Spelrum
Giraffen45
Krokodilen2
Elefanten3
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade81
Mobilspel
Pågående19 621

Forumkategorier

Användare Inlägg  
H3rlitz2011-11-15 14:27
Antal inlägg: 3

"spelet har avslutats" = förlust?
jag har nu spelat 2 matcher och i båda matcherna så har det blivit någon form av "Lost connection to server" och den första gången det hände så lämnade jag bara matchen och fick en förlust, andra gången det hände så väntade jag på att motståndares tid skulle gå ut, vilekt den gjorde och sen så började min motståndares timer gå på -0:34... osv då lämnade jag för jag orkade inte vänta längre, men jag fick förlust för denna match också!

Varfär är det såhär?

Palini2011-11-15 14:31
Antal inlägg: 1381

Förmodligen har du tappat kontakten med spelrummet och när det ser ut som om motståndarens tid tickar, så är det i själva verket din tid som tickar. Du kan t.ex. prova om du är kvar i spelrummet genom att skriva nåt i chatten. ... eller vad som helst, bara för att kolla om du är kvar. Om du inte är det, får du helt enkelt stänga ner fönstret, gå in i rummet igen så får du en förfrågan om du vill fortsätta ditt tidigare spel.

H3rlitz2011-11-15 14:33
Antal inlägg: 3

Okej, för det verkar ju skumt, för jag var den person som lade ett ord senast och jag väntade på att min motståndare skulle lägga. men tack ändå!

Jonisen2011-11-15 14:39
Antal inlägg: 1338

Om din motståndare tappat kontakten brukar det stå typ "Din motspelare blev nedloggad, Spelet stängs automatiskt om 5 minuter". Då måste du vänta 5 minuter tills spelet avslutas och du får vinst. Eller passa 3 gånger när det är din tur (men då blir ställningen den som det står just då)

Palini2011-11-15 14:42
Antal inlägg: 1381

Om du åker ut innan motståndaren hinner lägga, så märker du aldrig det eftersom du har åkt ur rummet. Tiden fortsätter bara att gå och ingenting ser ut att hända, fast i själva verket kan motståndaren lägga nya, se att du har åkt ut och väntar på att du ska koppla upp dig mot spelrummet igen.

Ibland får man en varning att man har tappat kontakten med spelrummet, men det sker inte alltid, och jag tror inte att det gör det, när ens egen uppkoppling fallerar.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?