Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 573 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gnill | 2011-11-10 18:22 | |
![]() | känna sin egen lukt Idag på en föreläsning diskuterade vi hygien, intressant nog var en kvinna helt övertygad om att "man känner sin egen lukt" och därför (lite hårdraget nu) menade hon att om man inte sköter sin hygien så skiter man i vad andra tycker. (Nu handlar detta om en funktionsnedsättning där man kanske inte förstår vad andra tycker snarare, men det kan vi lämna därhän just nu). Det intressanta var att jag blev så förvånad eftersom jag verkligen inte känner min egen lukt, däremot sköter jag min hygien för att jag är angelägen om att inte lukta, och då frågade jag övriga åhörare om de känner sin egen lukt eller snarare sköter sin hygien i preventivt syfte så att säga. Och de flesta (de som sade något) sade att de inte heller känner sin egen lukt (annat än i extremfall, typ när man legat sjuk en vecka, men då känner man snarare hur rummet/kläder/sängen luktar än sin egen lukt). Det lustiga var att den här kvinnan inte riktigt trodde på det, hon var helt övertygad om att alla känner sin egen lukt. Så nu undrar jag: känner du din egen lukt? | |
| tipitina | 2011-11-10 18:24 | |
![]() | Nog känner man väl om man börjar lukta riktigt illa? | |
| nettan23 | 2011-11-10 18:25 | |
![]() | Nej det gör jag inte, men däremot andras dofter. Man blir väl van vid sin doft antar jag. Man känner ju inte heller ngn "hemma doft" i huset förutom när man vartit på semester eller liknande. | |
| Obstinat- | 2011-11-10 18:26 | |
![]() | Jag inbillar mig alltid att jag luktar svett, även precis efter jag duschat och skrubbat mig onödigt mycket. Men ingen annan känner det. Så jag vet inte riktigt. Hehe. | |
| nettan23 | 2011-11-10 18:26 | |
![]() | Fast svettdoft och liknande tycker inte jag är den egna doften. | |
| gnill | 2011-11-10 18:27 | |
![]() | hehe det är roligt med det där "man", det var samma med kvinnan på föreläsningen, hon förutsatte att det måste vara för alla som för henne. Och för mig är det också som för Nettan23, nej, jag känner det inte. | |
| AtroCious_ | 2011-11-10 18:27 | |
![]() | Känner inte min egen lukt. | |
| gnill | 2011-11-10 18:29 | |
![]() | Hm, nettan när du är svettig så är det nog "din lukt" för mig luktar andras svett olika, men min egen känner jag inte. Kan dock känna om kläder luktar svett ... fast det har ju hänt nångång att jag t ex plötsligt luktat på en halsduk jag använt en vinter och plötsligt känt att den luktar illa (elelr för mycket använd så att säga) och då har den förmodligen luktat så et tag utan att jag känt det... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-11-10 18:30 | |
![]() | Nej, det är därför man behöver andra människor. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-11-10 18:31 | |
![]() | Som kan bekräfta genom sina sinnen att man existerar - dvs det vi kallar kärlek. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-11-10 18:31 | |
![]() | Jag känner den precis när jag duschat, om jag nyligen tagit på mig parfym och om jag jobbat hårt med kroppen så att den utsöndrat en del mindre mysiga dofter, men i övrigt känner jag inte av min egen doft/lukt. Jag tror (de allra flesta) man blir immun mot det som finns så nära. | |
| nettan23 | 2011-11-10 18:32 | |
![]() | Fast den egna doften luktar gott, det gör inte egen doft+svett. Eller ja så tänker jag. | |
| apbur | 2011-11-10 18:34 | |
![]() | Jag har extremt bra näsa och känner absolut min egen lukt. Använder näsan hela tiden och känner dofter långt innan min omgivning gör det. | |
| Gautama | 2011-11-10 18:39 | |
![]() | Jag känner absolut min egna doft. Menar ni att ni inte märker om ni luktar svett t.ex? Eller menar ni någon annan slags doft? | |
| tipitina | 2011-11-10 18:40 | |
![]() | Fast om jag luktar svett och sniffar mig i armhålan så kan jag lova att jag känner det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-10 18:40 | |
![]() | jag har helt sjukt bra lukt sinne känner om ungarna äter godis på över våningen,jag känner min egen lukt och känner igen mina barn på deras lukt med förbundna ögon | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-11-10 18:42 | |
![]() | Gautama - det är när jag helt enkelt har min egen lukt utan några andra inslag, som till exempel svett, jag inte känner. | |
| nettan23 | 2011-11-10 18:45 | |
![]() | Jag vet ju hur min sambo doftar och det är inte ngn svettdoft, tvättmedel, utan bara han, underbart och tryggt att sniffa på. | |
| gnill | 2011-11-10 18:46 | |
![]() | fast andras lukt/doft är en helt annan femma, nu pratar vi om den egna | |
| nettan23 | 2011-11-10 18:47 | |
![]() | Jo men jag menar hans doft kan jag känna men inte han själv... | |