Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 573 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magic01 | 2011-11-11 10:09 | |
![]() | Cafe latte Funderar på att köpa en cafe latte maskin.... Någon som vet någon bra maskin till ett rimligt pris. Och vad man ska tänka på när man köper en. Hörde att en viktig bit vara att man kollade vad den gav för bar.... bättre bar desto bättre var den den stämmer det. | |
| Bitte - Administratör | 2011-11-11 10:12 | |
![]() | PriceRunner är en bra sida att kolla sånt på www.pricerunner.se/c...am p;sort=4 Bitte | |
| Cardis | 2011-11-11 10:27 | |
![]() | Cafe latte = kaffe med mjölk, behöver du ingen maskin för =) | |
| laizah | 2011-11-11 10:45 | |
![]() | Haha - bra där Cardis! Högre tryck (bar) = bättre (godare) kaffe. Ju högre tryck maskinen kan ge desto mer smak. Vi köpte en för tre år sen och då fanns det inte så många bra alternativ i Sverige. Vi ville inte ha en pod/kapsel-maskin. Idag finns det säkert många fler alternativ i och med att kapsel- och podsmaskinerna kommer starkt. Numer finns det också många varianter av kapslar och pods: smak, bönor, blandningar osv. En dyr maskin är en bra maskin i mitt tycke. Vill du inte ha pod/kapselmaksin är ISOMAC ett bra märke. Snygg är den också... Vet inte om den säljs över disk i Sverige så att säga men det finns ju andra sätt att köpa en vara.... Nu ska jag sluta skriva... Lycka till! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-11 10:56 | |
![]() | råd &rön har gjort en test på dessa maskiner | |
| magnusito | 2011-11-11 11:00 | |
![]() | Absolut en maskin. Dricker aldrig vanligt bryggblask längre. Det är suveränt. Mitt råd är att inte köpa de som kostar under ca 3000:- om man ska generalisera och att inte köpa dem där man enkelt sätter in en patron med kaffepulver. Det är i o f smidigt, men det blir helt klart godast om man har hela bönor i frysen som man maler i en kvarn precis innan man ska göra kaffet. Lycka till, mums, oj måste gå och göra en meddetsamma! | |
| F_Errari | 2011-11-11 11:12 | |
![]() | Ett rent försäljningsknep med alla dessa dyra maskiner! Man klarar sig hur bra som helst (och godare blir det också tycker jag) med en espressobryggare (moccabryggare) av typen Lavazza och en mjölkskummare (visp eller en sådan man pumpar mjölken till skum i). | |
| garder | 2011-11-11 11:21 | |
![]() | espresso i en mochabryggare på spisen plus varm vispad mjölk | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2011-11-11 11:27 | |
![]() | Håller helt med F_Errari om moccabryggare och mjölkskummare! Mycket bra alternativ. Äger två (ja, jag är en idiot) dyra espressomaskiner men använder ingen... Viktigast är dock bönorna och malningen. Här ska man inte kompromissa. | |
| bulimi4 | 2011-11-11 11:33 | |
![]() | Jag för min del begriper inte varför man ska blanda ut en sån utsökt dryck som kaffe med mjölk! Svart som en natt utan månsken, det är min grej | |