Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 509 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sigrids mor | 2011-10-26 09:19 | |
![]() | Byta lösenord?? Förklara för en novis. En del skriker rakt ut BYYYYT LÖSENORD om du tror du är hackad. Andra säger att man inte behöver byta om man inte har ett "viktigt" konto någonstans. Vad står på pro-con listan för att man ska byta? Jag förstår att det inte är så lämpligt att det läcker ut lösenord till regeringskansliet, aftobladet, lärarnas betygscentral, journalhantering inom landstinget osv. Men spelar det egentligen någon roll om mitt lösenord till betapet läcker ut? Kan någon använda det till något??? Eller är det någon dominoeffekt som gör att man kan gå vidare i mitt "privatliv" och komma in på andra grejsimojs om man får tag i betapets lösenord? Jag känner lite som att jag inte har så mycket hemligheter på betapet, scrabble, facebook osv. Men bör man byta ändå? Kan någon göra något med mina konton som inte är så lämpligt? Är det därför jag byta? Å andra sidan - vem orkar sno MITT konto?? Riktar det inte in sig mot några viktigare personer här i samhället än mig? | |
| odin - Administratör | 2011-10-26 09:33 | |
![]() | Vad jag kan se på Aftonbladet.se har www.scrabbleforbundet.se blivit hackad. Så om du har konto där, byt även här. | |
| Bitte - Administratör | 2011-10-26 09:43 | |
![]() | Jopp varit in och bytt på Aftonbladet, tack Odin,, sedan är det väl allmänt bra att byta lösenord i bland på alla sidor man är på Bitte | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-10-26 09:49 | |
![]() | Ja, det är bra att byta lösenord då och då och göra det så svårt som möjligt. Hoppas att det inte blir något förstört på scrabbleförbundet nu här innan SM. När jag loggade in på hotmail igår stod det att jag var inloggad på 2 ställen :( | |
| Sigrids mor | 2011-10-26 09:52 | |
![]() | Okej - för att ställa nästa fråga: Om jag blir hackad (eller snarare sidan där jag är med) vad händer om jag inte byter lösenord? | |