Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade16
Mobilspel
Pågående19 560

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tyllestar2011-10-31 23:28
Antal inlägg: 350

lögner

* hur vet du att du kan lita på en annan person?

* hur slutar man ljuga?

* anser du att man alltid ska berätta sanningen och i så fall varför eller varför inte?

Vi ska skriva om lögner på utbildningen. tacksam för alla ideer.

AndoKongo2011-10-31 23:40
Antal inlägg: 1735

Lögner - Missuppfattningar
Vad man nu kallar det så slutar det aldrig, det kommer alltid att finnas lögner stora som små...

Caligatia2011-11-01 00:38
Antal inlägg: 2187

* man vet aldrig att man kan lita på en annan person, man kan däremot bedöma om en person är värd risken att få förtroendet sviket.

* hur man slutar ljuga? Om du med lögn menar det stora nät av lögner av varierande grad många strör omkring sig för att hålla sig väl med allt och alla så vore det ju inledningsvis bra om man lärde sig av med själva behovet av att hålla sig väl med alla. Det vore också bra om man lärde sig att acceptera att ANDRA säger sanningen, även om man inte tycker om att höra den.

Om du istället menar att man via en liten lögn sedan spinner vidare tills man är intrasslad i en stor lögn - bit i det sura äpplet och erkänn. Förklara också det ursprungliga motivet till lögnen.

* generellt - ja, men till en gräns. Jag känner inget tvångsmässigt behov av att till exempel gå fram till en vilt främmande människa och tala om för denne att jag inte tycker h*ns frisyr är lämplig att visa upp offentligt. Jag måste inte i varje läge säga sanningen "bara för att". Men om någon ställer en fråga så svarar jag ärligt.

Cardis2011-11-01 00:55
Antal inlägg: 373

Om man aldrig ljuger så behöver man inte lägga kraft på att komma ihåg vad man har sagt

ttiittii - Ej medlem längre2011-11-01 08:15
Antal inlägg: 37631

Det var en tant som var gammal och hon hade inte lång tid kvar,jag hälsade på henne och hon grät och ville inte dö,jag sa du kommer minst leva i 15 år till,dej får vi nog dras med ett tag till då började vi skratta,det tycker jag var en asseptabel lögn,man måste ljuga ibland,som i ovanstående,systematiska lögner är det inge bra att börja med,

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?