått nyligen så är det väl troligen inte det..

CrackedActor2011-10-22 15:21

Tänkt lite runt kost också, jag är ju inte så bra på att äta, och typ sämst på att dricka vatten, men som du säger så är hudproblemet nytt medan kosten sett likadan ut länge..

Delicious - Ej medlem längre2011-10-22 15:26

Bra och billig ansiktsskrubb (man måste få bort döda hudceller): Bikarbonat och olivolja. Rengör huden först, blanda lite (behövs inte mycket) bikarbonat och olja i handen, mojsa ihop och sen massera försiktigt i ansiktet en stund. Tvätta bort med nån mild rengöringsgrej, jag har nån med aloe vera. Torka ansiktet och om man vill och om det funkar på en (man får testa sig fram) ha på en blandning av äppelcidervinäger (lätt syra) och vatten på en bomullstuss och ta på som ansiktsvatten. Inte nära ögonen dock ;P 50/50 eller 70(vatten)/30 äcv- och vattenblandningen.
Ha på ansiktscreme (helst ingen syntetisk skit) eller olja.
Jag gör detta typ två ggr i veckan. Men en sak funkar som känt inte på alla så man får testa sig fram. Men rata inte för fort bara, kan ta ett tag för huden att komma i balans.

Delicious - Ej medlem längre2011-10-22 15:28

Ja, vatten är väldigt viktigt om man vill ha fin hy. Eller må bra i allmänhet.
Minska på kaffe, läsk & te eller drick lika mängd vatten som mängd koffeindryck.

CrackedActor2011-10-22 15:28

Ja det låter intressant, lite liknande som det du länkade till, absolut nåt jag ska testa, billigt känns rätt för mig=)

CrackedActor2011-10-22 15:30

*går och hämtar ett stort glas med vatten*

Sussola2011-10-22 15:32

Mjölk kan vara en bov för man kan få finnar i "pannregionen"... :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?