Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade11
Mobilspel
Pågående19 749

Forumkategorier

Användare Inlägg  
playboydiiva - Ej medlem längre2011-11-18 13:25
Antal inlägg: 560

Irriterande Facebooksstatusar
Skulle tycka det vore kul att höra om ni har några bekanta som ständigt kommer med statusar som kanske irriterar eller stör er. Det kanske handlar om ständigt skrytande eller ett evigt gnällande. Självklart väljer man ju själv vad man vill läsa, men man kan ju inte låta bli ;)

Kom igen! Få höra och självklart så vill ju alla också veta varför och gärna höra exempel....

Hillegnu2011-11-18 13:45
Antal inlägg: 710

Samtliga..."kopiera detta i din status om" bla bla Alltså alla typer av internationella dottervecka el sonveckan cancer, ADHD och sådant. Tycker de är skitlöjliga

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-18 13:46
Antal inlägg: 185

Ja, jag har det.

Jag har en kompis som minst fem gånger i veckan på ett eller annat sätt klagar på sitt jobb, folk som inte lever som hon gör, och sin värk.

Det som stör mig mest är att personen känns så skenhelig. Klagar på folk som inte vill göra något och lever på bidrag när det inte är många år sedan som hon gjorde detsamma och nu dessutom skattefuskar.

Som anser att "har man inte råd med det ska man inte skaffa barn" men som själv alltså skattefuskar.

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-18 13:49

Instämmer med Hillegnu också. Och ännu roligare blir det med "Kopiera detta om du är en bra mamma" (det är mest mina tjejkompisar som skriver sådant, därav "mamma").
Det kan man väl överlåta till barnen att bedöma? *s*

Och alla de där "behjärtansvärda" ändamålen. Det ska skänkas tankar hit och dit, men vad GÖR personerna i fråga för den grupp man ska tänka på? Jag brukar fråga dem.

playboydiiva - Ej medlem längre2011-11-18 14:02

Haha, håller med :)

Eller dom som skriver tex: Fan, där gick det åt helvete....eller, Hur ska jag klara mig nu....eller, Märkligt men skit samma....

Sen kommenterar någon med typ: Nä men gud, vad har hänt??

Svaret från den som skrivit statusen blir: Sorry, kan inte skriva det här så alla ser.............HALLÅ LIKSOM!!!

GLoVE2011-11-18 14:03
Antal inlägg: 11

Håller med alla som skrivit här tidigare, dom de uppdateringarna och typerna är jobbiga.

Jag stör mig jättemycket på de som tycker det är viktigare vad man berättar om på facebook än vad man faktiskt gör på riktigt. Jag har vänner som gör en massa saker enbart för att kunna berätta om det på facebook, dom har egentligen varken intresse eller lust men det blir en bra facebookuppdatering. Vissa har även tagit det ett steg längre, de skriver att de ska göra det och det, men sen när det väl kommer till kritan orkar dom inget dera, dom har ju redan berättat om det på facebook ändå. Låter sjukt men det är verkligen jättevanligt.

gnill2011-11-18 14:03
Antal inlägg: 1942

"Kopiera detta" håller jag med om, men dessutom stör jag mig på överanvändning av vokaler som i just nu på vänners sida "Tjoooohoooooooooooo" och "Jag veeeeeeeeeeeeeet :)))"

GLoVE2011-11-18 14:03
Antal inlägg: 11

"dom de", haha :D

wildman2011-11-18 14:04
Antal inlägg: 3860

Håller med om alla ovanstående. Men kan lägga till farmville grunkor och liknande....

playboydiiva - Ej medlem längre2011-11-18 14:06

@gnill - haha, kul att du stör dig på det men jag känner igen mig liiiiite där faktiskt ;)

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-18 14:06

*skrattar åt det exempel du tog upp playboydilva* Det är så klockrent på "vill synas, men samtidigt vara spännande/hemlighetsfull"

Jag har en kompis kompis som var så otroligt korkad att han erkände ett brott. Och hade han inte skrivit om det på statusraden hade han dessutom haft stora chanser att klara sig ifrån påföljd.

Känner inte minsta sympati eller medlidande för honom.

playboydiiva - Ej medlem längre2011-11-18 14:08

Kom på en till :)

Dom som skriver hen hel uppsats på sin status och sen kan dom inte ens stava.....Åå vad det stör mig :/

playboydiiva - Ej medlem längre2011-11-18 14:09

@Myggbiten: Ledsen men JA, då får man ju faktiskt skylla sig själv!

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-18 14:14

Alltså, den här kompisens kompis är redan "känd" av polisen på den lilla ort där han bor. Han har dessutom flera hundra vänner på FB.

Så skrev han på sin Facebookstatus "Palla att köra på en hund". En timme tidigare hade en hund blivit ihjälkörd! Såväl hundägaren som FB-vänner till de båda såg hans statusrad. Och killen har inte ens körkort.

jenners2011-11-18 14:16
Antal inlägg: 16

jag tycker det är kul när folk har fantasi och inte skriver som alla andra utan kommer på egna statusuppdateringar som till exempel
"tagga fest ikväll med de bästa", "tagga gymmet idag med bästa" osså alla dessa hjärtan... <3<3<3
tror jag ska tagga för jobb nästa vecka eller nåt sånt.

playboydiiva - Ej medlem längre2011-11-18 14:30

Jag stör mig på väldigt många typer av Facebookstatusar - haha :D

- Den som alltid gnäller. Har den inte ont någonstans så har den tappat bort något, eller så är det dåligt väder eller kanske någon som har varit dum... Ett ständigt gnäll är det hela tiden, oftast för små skitsaker. Sluta tyck så förbannat synd om dig själv hela tiden!

- Personen som uppdaterar om totalt ointressanta saker, typ "nu ska jag dricka kaffe" eller "nu ska jag ta tag i disken och sedan blir det jobb 11-16". Ingen bryr sig!

- Folk som skriver supertöntiga statusar (typ sliskiga citat, tramsiga dikter och annat) och gör femtioelva hjärtan i varje inlägg. Dessa människor brukar även gilla att lägga upp bilder på solnedgångar och nallebjönar (som de har googlat fram).

Och ja, jag gillar Facebook ändå ;)

Mindymoo2011-11-18 14:31
Antal inlägg: 1743

Håller med om allt ovan. Men jag filtrerar bort allt sånt som farmville, ett gott råd!
Jag retar mig på folk som skriver bara för att skriva: "sprang 7 km guuuud vad jag är trött men nu lunch med finaste Emma, yayy", eller "härlig middag i goda vänners lag".
Sånt angår kanske Emma (den finaste) eller vännerna med middagen. Men eftersom den som skriver uppenbarligen träffar dessa personer... bry.

Mindymoo2011-11-18 14:33
Antal inlägg: 1743

förresten undrar jag: om någon beskrivs som finaste eller bästa Pia - finns det fler Pia i bekantskapskretsen, nån som är mindre fin eller bra?

playboydiiva - Ej medlem längre2011-11-18 14:43

Alla dessa töntiga kedjebrev om att FB kommer läggas ner, börja ta betalt eller whatever, men om just DU sätter detta på din wall så kommer just DU att klara dig....

Alla andra töntiga kedjebrev:

Alla mamma/pappa/son/dotter/mo rmor/farfar/katt/hund/kus insfrugasplastdotterfrånh ennestredjeäktenskaps-vec ka, sätt detta på din status om du har en mamma/pappa/alltdetandra SOM DU ÄLSKAR, SAKNAR ELLER SOM HAR DÖTT. *faceplant i tangentbordet*

Aquila12011-11-18 14:44
Antal inlägg: 2463

Den här är fan bäst!

"Var snäll och kopiera och klistra in detta på din status, om du konstant blir ombedd att kopiera och klistra in något på statusen av dina vänner som kopierar och klistrar in på sina statusar. Många kommer inte att kopiera och klistra in detta men mina verkliga vänner kommer att kopiera och klistra in detta på sin status,för de vet att detta blev kopierat och inklistrat av en kär vän för att de skulle få ännu mer skit att kopiera och klistra in."

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?