Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| DazzlingStar - Ej medlem längre | 2011-11-03 12:32 | |
![]() | 2 Anställningsintervjuer!Hj älp! Jag har varit arbetslös länge, och jag lägger frågan här, för jag vet att det finns människor här som bryr sig OCH har vettiga åsikter!! Jag fått mail om att jag får komma på två intervjuer, drömjobbet om tre veckor, jobbet som jag har sökt mest för att jag vet att jag skulle göra det bra, men inte riktigt är mitt fack, om en vecka. Hur gör man? Tänk om jag får det första jobbet, och de vill att jag ska börja med en gång, om jag tvekar kanske de säger; jamen då tar vi nästa i tur som VILL börja med en gång!? Om jag ringer till "drömjobbet" ska jag då vara ärlig och säga att jag har ett annat jobb på gång och om jag kan få komma tidigare på intervju?Tips? Åsikter?Har du varit i samma sits? | |
| morihei_79 | 2011-11-03 12:36 | |
![]() | du ska alltid vara ärlig så de är väl inget att ljuga om ? eller? De är väl bara säga som det är - att du är intresserad? Även om de vill att du ska börja direkt så är de ju inte samma dag tänker jag så de finns säkert tid för att gå på den andra intervjuen. Har en kompis som sa upp sig från ett jobb tre veckor efter han börjat eftersom han blev headhuntad till ett annat .... Så de finns inga bra regler. Jag tycker du ska göra de som känns rätt för dig, men att du är ärlig. Inte ljuga.... | |
| Cardis | 2011-11-03 12:36 | |
![]() | Ta första intervjun, får du det jobbet så finns det fortfarande ingenting som hindrar dig för att åka på andra intervjun också. Och om du får det jobbet så ska du absolut inte skämmas för att du säger upp dig efter 2 veckor, för det är ju ändå ditt drömjobb. Din blivande chef hade gjort samma sak. | |
| blånagel - Ej medlem längre | 2011-11-03 12:39 | |
![]() | Jag tycker inte du ska oroa dig över det i förväg. Ta det om/när det kommer. Jag antar att de på båda jobben har kallat flera på anställningsintervju. Så chansen att du blir erbjuden det första jobbet DIREKT på plats är nog liten så du har säkert möjlighet att i lugn och ro tänka över det senare. När det gäller jobb 1, har de satt ut någon tid från när tjänsten ska tillsättas? Är det "direkt", "så fort som möjligt som gäller"? Skulle DU få jobb 1 så tycker jag att du först då behöver fundera på hur du ska ställa dig till det. | |
| Bim1964 | 2011-11-03 12:40 | |
![]() | Du får helt enkelt gå på din magkänsla. Nu tror jag inte att dom vill att du ska börja på stört, de har väl fler de ska intervjua. Jag hade nog vart ärlig och ringt till "drömjobbet" och förklarat din situation. | |
| DazzlingStar - Ej medlem längre | 2011-11-03 12:41 | |
![]() | @orihei självklart så skulle jag aldrig ljuga, men frågan är hur proffsigt det låter att säga att man kanske funderar på ett annat jobb. Intressant det där med din kompis, lite samma som Cardis är inne på.. @cardis, ja det är sant, det kanske kan fungera så att man i så fall säger upp sig! | |
| DazzlingStar - Ej medlem längre | 2011-11-03 12:43 | |
![]() | @bim64, jag tror att chansen att de vill att jag i så fall (om jag nu blir erbjuden tjänsten) börjar så snart som möjligt | |
| DazzlingStar - Ej medlem längre | 2011-11-03 12:43 | |
![]() | *chansen är stor | |
| Mouche - Administratör | 2011-11-03 12:49 | |
![]() | Om du anställs på det första jobbet så blir det med mycket stor säkerhet en 6-månaders provanställning. Det i sin tur innebär att du kan avsluta anställning utan vidare prut precis när du så önskar. (Från arbetsgivarens sida gäller att han säger upp dig med minst 14 dagars uppsägningstid har jag för mig. Jag är dock inte helt säker på exakt tid vad det gäller svensk arbetslagstiftning.) Mouche | |
| DazzlingStar - Ej medlem längre | 2011-11-03 12:54 | |
![]() | tack mouche, om det är så så kan jag ju faktiskt andas ut litegrand, det är ju kanske inte så ovanligt med att folk faktiskt headhuntas och just säger upp sig efter en kort tid.Jag är i vilket fall jätteglad över att få komma på intervju, bara det är ju svårt idag! Så jag vill absolut göra ett så proffsigt intryck som möjligt. | |
| blånagel - Ej medlem längre | 2011-11-03 13:09 | |
![]() | Fast det där är väl en sanning med modifikation? www.unionen.se/Templ...38 322.aspx och på andra ställen har jag läst att även arbetstagaren ska ämna besked två veckor innan den vill sluta. | |
| Cardis | 2011-11-03 13:32 | |
![]() | blånagel, aldrig hört talas om. Så vitt jag vet så kan man säga upp sig och gå hem samma dag utan några problem (om man bortser från egna eventuella ekonomiska problem) | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2011-11-03 18:37 | |
![]() | grattis till att få gå på två intervjuer :)!Om jag skulle varit du skulle jag ringt drömjobbet och bett att få komma tidigare! Lycka till! | |