Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 697 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Msvensson | 2011-11-16 18:23 | |
![]() | Någon som kan scripta? Vi på BetapetLigan.n.nu söker en person som kan scripta och är duktig på databaser. Vårat mål är att tabellerna uppdateras automatiskt när spelarna skickar in resultat i något slags formulär. Det borde inte vara så svårt att fixa men jag vet inte. Om någon har något tips eller idé hur man ska gå till väga så är jag tacksam! | |
| Amöban | 2011-11-17 17:48 | |
![]() | Åhå. Jag vill kunna, men kan inte än. :) Ett tips är att ställa frågan på www.sweclockers.com, under forumet mjukvara. Där finns många som är riktigt duktiga, och ofta villiga att hjälpa också. | |
| ErikStenman | 2011-11-17 18:07 | |
![]() | Google sites finns det som klarar av att göra ganska mycket av sig självt. Jag kanske kan hjälpa till annars om jag har tid. | |
| ErikStenman | 2011-11-17 18:12 | |
![]() | PHP + Mysql är lätt att lära sig och väldigt kompetent. Egentligen så skulle man kunna scrapa matchresultat direkt från betapet för de spelare som är med och lägga in det i en databas. | |
| Msvensson | 2011-11-17 20:02 | |
![]() | Hej! Ja jag har hört att Php & Mysql inte är så krångligt som man tror. Va kul att du kan tänka dig att kika lite på det. Målet är att skapa en fungerade Betapetliga där tabellerna uppdateras automatisk, så slipper man sitta och uppdatera manuellt och det tar ju en del tid... Jag tror väldigt många hade tyckt att de var kul att ha en fungerade Liga med divisionsspel osv. Hur tycker du man ska börja? | |
| trovik - Ej medlem längre | 2011-11-17 20:08 | |
![]() | En fråga bara. Varför just SQL? | |
| China Doll | 2011-11-17 21:01 | |
![]() | Oj, trodde det var en filmskripta ni sökte. Guuuuu´ va besviken man blev. :( | |
| azen - Ej medlem längre | 2011-11-17 23:20 | |
![]() | Om jag förstår vad du vill ha så är det inte alls svårt att implementera ifall man kan något lämpligt programmeringsspråk. Välj det som faller dig i smaken. Språk som brukas användas för webbutveckling kan ju bland annat vara ruby (RoR), python (django), PHP m.m. | |
| Msvensson | 2011-11-18 09:40 | |
![]() | Ok. Grejen är att jag inte har någon kunskap när det gäller programmering. Bara i Html. Jag läser på högskola just nu så jag kan tyvärr inte lägga ner så mkt tid för att lära mig det heller. kan du någon (RoR) eller (django) eller php azen? | |
| azen - Ej medlem längre | 2011-11-18 15:01 | |
![]() | Jobbat en hel del med python och php men jag vet ej om jag har möjlighet att lägga ner tid på nya projekt då jag redan har mycket att göra i skolan. Kan dock svara på alla frågor du har, vart du ska börja etc. om du nu bestämmer dig för att göra det själv. :) | |
| Msvensson | 2011-11-18 19:00 | |
![]() | Hur lång tid tror du det tar? :) På ett ungefär | |
| azen - Ej medlem längre | 2011-11-20 08:33 | |
![]() | Omöjligt att svara på den frågan, det är ungefär samma sak som att fråga hur långt ett snöre är. Tror dock ej att det skulle ta alltför lång tid. Det beror helt på erfarenhet och hur kul man tycker att det är. | |