Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 616

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sebward2011-11-09 14:06
Antal inlägg: 1

tja
Jag är ny och jättte dålig kan någon hjölpa mig?

kulspel22011-11-09 14:09
Antal inlägg: 132

vad undrar du över?

SatanIGatan-2011-11-09 14:23
Antal inlägg: 2934

Säg vad du behöver hjälp med så hjälper jag dig.

blue_moon2011-11-09 14:35
Antal inlägg: 9713

Antar att du vill ha råd och tips om hur man spelar?
Framför allt ska du undvika att avbryta matcher, men också undvika att spela snabbare än normaltempo. Det kostar att få minustid och vid 5 minuters överdrag så avbryts matchen.

Börja med att läsa Spelregler och Vanliga frågor. Där hittar du svar på det mesta.

Spionera på andras matcher. När du är i ett spelrum, klicka på fliken Startade spel och därefter på förstoringsglaset vid ett spel du vill kolla. Det är mycket lärorikt att spionera, särskilt på högrankades matcher.

Spela solo för att träna. Bara att starta ett spel för en person (1/1) eller ett spel för två (1/2) innan någon hinner ansluta. Solomatcher registreras inte i din statistik och du kan avbryta när du vill.

Spela orankat för att slippa tappa rating. Du öppnar ett nytt spel och klickar bort bocken i rating-rutan. Då ser man en vit stjärna framför spelets namn i stället för en gul.
Lycka till!

Zmrzlina2011-11-09 14:56
Antal inlägg: 344

Nä.

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-09 15:17
Antal inlägg: 185

*beundrar blue_moons snällhet*

AndoKongo2011-11-09 15:31
Antal inlägg: 1735

Spela solo för att träna. Bara att starta ett spel för en person (1/1) eller ett spel för två (1/2) innan någon hinner ansluta. Solomatcher registreras inte i din statistik och du kan avbryta när du vill.

Lås spelet så du endast kan bjuda in andra motståndare.. på de viset undviker du att någon går in i spelet när du vill öva ensam :P

Prärieklocka2011-11-09 15:38
Antal inlägg: 11487

Lär dig så många små ord som möjligt. Snappa upp vad andra lägger och ta efter - du behöver inte ens veta vad orden betyder! :) Eller slå upp efter matchen för att kolla.

Om du vill lära dig rulla, dvs lägga ut alla bokstäver på en gång, så kan det vara lättast i början att använda ord som börjar på -ARE. Finns hur många som helst. Men ännu viktigare för din slutpoäng är det att lära dig att lägga många små poänggivande ord.

Försök alltid att lägga t ex J, Y och X så du får mycket poäng åt två håll. Även ett Ö, U eller Å på en bra ruta, så att ord bildas åt mer än ett håll brukar ge rätt mycket poäng.

Z brukar jag försöka lägga ut så fort som möjligt, även om jag inte får så mycket poäng för ordet. Bra ord på z att känna till är t ex zest, azer, zon, ozon, zoo och fez.

Byt om du har dåliga bokstäver. Att helt sakna vokaler är hopplöst.

Om du på slutet har svårt att lägga, passa helllre än att till varje pris lägga ett ord. Du riskerar att förlora mycket poäng på tidsavdrag.

Spela, spela, spela och du ska se att du blir bättre såsmåningom!

rajden2011-11-09 15:43
Antal inlägg: 542

Ge aldrig upp!

Prärieklocka2011-11-09 15:52
Antal inlägg: 11487

Glömde en sak:

Jag har lärt mig mycket på att ofta spela mot personer med högre rating än mig själv. På så sätt kanske jag inte har så många vinstmatcher, men har vunnit rating på det.

När jag spelade här i början, med min första användare, kunde jag ibland få råd av såna som hade mycket mer erfarenhet än jag själv. Jag kollade även hur de använde bokstäverna, lärde mig massor med nya ord och såsmåningom började jag också använda brickorna lite mer effektivt än i första början.

Men det som rajden skriver här över är nog allra viktigast!

blue_moon2011-11-09 16:14
Antal inlägg: 9713

Myggbiten
Tack, det värmde! :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?