Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 508

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ddts2011-10-28 08:06
Antal inlägg: 4

Hår
Var man än tittar åt för håll när man är ute nu för tiden så nog ser man färgat hår på alla håll och kanter allt. Nån enstaka har nog lyckats och har säkert uppnått nån förbättring...
Men det är förvånansvärt många som nästan ger ett groteskt intryck. Och vad är det för fel på grått hår? Anses det som fult?
Sen kan man ju dessutom fråga sig hur nyttigt det är för kroppen med dessa återkommande färgbad.......
Nej fram för naturlig hårfärg!!!
Tycker flintskallen :D

nettan232011-10-28 08:15
Antal inlägg: 4086

Personligen så är ett mitt hår en del av min stil, en ny färg och frisyr kan få en människa att se helt annorlunda ut. Jag har färgat håret sen jag var 12 år. Men visst det sliter ngt fruktansvärt på håret, men det är svårt att sluta, inte minst med tanke på de fula utväxter som blir. Har även svårt att se att människor ger ett groteskt intryck :O

schlagertös - Ej medlem längre2011-10-28 08:20
Antal inlägg: 110

Tyvärr för man inte ha varken grått hår eller rynkor. Håret för mig är en baggis om man jämför med läppar stora som hus..botox så man tror att huden ska spricka..skitfult. Speciellt på äldre där varken händer eller hals stämmer överens med ansiktet.

ddts2011-10-28 10:13

Groteskt var väl kanske fel ord men det jag menar är att man har ett perfekt hår till en åldrad kropp vilket inte ger harmoni.
Visst Botox och andra kirurgiska ingrepp är ju sju resor värre...

frukantarell2011-10-28 10:15
Antal inlägg: 251

Det finns otroligt många vackra äldre människor med grått hår och rynkor. Byter sällan hårfärg själv men ibland blir jag riktigt less på det råttbruna.

Sensationell2011-10-28 10:25
Antal inlägg: 240

Har färgat mitt hår sen 12-års åldern med och ibland viljat ha tillbaka min naturliga hårfärg men det är för mycket jobb och dessutom gillar jag att få bestämma över min hårfärg. Jag ser fram emot att åldras men absolut inte över att kanske få grått hår så händer det blir det omedelbart färgat. Jag är inte särskilt fåfäng annars men just den punkten viker jag mig inte på och det tycker jag inte är groteskt bara mänskligt.

ddts2011-10-28 14:50

De e ju taskigt oxå mot t ex de som naturligt blonda, det går ju inflation i deras hårfärg jö....

le-lou2011-10-28 14:50
Antal inlägg: 17500

råttfärgat är bara fult fult fult. de flesta grå nyanser också. Mer färg åt folket!

rjn2011-10-28 15:01
Antal inlägg: 148

Är lätt rödhårig. Tonar håret ibland till guldbrunt och det trivs jag med. Får lite mer färg och känner mig fräsch.

ddts2011-10-28 15:23

Men kvinnor i sjuttiårsåldern som kommer med blont ller kolsvart hår ser väl ändå ut att ha hamnat fel här i livet......

Incidental - Ej medlem längre2011-10-28 15:24
Antal inlägg: 7958

lol

guran412011-10-28 15:33
Antal inlägg: 72

har inga problem med hårfärgning...där emot går de åt satans möe raklödder...hepp!!!!

__Nanna___ - Ej medlem längre2011-10-28 17:07
Antal inlägg: 844

Just..."hur nyttigt det är för kroppen med dessa återkommande färgbad"?

Inte alls nyttigt, tror jag.
Men ganska häftigt att det börjar komma fler och fler eko-färger. Typ, såna här - apropå TS påpekande om grått hår:

www.tineshudklinik.s...ar ger.html

(fast själv färgar jag överhuvudtaget inte, är naturligt färgstark)

Och i övrigt så tycker jag inte att ni män med flint alls ska misströsta. För flint är ofta coolt och ser ut att passa bra för dom flesta (säger jag på allvar, trots att jag egentligen föredrar riiiktigt långhåriga killar. m.a.o både och kan vara fint).

Och förresten, gamla tanter och farbröder med nästan snövitt hår är _otroligt_ stiligt och vackert.

rajden2011-10-28 17:34
Antal inlägg: 542

Näe-inte är det farligt att experimentera med hårfärgning...
-Se bara på mej=)

diffdiff2011-10-28 17:43
Antal inlägg: 3884

Alla gillar vi olika. Vissa trivs i rosa andra i ljust. Färgar själv och kommer aldrig sluta. Kul och exprimentera. Vissa tanter ser lustiga ut med lila page men de är bara kul och se. Och ofarligt skulle jag tro.

Motherlode2011-10-28 18:05
Antal inlägg: 575

jag har min naturliga!!! ;)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?