Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 697 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ppernillaa - Ej medlem längre | 2011-11-18 14:20 | |
![]() | Pälsdjursallergiker ? Finns det flera såna där ute ? Har ni andra husdjur istället och isåfall vad ? Själv tål jag tydligen fåglar och pudlar&chihuahuor, har en grå jako och en chihuahua så. Även 14 ödlor och 3 ormar ;) | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2011-11-18 15:07 | |
![]() | Japp, här finns en till och jag är sjukt allergisk :/ Även mot pollen och nu det senaste kvalster.....åå vad jobbigt det är!!! Har inga husdjur alls oc´h lär aldrig skaffa det heller. Hade en rottweiler innanmen honom fick vi sälja pga min allergi - det suger :( | |
| sanlin | 2011-11-18 15:10 | |
![]() | Här finns en till. Även allergi mot kvalster och viss pollen. Haft hund och katter när jag var upp till 17 år och sedan några år senare kom allergin helt plötsligt...skumt. Försöker undvika pälsdjur så gott det går men ibland träffar man ju på några och då kan det gå illa med otroligt kliande ögon, näsa mm. Usch! | |
| playboydiiva - Ej medlem längre | 2011-11-18 15:14 | |
![]() | Jag fick också allergin pang bom, först mot katt och sen har den bara utvecklats mer och mer :( Fick pollenallergi för ca 5 år sedan och sen blev jag superallergisk mot alla pälsdjur. Kvalsterallegi fick jag för ca 6 månader sen.... Undrar vad som kommer här näst :( Det värsta med min pälsdjursallergi är att den blivit så svår att jag inte kan sitta brevid någon som har katt hemma utan att nysa hela tiden och bli helt igentäppt. Det är fruktansvärt!! | |
| coton | 2011-11-18 15:19 | |
![]() | Min son är allergisk men han tål vår lilla hund, en "coton du Tulear". Uppfödaren sa att 70% av alla hundallergiker tål den. En alldeles underbar liten hundras som är väldigt tålig, fäller inte och är MYCKET sällskaplig! Kan jag verkligen rekommendera. Vår uppfödare lät oss tillbringa en hel del tid hos dom för att kolla så att han inte reagerade på hundarna + att vi fick låna hem en av deras hundar på prov en vecka! För vem vill lämna tillbaka en liten valp p.g.a att man sedan upptäcker att man inte tål dom.... | |
| sanlin | 2011-11-18 15:20 | |
![]() | Usch då, så illa är det inte för mig men om man kommer i närheten av en hund t ex kan det gå illa. För att inte tala om hemma hos någon med pälsdjur. Fast det kan vara olika ggr också så lite skumt är det också. | |
| ppernillaa - Ej medlem längre | 2011-11-18 15:20 | |
![]() | Har också lite mot pollen med det var värre förut! Konstigt att era allergier kommit bara sådär, min fick jag för att vi bodde i en lägenhet med mögel+ att jag gick på mögeldagis när jag var liten. Gick på akupunktur mot min för några år sen och det blev mycket bättre, därför är jag knappt alls mot pollen längre, ni borde pröva! Jag är mest allergisk mot bondgårdsdjur + katt. | |
| sanlin | 2011-11-18 15:20 | |
![]() | till playboydiiva var detta här ovan | |
| ppernillaa - Ej medlem längre | 2011-11-18 15:29 | |
![]() | För mig är det också helt olika på, har en kompis som har två jäääättelurviga katter och hon är inte heller särskilt bra på att hålla städat hemma men där blir jag ändå inte allergisk alls :O Sen ibland när vi får besök så räcker det med att dom har ett ynka hårstrå på sig typ så får jag jättetungt att andas. | |
| sanlin | 2011-11-18 15:39 | |
![]() | Ja, det är märkligt att det kan vara så olika. | |
| I gott bevar | 2011-11-18 16:09 | |
![]() | är oxå allergisk. men jag tål mina djur, eller ja hysat iaf. Det tar ca 1-2 månader för mig att "vänja mig" vid nyinkomna men sen funkar det, så länge jag städar ordentligt. har två labradorer och tre katter..... | |