Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 626 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| angelsdead | 2011-11-16 20:04 | |
![]() | Krig efter krig... Jag tillägnar mina tankar åt barnen som svälter, världen fylls utav blod. En stor kärlek till de som hjälper- krig efter krig på denna jord. När ska regeringarna ta över och dra en gräns över dessa krig och inse att dessa krig är meningslösa. Så öppna era ögonen och tänk efter..Vädligt få människor har kommit underfund med att Gud ger liv, men döden den tar. Vi blundar för misär, vi ser bara det vi vill se. Vi slår på tv:n, vad är det vi ser? Barnen dom gråter och tar sina liv. Många tar för givet och bara tänker på sig själva. Vapnen som blänker hos unga soldater. Är detta rätt? I våran värld finns det inget ljus för de svaga och de finns ingen mat åt de magra, svälten den skördar och krigen mördar. Slitet för pengar som inte räcker till, de lever på smulor för sin familj. 20.00 och nyheterna sänds och du ser bilderna som svider inom dig, men du vill inte se, och tänker varför bry sig?Du byter kanal för att Du vill inte se krigen som mördar. Tänk dig själv att behöva stå ensam kvar och se hur ens familj blir bortförd. Tro fan att dessa människor mår dåligt! Gud han ser, men hur fan kan man tro på gud när detta bara får fortsätta att ske?! Hur kan man säga att gud har en meningen med allt och säger att han är god? Är det godheten som tar över och bara låter tusentals människor få dö varje dag? Oskyldiga?!!! Jag tillägnar en tyst minut, till de som lever utan hem och till alla som lider. Och de som ingen familj har kvar och de som svälter. | |
| mrperfect | 2011-11-16 20:21 | |
![]() | Om du sätter en bättre rubrik på dina trådar så kanske du får behålla någon av dem, det är intressanta frågor du tar upp tycker jag annars. Kanske passar bäst i forumkategorin "seriöst" ? | |
| angelsdead | 2011-11-16 20:42 | |
![]() | Har du helt rätt i kanske :) | |
| slånbär | 2011-11-16 21:30 | |
![]() | Ange-går du igenom nån slags existentiell livskris? Du startar trådar i snack som är alldeles för knepiga och djupa för att vara här. Du får prova att starta dom i seriöst och kanske som mr P föreslår, ge dom en bättre titel och ett tydligare syfte. | |
| angelsdead | 2011-11-17 14:55 | |
![]() | nej det gör jag ej, livet kan inte vara bättre :D | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-11-17 15:40 | |
![]() | Angelsdead, om du vill ha igång en diskussion så ställ en klar fråga i ditt första inlägg. Är texten lång, dela upp den, annars orkar ingen läsa igenom den. Fundera över det du vill diskutera. Utan något mål blir det ingen tråd. | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.