Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 573 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ppernillaa - Ej medlem längre | 2011-11-11 11:21 | |
![]() | Tips på billekar mm! Ska köra bil ca 9h imorgon och behöver tips på lite underhållning i bilen. Någon som har något roligt ? :) P.s. Vi är två personer. | |
| AndoKongo | 2011-11-11 11:25 | |
![]() | Ja en ganska så bra lek att leka är den som är mest koncentrerad på vad som sker på vägen. undivka olycka osv :) annars kan man alltid ha på radion och ha karaoke | |
| Gautama | 2011-11-11 11:25 | |
![]() | Trodde du menade lekar för att roa barn. Om du ska köra så ska du väl knappast leka? Lyssna på en ljudbok eller musik räcker väl gott och väl när man kör och ska vara uppmärksam. | |
| Välutrustad | 2011-11-11 11:25 | |
![]() | En väldigt kul lek man kan göra i bilen är att man gissar träd. Till exempel gissar du på björk och din kompis gissar på ek. Därefter räknar man hur många björkar respektive ekar man kör förbi under resans gång. Den som får flest träd vinner! Garanterat mycket skoj och spänning! | |
| Megaherz | 2011-11-11 11:27 | |
![]() | Som barn körde vi Välutrustads lek, fast med djur. Storvann en gång med 23 åsnor! Annars, gör ord av nummerskylten, den som klarar ett riktigt ord med minst bokstäver får en poäng | |
| Megaherz | 2011-11-11 11:28 | |
![]() | Okej, läste Välutrustads lek igen. Inte alls min djurlek ;) Räkna helt enkelt djuren på er sidan av vägen, den som får mest vinner | |
| ppernillaa - Ej medlem längre | 2011-11-11 11:31 | |
![]() | Ja jag bad ju om tips på lekar, varför är folk så allvarliga och negativa ? Jag kommer ju givetvis hålla ögonen på vägen. SUUCK | |
| Mirre64 - Ej medlem längre | 2011-11-11 11:34 | |
![]() | billekar.se/ | |
| Välutrustad | 2011-11-11 11:35 | |
![]() | En annan kul lek som slår ihjäl mycket tid är "Tysta leken" (ej att förväxla med "Tyska leken"). Den går till så att man säger "ett, två, tre, tysta leken börjar nu!". Därefter ska man vara knäpptyst. Den som först säger något förlorar! Vill man göra det hela ÄNNU roligare, så kan man tillåta att man kittlar varann! Snacka om svårt att vara tyst då! Garanterat mycket skoj och spänning! | |
| Megaherz | 2011-11-11 11:35 | |
![]() | Nej nej, låt oss leka tyska leken :)) | |
| Välutrustad | 2011-11-11 11:39 | |
![]() | Men oj vad många lekar jag kommer på! Här bjussar jag på en till: Den heter "Gissa vad jag tänker på" och den lekte vi mycket när jag var barn. Den ena personen ska helt enkelt tänka på någonting. När han/hon tänkt klart, så säger han/hon "Jag har tänkt klart!". Därefter ska den andra personen gissa vad den första personen tänker på. När personen till slut gissat rätt, blir det dennes tur att tänka på något ("Jag har tänkt klart!" osv.). Kan oftast bli väldigt, väldigt roligt. Garanterat mycket skoj och spänning! | |
| Välutrustad | 2011-11-11 11:51 | |
![]() | En annan lek man kan köra är "Gissa längden", men den kräver att man har med tumstock och har tid att stanna till lite då och då. Reglerna är mycket enkla: Person 1 bestämmer ett föremål han/hon ser längs vägen och ropar "Gissa längden!". Det kan vara alltifrån saker, växter eller djur. Person nr 2 har då 10 sekunder på sig att gissa längden på föremålet (ex. 137 cm). Därefter ska person nr 1 kontra genom att själv göra en gissning (ex. 76 cm). Därefter går man gemensamt ut och mäter föremålet (ex. 193 cm). I detta fall vann då person nr 2, som var närmast sanningen. Därefter är det person nr 2 som får sin möjlighet att ropa "Gissa längden!". Och så håller det på. Garanterat kul på längre bilresor! | |
| Välutrustad | 2011-11-11 11:52 | |
![]() | Är det bara jag som kan en massa kul lekar? | |
| Pocaloca | 2011-11-11 11:52 | |
![]() | leta efter bilnr....i ordning....börja med 001 =) | |
| Pocaloca | 2011-11-11 11:52 | |
![]() | leta roliga ord med regnr oxå | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-11 12:00 | |
![]() | mina barn har en lek som heter Gul bil så fort dom ser en så skriker dom GUL BIL så högt dom kan sen slår dom till den som sitter närmast ,inte så hårt,jag kommer aldrig somna vid ratten.när jag var liten räknade vi flaggstänger eller kor eller blå hus | |
| LindaSabina | 2011-11-11 12:59 | |
![]() | Bestäm ett ämne, tex länder. En börjar och säger ett land, tex Sverige, den andra måste då säga ett land som börjar på sista bokstaven, alltså E. Och så fortsätter man. Man får inte säga samma land två gånger. Den som inte kan längre har förlorat. Väldigt rolig lek :) | |
| LindaSabina | 2011-11-11 13:15 | |
![]() | Pest eller kolera är alltid kul :) En annan rolig lek är "gissa personen". En av er tänker på en person, den andra får fråga 20 ja och nej frågor. Har man inte listat ut vem den andra tänker på efter sina 20 frågor har man förlorat. | |
| mistmaster | 2011-11-11 13:38 | |
![]() | chicken race. | |
| ppernillaa - Ej medlem längre | 2011-11-11 14:00 | |
![]() | Tack för tipsen! :D | |